Advertentie | |
|
![]() |
|
Even van tevoren: Reem zei laatst tegen me dat het herschrijven van gedichten eigenlijk maar een excuus is, of iets in die trant. Dat heeft me eigenlijk (samen met CSN's 'FILTEREN') wel goed geholpen, beter dan telkens maar oude dingen opgraven en afmaken want daardoor bleef ik maar steken in mijn ik-kan-niet-meer-schrijven-idee. Er zijn zóveel dingen om over te schrijven, je hoeft je oude fotoboek/je mailbox/je map met oude brieven/de krant maar open te slaan. Misschien moet ik dit ook transporteren naar het writersblocktopic.
Maar goed, nu over je gedicht. Mooi geklankrijmd overal, het leest fijn, maar het is wel véél. Soms dacht ik: hou nu maar op met rijmen en begin met schríjven, hou het gedicht in evenwicht (muhaha ik krijg er zelf klankrijmneigingen van). Ik krijg niet echt het idee dat het een afgesloten, rond gedicht is, het lijkt vooral woordenspel zonder een duidelijk doel. Of eigenlijk: het lijkt alsof het woordenspel de inhoud bepaalt. Er zitten goeie dingen tussen, het ver-gaan-stukje vind ik tof, ik vind eigelijk heel veel tof, maar het moet voor mijn gevoel beter verwerkt worden zodat het ook tot zijn recht komt. Misschien zeg ik dit allemaal ten onrechte en mis ik gewoon heel sukkelig het punt, in dat geval mag je me even helpen ![]() |
![]() |
|
Ik heb inderdaad niet echt een duidelijk onderwerp in dit gedicht gestopt. Dat vind ik sowieso moeilijk. Ik heb soms, als ik iets schrijf, te veel in mijn hoofd en dat moet er dan allemaal in, en soms weet ik ook helemaal niets.
Nu, over de inhoud... Ik weet het zelf eerlijk gezegd niet zo goed. Ik denk inderdaad dat het woordenspel de inhoud bepaalt, in sommige stukken. Lastig is dat. ![]()
|
![]() |
|
|