Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2007, 13:52
Frondish
Frondish is offline
Hoi,

Ik heb een probleem met slapen. Soms als ik vroeg op moet staan, en mijn wekker gaat dan af.. dan slaap ik er doorheen. Dat was opzich niet zo'n probleem toen ik op school zat, maar nu loop ik stage en kan ik dat gewoon niet meer maken. Ik loop volcontinu dienst, dus ik loop ongeregelde tijden. Vanochtend had ik ochtenddiesnt, ik ging expres om 10 uur naar bed gister, zodat ik zeker wist dat ik uitgerust zou zijn. Ik had mijn telefoon gezet op 5 wekkers die om de 9 minuten afgaan, 04:15 - 04:25 - 04:30 - 04:35 - 04:45. Maar wat me dus al vaker is overkomen was vanochtend weer, ik leg mijn telefoon al bewust ver van me bed zodat ik eruit moet.
Maar ik heb hem blijkbaar gewoon van me bureau gepakt, en uiteindelijk waren al me wekkers uitgeschakeld en schrok ik om 7 uur wakker, terwijl ik 7 uur op me stage moest zijn. Ik ben er dus gewoon doorheen geslapen, terwijl ik eruit moet, terwijl hij 5 keer om de 9 minuten af gaat. En nog ben ik me helemaal onbewust dat ik hem uberhaupt gepakt heb, ik weet er werkelijk niks meer van.
Het is echt super irritant, vooral nu ik serieus aan de slag moet. En ik kan wel tegen die continu diensten, heel goed zelfs.. het gebeurd namelijk alleen in de ochtend, op school was dat ook al zo.

Zijn er mensen met hetzelfde, of weet iemand wat er aan te doen valt, want dit kan echt niet vaker gebeuren, ik ben net op stage.. lekkere indruk maak ik zo zeg :/

in iedergeval bedankt
Oud 13-09-2007, 15:32
Verwijderd
Zes uur en een kwartier slapen is niet genoeg voor jou, dus je zult òf vroeger naar bed moeten òf later opstaan.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 15:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een ander melodietje wil ook nog wel eens werken, of twee wekkers met een verschillend melodietje.
Oud 13-09-2007, 16:39
Balance
Balance is offline
Wat zuster zegt; zo op tijd is om 10 uur naar bed gaan niet, als je er om 4.15 al weer uit moet. Verder denk ik dat je zo'n wekker moet nemen met een hele nare toon (zo'n piep-piep-piep geval ipv een melodietje of liedje). Een melodietje of radio kan je in je droom namelijk om zetten tot iets wat bij je droom hoort. Met een vervelend geluid lukt dat niet zo snel en word je eerder wakker. Je kan ook een wekkerradio op een stoorzender zetten (dus tussen 2 zenders in) of zoals Daantje zegt, twee verschillende melodieën tegelijk laten afgaan. Als het maar niets is wat aangenaam klinkt.
En daarna jezelf ook niet meer toestaan nog te snoozen. Ga er direct uit en word onder de douche wakker (of pas iets anders toe waarvan jij wakker wordt).
Oud 13-09-2007, 16:56
Verwijderd
Nog een goeie: leg je telefoon/wekker naast een lichtknopje, dan kun je meteen het licht aandoen als je de wekker uitzet.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 17:34
Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
Nog een goeie: leg je telefoon/wekker naast een lichtknopje, dan kun je meteen het licht aandoen als je de wekker uitzet.
Dat gaat echt niet werken... dat hou je misschien 1 keer vol en that's it.

Ik heb zelf m,n wekker op voluit staan(OK, het hele pand word dan wakker, maar dat geeft niet ) zet je wekker op een plek waar je niet bij kan en vroeger gaan slapen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 17:35
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Dat werkt bij mij niet als ik een wekker heb. Want die mep ik gewoon uit en slaap weer verder. Ik kan me de laatste tijd ook niet herinneren dat m'n wekker ging én de radio aanging. Maar gelukkig heb ik wel een soort biologisch klok en schrik ik altijd om dezelfde tijd wakker.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 18:12
***ailá***
***ailá*** is offline
10 uur is een beetje laat als je om kwart over 4 eruit moet... Probeer op zn minst 8 uur slaap te pakken. Als je om... laten we zeggen half 5 eruit moet, dan ga je om half 9 naar bed. Ik had vroeger ook dit probleem. Maar ik heb nu een wekker die geen snooze kan, maar wel een half uur achter elkaar afgaat haha. Daar wordt je echt wel wakker van.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 18:24
Flijn
Flijn is offline
Misschien kun je een wekker gebruiken die langzaam steeds meer licht geeft voor hij ook afgaat met geluid. Zo fop je je biologische klok een beetje, want het is meestal gemakkelijker wakker worden als het al licht is.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 18:46
Frondish
Frondish is offline
Bedankt voor jullie antwoorden, ik heb nu een wekker met een irritante toon gekocht, en ik zet het volume gewoon voluit.. dan moet ik bijna wel rechtop in me nest zitten.
Ik zit echter ook nog een keer met het feit dat ik een nachtmens ben.. daar bedoel ik mee dat ik tot leven kom in de avond.. haha, sóchtends ben ik niet vooruit te branden en sávonds weer wel.. dus vroeg slapen is ook moeilijk.. maar bedankt voor jullie antwoorden.. hopelijk gaat het beter nu
Oud 13-09-2007, 23:56
Verwijderd
Er was hier ooit een topic over van iemand die ook om 4 uur op moest staan en dat niet kon. Nu zijn er natuurlijk wel meer van die topics, maar in die had ik een heel lang verhaal geschreven over wakkerword-truukjes. Alleen is 'ie al gewist denk ik, want ik kan 'm niet meer vinden.

Ik heb zelf ook ontzettend veel moeite met opstaan. Net als jij heb ik meerdere wekkers die om de zoveel minuten afgaan en net als jij heb ik dat geheugen-dingetje; als ik wakker word, iets doe en weer ga slapen, dan heb ik er na het wakkerworden geen flauw benul meer van. Wekkers hebben dan ook erg weinig effect, want die kan ik gewoon slaapdronken uitzetten en weer in slaap tiefen, waarna ik dat niet meer weet. Het is zelfs zo erg dat mijn ouders me een tijdlang wakkerbelden, waarbij ik kennelijk zei van 'jaja ik ben al wakker' en weer in slaap viel, waarna ik het hele telefoongesprek vergat. Dan schrik je inderdaad op een gegeven moment wakker waarbij je tot de conclusie moet komen dat je alle wekkers in je slaap uit hebt gezet.

Ik raad je de volgende dingen aan:
1) Energiedrank. Een blikje bij je bed, in je bed, in je tas met er onder een wekker/telefoon zodat je die wel móet pakken om de wekker af te zetten, in wankel evenwicht óp de wekker zodat hij omvalt als je op snooze wil rammen, etc. Ergens op een plaats waar je er makkelijk bij kan.
2) Meerdere wekkers. Niet alleen eentje die om de paar minuten afgaat, maar nog een wekker ergens ver van je bed en liefst op een plaats waar je lastig kan komen. Ik bouw altijd een soort hindernisbaan van kleren en stoelen en zet dan de wekker helemaal aan het einde. Onder het bureau. Met nog wat troep er bovenop.
3) Als je de wekker op je telefoon gebruikt: je telefoon verstoppen nadat je de wekker hebt gezet. Onder het tapijt leggen, in een tas doen, onder je kussen, op een hoge plank van je kast, licht uitdoen en gewoon ergens je kamer insmijten zodat je niet ziet waar hij terecht komt, etc. Zodat je moet zoeken voor je hem af kan zetten, hierdoor blijf je hopelijk lang genoeg wakker om je te beseffen dat je echt op moet staan.
4) Flesje/bakje met koud water naast je bed, zodat je direct water in je gezicht kan gooien.

Overigens doe ik dat állemaal en verder word ik nog af en toe wakkergebeld, wat allemaal niet echt helpt/hielp. Maar ik ben 'genezen' omdat ik sinds dit jaar een verschrikkelijk leuke studie doe en daar geen moment van wil missen. Hoewel het pas anderhalve week bezig is en de winter eraan komt, dus over een maand piep ik vast anders.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 05:51
unkki
unkki is offline
Neem zo'n ouderwetse wekker, pak een bord, leg er een x aantal munten op en ik garandeer je dat je wakker wordt. Waarschijnlijk lig je per direct naast je bed en zijn je buren ook gelijk wakker.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 07:42
Verwijderd
kun je niet tijdelijk in een kamer dichter bij je stage gaan wonen, zodat je er niet voor zes uur uit hoeft? Dat scheelt al een stuk. Dan krijg je ook genoeg slaap als je om 10 uur naar bed gaat. Want vroeger dan dat gaan slapen is inderdaad moeilijk, hoe moe je ook bent.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 17:04
Frondish
Frondish is offline
Bedankt voor de goede tips, die met dat water lijkt me wel wat. Maar dat energie drankje doe ik niet, ten eerste is dat superslecht voor je, vooral op je nuchtere maag, en ten tweede krijg ik daar echt gruwelijke maagzuur van.

Een kamer dichter bij me stage heeft geen nut, het punt is dat ik met de fiets ergens heen moet om met iemand mee te rijden, dus ik ben zeg maar een uur onderweg om op me stage te komen. En ik loop stage in de Europoort, weinig kamers daar
Maar het gaat wel goed komen, einde van het jaar heb ik me rijbewijs hopelijk.. dan zal het een stuk makkelijker gaan.

bedankt allemaal
Oud 15-09-2007, 11:26
Hakuna
Hakuna is offline
Ik heb juist het probleem dat ik van het kleinste geluidje (met name burengerucht) al wakker wordt.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2007, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Er was hier ooit een topic over van iemand die ook om 4 uur op moest staan en dat niet kon. Nu zijn er natuurlijk wel meer van die topics, maar in die had ik een heel lang verhaal geschreven over wakkerword-truukjes. Alleen is 'ie al gewist denk ik, want ik kan 'm niet meer vinden.

Ik heb zelf ook ontzettend veel moeite met opstaan. Net als jij heb ik meerdere wekkers die om de zoveel minuten afgaan en net als jij heb ik dat geheugen-dingetje; als ik wakker word, iets doe en weer ga slapen, dan heb ik er na het wakkerworden geen flauw benul meer van. Wekkers hebben dan ook erg weinig effect, want die kan ik gewoon slaapdronken uitzetten en weer in slaap tiefen, waarna ik dat niet meer weet. Het is zelfs zo erg dat mijn ouders me een tijdlang wakkerbelden, waarbij ik kennelijk zei van 'jaja ik ben al wakker' en weer in slaap viel, waarna ik het hele telefoongesprek vergat. Dan schrik je inderdaad op een gegeven moment wakker waarbij je tot de conclusie moet komen dat je alle wekkers in je slaap uit hebt gezet.

Ik raad je de volgende dingen aan:
1) Energiedrank. Een blikje bij je bed, in je bed, in je tas met er onder een wekker/telefoon zodat je die wel móet pakken om de wekker af te zetten, in wankel evenwicht óp de wekker zodat hij omvalt als je op snooze wil rammen, etc. Ergens op een plaats waar je er makkelijk bij kan.
2) Meerdere wekkers. Niet alleen eentje die om de paar minuten afgaat, maar nog een wekker ergens ver van je bed en liefst op een plaats waar je lastig kan komen. Ik bouw altijd een soort hindernisbaan van kleren en stoelen en zet dan de wekker helemaal aan het einde. Onder het bureau. Met nog wat troep er bovenop.
3) Als je de wekker op je telefoon gebruikt: je telefoon verstoppen nadat je de wekker hebt gezet. Onder het tapijt leggen, in een tas doen, onder je kussen, op een hoge plank van je kast, licht uitdoen en gewoon ergens je kamer insmijten zodat je niet ziet waar hij terecht komt, etc. Zodat je moet zoeken voor je hem af kan zetten, hierdoor blijf je hopelijk lang genoeg wakker om je te beseffen dat je echt op moet staan.
4) Flesje/bakje met koud water naast je bed, zodat je direct water in je gezicht kan gooien.

Overigens doe ik dat állemaal en verder word ik nog af en toe wakkergebeld, wat allemaal niet echt helpt/hielp. Maar ik ben 'genezen' omdat ik sinds dit jaar een verschrikkelijk leuke studie doe en daar geen moment van wil missen. Hoewel het pas anderhalve week bezig is en de winter eraan komt, dus over een maand piep ik vast anders.
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1448523
Dat was mijn topic!!

Ik doe ondertussen ook alles wat Paranoide doet (inclusief het wakker laten bellen) maar dat helpt vaak ook niet.
Maar goed, in dat topic staan ook heel veel tips
Met citaat reageren
Oud 16-09-2007, 15:24
fromBALKAN :D
Omg, hier heb ik ook zó vaak last van . Ik kan écht niet wakker worden. Ik zet m'n telefoonwekker als 'herhalen' en dan ram ik 'm gewoon weer uit en sluit m'n ogen. En als m'n ouders schreeuwen om wakker te worden roep ik geërgerd/gelogen 'Ik heb het 1e uur vrij!'. Wat dus helemaal niet zo is .
Ik kwam zelfs op 4 van m'n 6 examens te laat . Ik zal de tips van paranoide er nog eens op nalopen
Met citaat reageren
Oud 16-09-2007, 21:19
Sushii
Sushii is offline
zo'n ouderwetse wekker kopen, met van die rinkelende bellen en die dan aan het andere eind van je kamer zetten.. daar doorheen slapen is bijna onmogelijk..

Oud 16-09-2007, 23:41
Verwijderd
ja het lullige is nog wel dat mensen denken dat je gewoon te lui bent om je bed uit te komen. ik heb er in periodes altijd heel erg last van, vooral als ik een tijdje heb kunnen uitslapen en dan ineens vroeg op moet staan. en nouja standaard op maandagochtend. en in de winter is het erger.

water in je eigen gezicht splashen is wel onmenselijk zeg.
je wekker aan de andere kant van de kamer zetten ook, maar dat doe ik nu ook maar. het werkt meestal wel. tenzij je daarna weer terug in bed gaat.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 02:37
Verwijderd
Citaat:
ja het lullige is nog wel dat mensen denken dat je gewoon te lui bent om je bed uit te komen. ik heb er in periodes altijd heel erg last van, vooral als ik een tijdje heb kunnen uitslapen en dan ineens vroeg op moet staan. en nouja standaard op maandagochtend. en in de winter is het erger.

water in je eigen gezicht splashen is wel onmenselijk zeg.
je wekker aan de andere kant van de kamer zetten ook, maar dat doe ik nu ook maar. het werkt meestal wel. tenzij je daarna weer terug in bed gaat.
Dat laatste doe ik altijd

En mijn vader heeft in mijn wilde jonge jaren weleens een emmer koud water over me heen gegooid 's ochtends. Dan is het écht ochtendhumeur^666.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 09:49
Verwijderd
Citaat:
zo'n ouderwetse wekker kopen, met van die rinkelende bellen en die dan aan het andere eind van je kamer zetten.. daar doorheen slapen is bijna onmogelijk..

[afbeelding]
Precies. Die dingen maken je hele huis wakker, dus jou ook.
Neem meerdere wekkers, niet alleen je telefoon. En zorg dat je telefoon een heel irritant melodietje afspeelt.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2007, 22:04
***ailá***
***ailá*** is offline
hoe gaat het nou met wakker worden?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2007, 23:00
Verwijderd
anders kan je altijd nog zulke wekkers proberen:
http://www.thinkgeek.com/homeoffice/lights/9171/
http://www.thinkgeek.com/homeoffice/lights/91f2/
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 11:37
Verwijderd
omg die 2e is echt geweldig!!!! <3
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 17:55
Pluis
Pluis is offline
Die wegloopwekker heb ik ook al eens in het knaloranje gezien.
Er is ook nog een andere, die hangt aan een touwtje en steeds als je weer op snooze drukt gaat je ietsje hoger hangen, zodat je na een paar keer snoozen toch echt moet gaan staan om hem uit te zetten, vet briljant
Oud 23-09-2007, 19:12
Hen
Hen is offline
Ik word bijna nergens wakker worden en het is nu gewoon irritant geworden.
Met 5 wekkers naast mn bed, allemaal ingesteld op andere tijden, gordijnen open en gewoon doorslapen.
Zelfs de ouderwetse bellenwekker heeft helaas niet geholpen. Ik werk onregelmatig en als ik om 05:00 op moet, ben ik altijd blij als ik met veel geluk wakker schrik, af en toe wel van de wekker, maar regelmatig 5 minuten voordat ik de deur uit moet
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 08:08
Verwijderd
Ik laat altijd m'n raam openstaan (gordijnen/lamellen, niet m'n raam echt open dus) als ik te weinig slaap ga hebben, zodat als ik wakker word het 's morgens het al licht is en ik niet meteen terug m'n bed in wandel. Maar dat werkt niet als je om 4:15 op moet staan
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 21:56
Hulk
Hulk is offline
ik heb ook een paar keer gehad dat ik halfslapend de wekker weer uitgezet heb en later echt niks meer van wist.. oplossing was door aan te wennen absoluut alleen op snooze te drukken en niet op de echte uitknop, zodat je nog een paar kansen krijgt..
Oud 26-09-2007, 11:50
Verwijderd
Ik heb er ook last van. Bij mij helpt het om af en toe een ander melodietje te nemen. Daarnaast heb ik ngo zo'n ouderwetse rammelwekker, maar daar word ik tegenwoordig ook niet meer wakker van. En voor mij geld dat ik 's avonds gewoon op tijd mijn medicijnen in moet nemen, dan ehb ik nergens last van, maar dat vind ik zo moeilijk!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten