Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2007, 14:03
Verwijderd
Hoi,

Ik ga het volgende jaar tandheelkunde studeren, maar ik ben er nog niet helemaal uit waar. Ik zit nog te tobben tussen RUG en VU. Ik zet een heleboel dingen op een rijtje die ik belangrijk vind voor mijn keuze, maar een paar dingen zou ik graag willen weten van studenten:

-Hoelang zit je ongeveer per dag op de universiteit? (bij RUG en VU)
-Waarom is de uni waar jij op zit beter?

Ik ben gaan zoeken op verschillende studiekeuze sites (zoals kiesjestudie.nl en studiekeuze123.nl) en daar komt vu toch wel als 1 van de slechste uit, en rug 1 van de betere...

Alvast bedankt!!

PS: Nee, ik hoef niet in te loten, dus jeeej
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2007, 20:55
Lethe
Lethe is offline
Over de RUG hoor ik altijd positieve verhalen en Groningen schijnt ook een hele leuke studentenstad te zijn.
Is de VU nou een uni waar je zonder diploma's terecht kan, of zie ik dat nou helemaal verkeerd?
Oud 12-09-2007, 15:36
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
nee de VU is een normale universiteit..
Oud 13-09-2007, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Over de RUG hoor ik altijd positieve verhalen en Groningen schijnt ook een hele leuke studentenstad te zijn.
Is de VU nou een uni waar je zonder diploma's terecht kan, of zie ik dat nou helemaal verkeerd?
Ik ken ook verschillende mensen die aan de RUG studeren. Tot dusver allemaal positief.

En over het feit dat Groningen een leuke studentenstad is... Helemaal waar! Ben daar verschillende keren wezen stappen. Het is echt super. Ben er een paar weken geleden ook nog geweest met de KEI-week. Echt tof!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 01:24
Verwijderd
Ik ken alleen tandheelkunde-mensen van de UvA en die zijn allemaal heel tevreden.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 22:02
Pater Noster
Pater Noster is offline
Citaat:
LOL! Ik heb dit al vaker van mensen gehoord, is echt niet waar.

Van Wikipedia:
Citaat:
De VU is opgericht op 20 oktober 1880 door een groep orthodox-protestante christenen onder leiding van Abraham Kuyper (tevens oprichter van de Anti-Revolutionaire Partij). Het woord vrij in de naam doelt op het vrij zijn van bemoeienissen van kerk en staat, daar zij alleen gebonden is aan het Woord van God.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2007, 14:02
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Ik ken alleen tandheelkunde-mensen van de UvA en die zijn allemaal heel tevreden.
De UvA en de de VU organiseren hun tandheelkunde opleiding samen --> ACTA: Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam. Het gebouw staat wel op het VU terrein, bij station Zuid.

En de VU is idd gewoon een normale universiteit, waar sommmige opleidingen goed staan aangeschreven en andere minder goed, net als bij alle andere universiteiten.

Als ik jou was zou ik gewoon een dagje meelopen in Groningen/Amsterdam .
Oud 16-09-2007, 14:09
Verwijderd
De Open Universiteit kun je terecht zonder diploma's overigens. Ik denk dat daar de verwarring een beetje ligt.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2007, 22:02
Lethe
Lethe is offline
Ja, daar ben ik al achtergekomen Ik haalde dat door elkaar.
Reageren

Regels voor berichten