![]() |
|
![]() |
Ik heb hier wellicht iets om er eens in rond te snuffelen. Al tientallen jaren lang ben ik bezig geweest de "raadselen van het bestaan" te doorgonden. Het bestaan, met zijn vele doolhoven, zijn verborgenheden, zijn bijkans immense complexiteit.
Het resultaat van dit onderzoek - naar de gronden en werkingen van het bestaan - publiceer ik momenteel op mijn website http://www.denkendopdiepte.nl (na 4 sec. slaat de eerste pagina vanzelf om). Er staan reeds menige uitgewerkte denkthema's, citaten en opmerkingen (op de titelpagina) en enkele vlot leesbare verslagen op. En steeds wordt het een en ander aangevuld. Interesse? Er is best wel iets voor je bij - en alles hoeft niet in één keer! Een voorproefje?, iets eenvoudigs en origineels tegelijk? Hier komt er dan eentje: onder functioneren versta ik het verdienstelijk dienen van wat zich daartoe aandient. In elk geval, veel (mee)denksucces toegewenst! Met vr. gr., Jasper Groeneveldt. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Wat zou je ervan denken om je site compatible te maken met firefox zodat mensen met een betere browser meer zien dan een titel?
Als wat Jaj neerzette citaten zijn dan is het bovendien onbegrijpelijk taalgebruik. Kan ik de hele site zien, dan is het wellicht tijd om mijn vast eufemisme 'gelul in de ruimte' van stal te halen.
|
![]() |
haha echt, omg ik snap er geen reet van:
Dit afwisselend overwegend ontmoetingsrelatief en overwegend scheidingsrelatief denken van een gedachte in bandhoudend verband, is een eerste, grondig denken - en hier nog zeker niet een schouwend/ beschouwend denken in het afgetrokkene, als in een denken “in de dampen van(uit) zulk grondig denken”. Maar zulk een afwisselend besluitend en ontsluitend denken van een grondgedachte - in her(over)weging van zichzelf - in een begrip en/ respectievelijk in een idee, is een gezet denken; als immer een denken tot in een zetting/band/begrip en vanuit die zetting in een uit(een)zetting/verband/idee. Vlot en leesbaar zijn uw verslagen zekers, heer jasper..... ![]() |
![]() |
|
Het is jammer dat veel filosofen niet de moeite doen filosofie dichter naar de 'normale mens' te brengen. Ik ben voorstander van filosofie/levensbeschouwing als verplicht vak op de middelbare school, maar dergelijke teksten als die van u, meneer Groeneveldt, vergroten juist de kloof tussen het alledaags denken en het filosofisch denken, waardoor het op mensen overkomt als gelul in de ruimte, grote onzin, met als gevolg dat men niet de moeite zal doen zich te verdiepen in filosofie.
Inhoudelijk kan ik niets over uw denkwijze zeggen, omdat het taalgebruik en de zinsbouw te onbegrijpelijk bent. Als u wilt dat de 'normale mens' meedenkt (wat ik vermoed, omdat u immers op een scholierenforum dit bericht plaatst) dan raad ik u aan uw taalgebruik aan te passen aan de doelgroep. Ik begrijp dat simpel taalgebruik nooit volledig en kort kan omvatten wat uw bevindingen zijn, maar u bereikt er zeker wel meer mee dan met complexe zinnen die niemand hier kan begrijpen.
||
Mensen die denken dat het taalgebruik te hoog voor ze gegrepen is: wees gerust, het ligt niet aan jullie. De schrijfstijl doet denken aan die van een psychiatrisch patient.
Citaat:
||
Citaat:
![]() Jammer, want filosofie kan enorm interessant zijn, maar door rampjes als deze zal ze geridiculiseerd worden. Sowieso, iemand die tientallen jaren bezig is het bestaansmysterie (wat dat ook moge zijn) te doorgronden en zulke zinnen voortbrengt kan zich beter druk maken om zijn gezondheid.
||
Citaat:
![]()
|
|