![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
10 uur is een beetje laat als je om kwart over 4 eruit moet... Probeer op zn minst 8 uur slaap te pakken. Als je om... laten we zeggen half 5 eruit moet, dan ga je om half 9 naar bed. Ik had vroeger ook dit probleem. Maar ik heb nu een wekker die geen snooze kan, maar wel een half uur achter elkaar afgaat haha. Daar wordt je echt wel wakker van.
|
![]() |
|
Bedankt voor jullie antwoorden, ik heb nu een wekker met een irritante toon gekocht, en ik zet het volume gewoon voluit.. dan moet ik bijna wel rechtop in me nest zitten.
Ik zit echter ook nog een keer met het feit dat ik een nachtmens ben.. daar bedoel ik mee dat ik tot leven kom in de avond.. haha, sóchtends ben ik niet vooruit te branden en sávonds weer wel.. dus vroeg slapen is ook moeilijk.. maar bedankt voor jullie antwoorden.. hopelijk gaat het beter nu
|
Verwijderd
|
Er was hier ooit een topic over van iemand die ook om 4 uur op moest staan en dat niet kon. Nu zijn er natuurlijk wel meer van die topics, maar in die had ik een heel lang verhaal geschreven over wakkerword-truukjes. Alleen is 'ie al gewist denk ik, want ik kan 'm niet meer vinden.
Ik heb zelf ook ontzettend veel moeite met opstaan. Net als jij heb ik meerdere wekkers die om de zoveel minuten afgaan en net als jij heb ik dat geheugen-dingetje; als ik wakker word, iets doe en weer ga slapen, dan heb ik er na het wakkerworden geen flauw benul meer van. Wekkers hebben dan ook erg weinig effect, want die kan ik gewoon slaapdronken uitzetten en weer in slaap tiefen, waarna ik dat niet meer weet. Het is zelfs zo erg dat mijn ouders me een tijdlang wakkerbelden, waarbij ik kennelijk zei van 'jaja ik ben al wakker' en weer in slaap viel, waarna ik het hele telefoongesprek vergat. Dan schrik je inderdaad op een gegeven moment wakker waarbij je tot de conclusie moet komen dat je alle wekkers in je slaap uit hebt gezet. Ik raad je de volgende dingen aan: 1) Energiedrank. Een blikje bij je bed, in je bed, in je tas met er onder een wekker/telefoon zodat je die wel móet pakken om de wekker af te zetten, in wankel evenwicht óp de wekker zodat hij omvalt als je op snooze wil rammen, etc. Ergens op een plaats waar je er makkelijk bij kan. 2) Meerdere wekkers. Niet alleen eentje die om de paar minuten afgaat, maar nog een wekker ergens ver van je bed en liefst op een plaats waar je lastig kan komen. Ik bouw altijd een soort hindernisbaan van kleren en stoelen en zet dan de wekker helemaal aan het einde. Onder het bureau. Met nog wat troep er bovenop. 3) Als je de wekker op je telefoon gebruikt: je telefoon verstoppen nadat je de wekker hebt gezet. Onder het tapijt leggen, in een tas doen, onder je kussen, op een hoge plank van je kast, licht uitdoen en gewoon ergens je kamer insmijten zodat je niet ziet waar hij terecht komt, etc. Zodat je moet zoeken voor je hem af kan zetten, hierdoor blijf je hopelijk lang genoeg wakker om je te beseffen dat je echt op moet staan. 4) Flesje/bakje met koud water naast je bed, zodat je direct water in je gezicht kan gooien. Overigens doe ik dat állemaal en verder word ik nog af en toe wakkergebeld, wat allemaal niet echt helpt/hielp. Maar ik ben 'genezen' omdat ik sinds dit jaar een verschrikkelijk leuke studie doe en daar geen moment van wil missen. Hoewel het pas anderhalve week bezig is en de winter eraan komt, dus over een maand piep ik vast anders. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
kun je niet tijdelijk in een kamer dichter bij je stage gaan wonen, zodat je er niet voor zes uur uit hoeft? Dat scheelt al een stuk. Dan krijg je ook genoeg slaap als je om 10 uur naar bed gaat. Want vroeger dan dat gaan slapen is inderdaad moeilijk, hoe moe je ook bent.
|
![]() |
|
Bedankt voor de goede tips, die met dat water lijkt me wel wat. Maar dat energie drankje doe ik niet, ten eerste is dat superslecht voor je, vooral op je nuchtere maag, en ten tweede krijg ik daar echt gruwelijke maagzuur van.
Een kamer dichter bij me stage heeft geen nut, het punt is dat ik met de fiets ergens heen moet om met iemand mee te rijden, dus ik ben zeg maar een uur onderweg om op me stage te komen. En ik loop stage in de Europoort, weinig kamers daar ![]() Maar het gaat wel goed komen, einde van het jaar heb ik me rijbewijs hopelijk.. dan zal het een stuk makkelijker gaan. bedankt allemaal
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat was mijn topic!! Ik doe ondertussen ook alles wat Paranoide doet (inclusief het wakker laten bellen) maar dat helpt vaak ook niet. Maar goed, in dat topic staan ook heel veel tips ![]() |
![]() |
|
Omg, hier heb ik ook zó vaak last van
![]() ![]() Ik kwam zelfs op 4 van m'n 6 examens te laat ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ja het lullige is nog wel dat mensen denken dat je gewoon te lui bent om je bed uit te komen.
![]() water in je eigen gezicht splashen is wel onmenselijk zeg. je wekker aan de andere kant van de kamer zetten ook, maar dat doe ik nu ook maar. het werkt meestal wel. tenzij je daarna weer terug in bed gaat. ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En mijn vader heeft in mijn wilde jonge jaren weleens een emmer koud water over me heen gegooid 's ochtends. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Neem meerdere wekkers, niet alleen je telefoon. En zorg dat je telefoon een heel irritant melodietje afspeelt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
anders kan je altijd nog zulke wekkers proberen:
http://www.thinkgeek.com/homeoffice/lights/9171/ http://www.thinkgeek.com/homeoffice/lights/91f2/ |
![]() |
|
Die wegloopwekker heb ik ook al eens in het knaloranje gezien.
Er is ook nog een andere, die hangt aan een touwtje en steeds als je weer op snooze drukt gaat je ietsje hoger hangen, zodat je na een paar keer snoozen toch echt moet gaan staan om hem uit te zetten, vet briljant ![]()
|
![]() |
Ik word bijna nergens wakker worden en het is nu gewoon irritant geworden.
Met 5 wekkers naast mn bed, allemaal ingesteld op andere tijden, gordijnen open en gewoon doorslapen. Zelfs de ouderwetse bellenwekker heeft helaas niet geholpen. Ik werk onregelmatig en als ik om 05:00 op moet, ben ik altijd blij als ik met veel geluk wakker schrik, af en toe wel van de wekker, maar regelmatig 5 minuten voordat ik de deur uit moet |
![]() |
|
ik heb ook een paar keer gehad dat ik halfslapend de wekker weer uitgezet heb en later echt niks meer van wist.. oplossing was door aan te wennen absoluut alleen op snooze te drukken en niet op de echte uitknop, zodat je nog een paar kansen krijgt..
|
Verwijderd
|
Ik heb er ook last van. Bij mij helpt het om af en toe een ander melodietje te nemen. Daarnaast heb ik ngo zo'n ouderwetse rammelwekker, maar daar word ik tegenwoordig ook niet meer wakker van. En voor mij geld dat ik 's avonds gewoon op tijd mijn medicijnen in moet nemen, dan ehb ik nergens last van, maar dat vind ik zo moeilijk!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Hoi Elin3 #1816 Verwijderd | 500 | 04-08-2015 17:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Naamloos verhaal: Fictie, drama jjohan | 1 | 12-12-2009 20:50 | |
Verhalen & Gedichten |
[Kort stukje] Van droom tot wakker worden Een Tweeling | 1 | 02-06-2004 11:34 | |
Lichaam & Gezondheid |
snacht wakker worden Fieneke | 8 | 05-02-2004 07:41 | |
ARTistiek |
Wakker worden. Verwijderd | 1 | 12-05-2002 19:55 | |
Psychologie |
wakker worden! Aqua | 5 | 25-01-2002 21:20 |