Heb een antibiotica kuur, maar kan ik dan ook alcohol drinken?? of is dat niet verstandig. Staat veder niks in de bijsluiter van de medicijnen. En de dokter zei ook niks(maar vroeg er ook niet om).
Alcohol drinken ten tijde van een antibioticakuur vormt een extra aanslag op je lever omdat deze zowel de antibiotica als de alcohol moet afbreken. De meningen zijn verdeelt of je überhaupt alcohol zou moeten drinken tijdens een kuur.
Alleen metronidazol (Flagyl) veroorzaakt in combinatie met alcohol een aantal bijwerkingen. Dit middel wordt voorgeschreven bij bepaalde geslachtsziekten en vaginale infecties. Je kunt last krijgen van een verminderde eetlust, misselijkheid, hoofdpijn en soms een rood gezicht. Mogelijk geldt dit ook voor ketoconazol (Nizoral).
Hey, ik ben zelf geen dokter/apotheker en we raden je nooit aan om iets te doen of te laten, ik zeg alleen wat mij verteld is . Ik heb het zelf ook gedaan en ik leef nog steeds. Naar mijn mening zou het allemaal niet zo'n kwaad kunnen, maar moet je wel oppassen met wat je doet.
Geen idee of het afhankelijk is van de medicatie is die je neemt, maar ik ken enkele gevallen die het gewaagd hebben om alchohol te drinken tijdens het volgen van een antibioticakuur en geloof het of niet, sommigen waren de dag nadien eeeeecht ziek erdoor. Symptomen zijn beetje gelijklopend met die van een gewone kater, alleen stukken erger (hoofdpijn, misselijkheid, braken...)
Ajoh dat lukt wel. Als je niet overmatig veel drinkt, incombinatie met je kuurtje. heb je een hele gezellige avond. Het is werom wel zo dat het moment dat je medicijnen hebt gebruikt, en je drinkt alcohol, het effect van de glaasje of wat dan ook, veel harder aankomt. Dus je bent ook sneller Te dronken, of nog erger KO.
Maarja succes met je eige beslissing!
Ik moet twee maanden lang antibiotica slikken (tegen m'n acne), maar ik vraag me dus ook af of het niet schadelijk is? Er staat niets over in de bijsluiter.
Bijsluiters hebben de nare gewoonte om alles wat ooit een keer voorgekomen is bij 1,5 proefpersoon te vermelden. Ik denk dat je je dus geen zorgen hoeft te maken, als je, zoals hiervoor al 5x gezegd, niet uitsporig gaat zitten zuipen.
Maar weer, dit is wel op eigen risico, wat voor mij geen (zichtbaar) schadelijk effect heeft gehad, hoeft niet zo bij de rest van de wereld te gaan.
De combinatie zelf lijkt me niet zo schadelijk, het risico lijkt me groter dat de alcohol de werking van de antibiotica teniet doet, wat op zich dan wel weer als schadelijk kan worden gezien. Mits je buitensporig wilt zuipen idd.