Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2007, 19:29
ook hallo
ook hallo is offline
Over 4 maanden vertrek ik met een vriendin naar Australie om daar voor een maand of 5 rond te trekken.

Nou ons plan is dus in Sydney een auto te kopen (omdat we onder de 21 zijn kunnen we niet huren) en zo daar rond te gaan rijden.

Nou ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die dat al eens gedaan hebben. Mijn ouders zijn er namelijk nogal op tegen en denken dat het veel te gevaarlijk is, omdat daar de verkeersregels anders zijn, je links moet rijden en omdat we weinig rij-ervaring hebben (we hebben ons rijbewijs ook nog niet, de vriendin van mij heeft hem bijna zeker op tijd, ik kan over ongeveer een maand voor het eerst afrijden).

Nou snap ik dat ze zich zorgen maken, en het is ook niet niks, maar ik denk dat als je gewoon even moet wennen en dat het ons daarna toch wel gewoon moet lukken, ookal hebben we weinig rijervaring.

Dus voor de mensen, met of zonder veel rijervaring, die zoiets ook gedaan hebben. Is Sydney een lastige stad om uit te komen? Is het echt gevaarlijk om te gaan rijden in een omgeving met andere verkeersregels en gewoontes? Oftewel, is het niet te hoog gegrepen voor een 18, 19 jarige?

Ikzelf zie de problemen niet zo heel erg, maar ben toch beniewd naar de mening van mensen die het zelf gedaan hebben!
Advertentie
Oud 18-09-2007, 19:56
akumabito
akumabito is offline
Weinig rij-ervaring, waarschijnlijk een ditto gebrek an ervaring met autotechniek, en je wilt aan de andere kant van de wereld een auto kopen om bijna een half jaar mee rond te trekken. Strak plan. Heb je al geinformeerd naar een goede levensverzekering?

**Het volgende moet je maar kijken wat je ermee doet; ik ben een beetje paranoide nadat ik anderhalve dag langs de kant van de weg gestaan heb in the middle of nowhere in Laos - misschien ljkt het een beetje over the top**

Binnen de stad rijden is een ding.. dat is redelijk te doen. Even oefenen met schakelen op een parkeerplaats ofzo, en dat went wel.. links rijdne is ook zo moeilijk niet, went vanzelf. De drukte in Sydney is niet zo heel erg anders dan in de grotere steden van NL. Als je zowel links rijden als ook stadsrijden eens GOED wilt oefenen voor vertrek, ga an eens een weekend ofzo naar Engeland met eigen vervoer.. veel rijden daar, probeer eens een rondje Londen te doen met je eigen auto..

Anyways, maar da's natuurlijk het makkelijkste deel. Als je zo lang gaat, neem ik aan dat het de bedoeling is dat je op den duur de stad ook uitgaat.. hou er rekening mee dat Ausatralie een ietsiepietsie groter is als Nederland. Dit is echt nie tlullig bedoeld ofzo, maar je zou ervan opkijken hoevaak mensen zich verrekenen op afstanden. Plaatsen liggen soms erg ver uit elkaar, met erg weinig benzinestops. Heel vervelend als je net op een weg zit waar maar een paar auto's per dag langs komen.. Mijn tip is om zoveel benzine danwel diesel (niet allebei, duhh) mee te nemen als kan. Neem rustig 100 a 150 liter in jerrycans mee. Je kan beter teveel brandstof meeslepen als te weinig. Ditto voor water, reken op 5 liter per persoon per dag en houdt buiten wat je plant te gebruiken voor 3 a 5 dagen reserve.

Wat is het budget voor je auto? Waar wil je heen, en wat wil je allemaal doen? Volg je de hoofdwegen, of ook de zandwegen? Ga je langs de kust, of wil je de outback in? Belangrijke vragen die je uiteindelijke keuze kunnen beinvloeden.. Ik snap dat je zo goedkoop mogelijk wil rondreizen, maar je moet je natuurlijk afvragen of een 30 jaar oud VW Kevertje in bedenkelijke staat van onderhoud wel zo'n goed idee is.. Naar mijn idee is de beste Australie-verkenner zonder twijfel een Toyota Hilux. Een pick-up van redelijk formaat, maar niet te groot.. erg veel laadruimte, goedkope onderdelen mocht er iets stuk gan, en je vind ze overal in overvloed.. 4x4 is mooi als je de outback in wilt, maar ik raad je dit af, zeker als je weinig rijervaring hebt, nog minder auto-technische ervaring en nul komma nul terreinrij ervaring hebt.. een 4x2 model is goed zat om rond te reizen op verharde of zandwegen.. En is goedkoper ook.

Wat je ook nog kan doen voordat je vertrekt; kijk eens op de Britse eBay site. Er staan altijd diverse Toyota Hilux modellen te koop, vaak voor peanuts. Ga eens een week, misschien twee weken naar Engeland, koop daar een Hilux en rij er eens flink mee rond. Dan heb je al wat ervaring met het juiste type auto, met links rijden, met schakelen met de 'verkeerde' hand, etc. Als de wagen bevalt, koop ook een Haynes reparatieboek, en wees niet bang de motorkap open te gooien en eens rustig uit te zoeken waar alles zit --> je hebt er alleen maar baat bij als je later onverhoopt met pech langs de weg komt te staan. Oefen ook eens banden te wisselen. Het is echt niet moeilijk, maar het is een beetje lullig als je aan een passerende trucker uit moet leggen dat je alles wel bij je hebt, maarje niet weet hoe de krik werkt bijvoorbeeld..

Maar goed, terug naar Australie;

Als de wagen er geen heeft, laat een bullbar monteren. Hoeft niet duur te zijn en kan letterlijk je leven redden. Als je een dier aanrijdt geeft dat een gigantische troep, maar je hebt liever een wallibi aan gort als dat dat beest over je motorkap heen vliegt en door de voorruit komt. Oh, over overstekend wild gesproken; als je een beest op de weg ziet staan en je WEET ZEKER dat er niet genoeg tijd/afstand is om te remmen, probeer dit dan ook niet. Je raakt te makkelijk in een slip, en als je in zo'n geval probeert te ontwijken kun je met een beetje pech de wagen nog ondersteboven krijgen ook. Beste advies in zo'n geval; geef gas bij. je kan beter een beest morsdood rijden als zwaargewond langs de kant van de weg laten liggen. Ik geloof zelfs dat in bepaalde territories een bestuurder verplicht is een zwaargewond dier te doden..

Etc., etc.. ik zou er een boek over kunnen schrijven. Ik heb met allerlei auto's trektochten gemaakt, tienduizenden kilometers in meer dan 20 landen.. ook al moet ik Australie nog 'doen'

Als je meer wilt horen moet je me maar ff een PM sturen..
Oud 18-09-2007, 22:52
Verwijderd
Jezus, koop gewoon een stationwagen, gooi een tent, een jerrycan water, een jerrycan brandstof en een coolbox achterin, koop een reparatieboekje en zorg dat je wat olie en remvloeistof bij je hebt. En condooms. Veel plezier.
Oud 19-09-2007, 13:23
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Jezus, koop gewoon een stationwagen, gooi een tent, een jerrycan water, een jerrycan brandstof en een coolbox achterin, koop een reparatieboekje en zorg dat je wat olie en remvloeistof bij je hebt. En condooms. Veel plezier.

Precies, jij snapt het! Als ze haar voorbereiding op die manier aan haar ouders uitlegt krijgt ze gelijk toestemming om te gaan. Strak plan!
Oud 20-09-2007, 16:44
HybridTheory
HybridTheory is offline
Als je met je Nederlandse rijbewijs gaat rijden daar, vergeet dan niet een Internationaal Rijbewijs aan te schaffen. Dat kan bij de ANWB.
Oud 21-09-2007, 20:58
Ivo
Ivo is offline
Een auto kopen in Aus. is niet zo'n probleem als je er tijdelijk heen gaat. Er zijn 'garages' speciaal voor backpackers die goedkope auto's hebben en een terugkoopgarantie afgeven (uiteraard voor minder geld dan je er zelf voor betaald hebt en mits de auto nog steeds in orde is). Het links rijden is niet zo'n probleem. In het begin is het even wennen, maar dat gaat vrij snel.
Hou inderdaad wel rekening met de enorme afstanden (voor Nederlandse begrippen). Water, houdbaar eten en reserve brandstof zijn een must om altijd bij je te hebben als je de grote steden verlaat. Tank ook bij elk tankstation, je weet nooit hoe ver de volgende is...
En zorg dat je een goed reservewiel bij je hebt en weet hoe je je wiel moet verwisselen EN controleer voordat je 'the middle of nowhere' inrijdt ook of je de wielbouten wel zelf los kan draaien (ze kunnen op een oude auto nog wel eens een beetje vastgeroest zitten). Op onverharde wegen is de kans op lekrijden immers veel groter dan op ons mooie asfalt.
Oud 22-09-2007, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Precies, jij snapt het! Als ze haar voorbereiding op die manier aan haar ouders uitlegt krijgt ze gelijk toestemming om te gaan. Strak plan!
Zo ben ik ook op reis gegaan hoor. Verzekeringetje erbij, paar prikken erin, klaar.
Oud 23-09-2007, 21:30
ook hallo
ook hallo is offline
Heel erg bedankt voor de reacties!

@akumabito: is 100 a 150 liter niet een beetje heel erg overdreven?

@lafjuh: zoals jij het beschrijft dacht ik er dus zelf ook over totdat ik een kruisverhoor van m;'n ouders kreeg. Een auto daar kopen doe ik toch wel, maar ik wil ze toch een beetje gerust stellen voordat ik ga En ben je zelf ook echt naar Australie geweest of ergens anders heen?
Oud 29-09-2007, 11:46
ook hallo
ook hallo is offline
Ik ben gister naar een beurs geweest van het reisbureau, en daar kwamen we folders van dit bedrijf tegen: http://www.travellers-autobarn.com/

Een bedrijf waar je auto's kan kopen en die ze gegarandeerd voor 40% van de prijs terug kopen.

Iemand hier toevallig ervaring mee?
Oud 29-09-2007, 15:24
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
@akumabito: is 100 a 150 liter niet een beetje heel erg overdreven?
Ligt aan de auto, niet? Rij je in recente stationwagon die bij constant 90km/h 1 op 15 rijdt, dan kun je logischerwijze met minder reserve toe als bij een oude Land Rover Stage I, die met een beetje mazzel en goed onderhoud 1 op 5 rijdt bij constant 70 km/h.

Voor superlange afstanden in onbekend gebied hou ik zelf altijd een reserve-autonomie van 1000km aan. Maar zoals gezegd rij ik anders als de meeste lui doen. Laten we het erop houden dat als ik een rondje Australie zou doen, je me nooit op de plekken zult tegenkomen die jij noemt..

Als je veel onverharde wegen rijdt heb je vanzelf meer brandstof nodig. Tel daarbij hoogteverschillen, een vrij zwaarbeladen auto, wisselende snelheden, af en toe flinke modder, de onvermijdelijke uitverkochte dorpspomp en meer van dat soort zaken, en dan heb je natuurlijk al gauw 150 liter reserve nodig om aan zo'n veiligheidsmarge te komen.

Maar nogmaals, als ik rij zijn het heel andere tochten als wat jij van plan bent. Feel free to ignore me..
Oud 29-10-2007, 10:47
Miek
Miek is offline
Ik weet niet precies hoe het zit. Maar een vriendin van mij zit nu in Australië en heeft vlak voor vertrek haar rijbewijs gehaald. Ze heeft ook meteen het internationaal rijbewijs meegenomen.
Maar nu ze daar zit is haar verteld dat ze niet de volledige verzekering kan krijgen omdat ze haar rijbewijs nog geen jaar heeft. Dus ze vindt het nu ook niet zo slim om te gaan rijden.
Oud 05-11-2007, 20:26
ook hallo
ook hallo is offline
O dat ben ik nog nergens tegengekomen Zou je te weten kunnen komen of het om een verzekering gaat die de schade die je bij anderen aanricht verzekert, of de schade aan je eigen auto? Want zonder die eerste verzekering is het niet zo verstandig nee
Oud 07-11-2007, 09:44
Miek
Miek is offline
Ik zal even een mailtje sturen om het te vragen .
Oud 08-11-2007, 08:55
Miek
Miek is offline
Ah ze schreef dit:
Ik weet niet precies hoe dat zit met de verzekering. Volgens mij ben je dan niet verzekerd voor materiele schade. Als je een auto (je eigen of die van iemand anders) in de prak rijdt mag je dat dus zelf betalen. Als je alleen maar iemand het ziekenhuis is rijdt is dat wel verzekerd geloof ik . Maar ik weet het niet precies!!
Oud 08-11-2007, 14:46
ook hallo
ook hallo is offline
Bedankt dat je het gevraagd hebt! Ik ga het nu nog even wat specifieker uitzoeken want wil niet voor verrassingen komen te staan
Oud 11-11-2007, 12:41
Porcelain
Porcelain is offline
Ik ben naar Nieuw Zeeland gegaan met drie vrienden. We hebben daar ook een auto gekocht, een station. Ik had mijn rijbewijs welgeteld vier dagen toen ik vertrok, dus ik was bang dat ik niet meer rechts zou kunnen rijden als ik thuis kwam :'). Anyway, wat links en rechts betreft, ik ben wel een klein beetje een brokkenmaker, reed soms de verkeerde weghelft op na een bocht en zo, en dan was ik blij dat er iemand naast me zat die riep 'STOP, TERUG, ANDERE WEGHELFT'. Maar ik denk dat dat meer ligt aan mijn rijcapiciteiten .

Ik heb vernomen dat het in Australië moeilijker is dan in Nieuw Zeeland als je nog niet zo lang je rijbewijs hebt. Ik heb wel een tip, als je ze nog niet kent: www.backpackers.nl . Die kun je mailen voor precieze informatie en tips, de mensen van die site reageren erg snel en ze weten heel veel want het zijn zelf allemaal backpackers. Bovendien staan er op die website soms Australische auto's te koop.

In ieder geval heel veel plezier. Ik vond het super om met een auto rond te kunnen karren dus ik raad het je ten zeerste aan. Wees voorzichtig bij de koop: laat hem voor honderd euro testen bij een garage zodat je zeker kunt zijn dat hij halverwege je reis er niet mee ophoudt. Zorg ook dat je al heel lang (zeg twee maanden) van tevoren begint met te-koop-posters op te hangen, zodat je niet de laatste week met je auto zit te stressen omdat je geen koper kunt vinden.
Oud 12-11-2007, 23:09
BoerBertus
BoerBertus is offline
Citaat:
Ik ben gister naar een beurs geweest van het reisbureau, en daar kwamen we folders van dit bedrijf tegen: http://www.travellers-autobarn.com/

Een bedrijf waar je auto's kan kopen en die ze gegarandeerd voor 40% van de prijs terug kopen.

Iemand hier toevallig ervaring mee?
Voor zover ik weet zijn dat een stelletje oplichters. Te dure en te slechte auto's. Je kan er altijd naar binnen lopen voor wat informatie. Dan kan je met de verkregen informatie ergens anders een betere auto (betere prijs kwaliteit verhouding). Dat was in ieder geval de tip van de mensen van de reisorganisatie waarmee ik naar Australië ging.
Oud 13-11-2007, 22:14
ook hallo
ook hallo is offline
Oh dat is dan wel weer jammer

Ik weet dus echt niks van auto's en vind het best eng om er één te kopen. Vandaar liever bij een bedrijf wat een soort garantie geeft, maarja als ze die niet waarmaken heb je daar natuurlijk niet zoveel aan Ik weet niet met welke reisorganisatie je ging? Want die van mij had dit bedrijfje dus op een beurs staan, dus ik neem aan dat ze hem supporten

@Porcelain: Hoe kwam jij aan je auto in Nieuw-Zeeland? Bij de dealer, van andere backpackers? (Ik weet niet of het in deze twee landen vergelijkbaar is, maargoed elke ervaring is welkom )
Oud 15-11-2007, 00:08
BoerBertus
BoerBertus is offline
Ik ben met Australian Backpackers geweest. Is me erg goed bevallen.
Oud 15-11-2007, 09:23
ook hallo
ook hallo is offline
Dan ga ik die maar eens mailen met wat vragen
Oud 15-11-2007, 13:51
le_mug
le_mug is offline
hallo ook hallo,

volgens mij hebben ze ook TDI's in australie. als je die hosselt ben je verzekerd van een zuinig verbruik (1:19 als je 1337 bent), een krachtige motor, value for money en natuurlijk betrouwbaarheid aan TDI's is bijna nooit wat kapoet, hoogstens meot je de distributierem om de 100.000 kmtjenzz laten vervangen maar dat is alles

gewoon een hossel zetten bij een golf 1.9TDI jweetzelluf
Oud 15-11-2007, 15:07
ook hallo
ook hallo is offline
hallo mugen

Ik denk niet dat ik het kan betalen

Hoogachtende groeten,

ook hallo
Oud 01-12-2007, 15:03
Armoed
Armoed is offline
Ik ken je natuurlijk niet en je ouders zijn natuurlijk altijd wel een beetje overbezorgd, maar dit hele idee is voor een gemiddeld 18-jarig meisje (en zelfs bovengemiddeld) niet verstandig, zelfs met vriendin (die ook onder de 21 is).

Verder:

Citaat:
Ik heb vernomen dat het in Australië moeilijker is dan in Nieuw Zeeland als je nog niet zo lang je rijbewijs hebt. Ik heb wel een tip, als je ze nog niet kent: www.backpackers.nl . Die kun je mailen voor precieze informatie en tips, de mensen van die site reageren erg snel en ze weten heel veel want het zijn zelf allemaal backpackers. Bovendien staan er op die website soms Australische auto's te koop.
Oud 01-12-2007, 23:21
ook hallo
ook hallo is offline
Doel je nou op het autorijden of op de reis?
Oud 06-12-2007, 14:34
Armoed
Armoed is offline
De reis.

Als ik op het autorijden doelde dan had ik het wat specifieker over geslacht ipv leeftijd xD
Oud 06-12-2007, 15:17
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Nou ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die dat al eens gedaan hebben. Mijn ouders zijn er namelijk nogal op tegen en denken dat het veel te gevaarlijk is, omdat daar de verkeersregels anders zijn, je links moet rijden en omdat we weinig rij-ervaring hebben (we hebben ons rijbewijs ook nog niet, de vriendin van mij heeft hem bijna zeker op tijd, ik kan over ongeveer een maand voor het eerst afrijden).
Aan links rijden wen je heel snel. Ik denk eerlijk gezegd dat het voor iemand die nog niet zo lang rijdt misschien haast nog wel makkelijker is, ik rij zelf voor m'n werk al 5 jaar elke dag flinke stukken, dus dan raak je erg vastgeroest in je rijden. Ik heb zelf in Thailand scooter gereden, en had daar geen enkel probleem mee, gewoon voorzichtig beginnen en in geval van twijfel gewoon stil gaan staan.
Oud 06-12-2007, 15:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
gewoon een hossel zetten bij een golf 1.9TDI jweetzelluf
Right. Je moet gewoon een toyota of iets dergelijks nemen. Volkswagens zijn voor dat soort werk veel te duur, en ik rij zelf een VW polo.
Oud 09-12-2007, 18:21
Thunder Child
Thunder Child is offline
Ik denk dat weinig rijervaring inderdaad juist gunstig is. Ik heb sinds ik mijn rijbewijs heb 3 jaar lang iedere dag in totaal 120km per dag gereden. Toen ik voor het eerst in Zuid-Afrika ging rijden wilde ik de hele tijd schakelen met rechts en knalde ik dus steeds tegen de deur aan. En ik keek ook steeds de verkeerde kant op als ik in mijn binnenspiegel wilde kijken. Als je dat soort gewoontes niet hebt is het juist makkelijker te wennen. Mijn derde rit was ik compleet gewend aan links rijden. Let alleen wel op bij smalle wegen, want daar heb je snel de neiging naar rechts te gaan.

Verder wat het veiligheidsaspect betreft: als ik het in mijn eentje overleefde in Zuid-Afrika, moeten zij het ook kunnen overleven met z'n tweeën in Australië.
Oud 15-12-2007, 10:29
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Aan links rijden wen je heel snel. Ik denk eerlijk gezegd dat het voor iemand die nog niet zo lang rijdt misschien haast nog wel makkelijker is, ik rij zelf voor m'n werk al 5 jaar elke dag flinke stukken, dus dan raak je erg vastgeroest in je rijden. Ik heb zelf in Thailand scooter gereden, en had daar geen enkel probleem mee, gewoon voorzichtig beginnen en in geval van twijfel gewoon stil gaan staan.

Hehe ja, dat aan de kant van de weg stil staan had ik ook al bedacht Heb donderdag eindelijk m'n rijbewijs gehaald, maar tegen de tijd dat ik hem heb kan ik hier dus nog maar 3 weken rijden, dus dan kan ik na een week heel veel rijden waarschijnlijk nog beter links rijden dan rechts

Citaat:
Verder wat het veiligheidsaspect betreft: als ik het in mijn eentje overleefde in Zuid-Afrika, moeten zij het ook kunnen overleven met z'n tweeën in Australië.
Ik wilde net zeggen, ken mensen van mijn leeftijd die in Ghana en Argentinie zitten in hun eentje, in vergelijking daarmee is Australie zo veilig als wat
Oud 17-12-2007, 09:14
Nyawa
Citaat:
Hehe ja, dat aan de kant van de weg stil staan had ik ook al bedacht Heb donderdag eindelijk m'n rijbewijs gehaald, maar tegen de tijd dat ik hem heb kan ik hier dus nog maar 3 weken rijden, dus dan kan ik na een week heel veel rijden waarschijnlijk nog beter links rijden dan rechts
Een vriendin van mij ging vrijwel direct nadat ze haar rijbewijs had gehaald op vakantie naar Engeland - oké, heel iets anders dan een roadtrip door de Outback natuurlijk, maar toch - en die is daar ook meteen gaan rijden en kon heel makkelijk overschakelen naar links rijden juist omdat ze nog niet zoveel rijervaring had. Ik denk zelf dat het wel moet kunnen, als je maar niet al te grote afstanden gaat plannen in het begin.
Oud 19-12-2007, 06:27
ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Ik heb een maand in Engeland rondgereden en dat viel goed mee (was wel met een Belgische auto, dus schakelen enzo bleef gelijk). Het scheelt wel dat je met zijn tweeën bent want als je je hard moet concentreren op iets anders: de weg zoeken of een parkeerplaats zoeken heb je de neiging om weer rechts te gaan rijden. Dan helpt het dus wel als er iemand naast je een schreeuw kan geven.
Oud 12-01-2008, 21:12
ook hallo
ook hallo is offline
Ik ga dus maandag weg, ik zal hier nog wel even laten weten of het een succes gaat worden
Oud 13-01-2008, 00:41
Ehren18
Ehren18 is offline
Maandag al da's moeilijk tof! Wat is je definitieve planning nu?
Oud 13-01-2008, 13:09
ook hallo
ook hallo is offline
Ja heb het echt heel moeilijk met afscheid nemen nu

Maar ik ga eerst een week naar Bangkok, lekker relaxen, shoppen, de stad zien. Daarna vlieg ik door naar sydney en daar willen we dus een auto gaan kopen en dan eerst richting het zuiden trekken. Verder hebben we nog wel een bepaald rondje in ons hoofd (Van Sydney naar Melbourne, van Melbourne via de Great Ocean Road naar Adelaide, van Adelaide naar Alice Springs en dan misschien via Darwin naar Cairns, maar Darwin heb ik nog m'n twijfels over en dan van Cairns naar Sydney langs de oostkust) Maar of we dit ook echt zo gaan uitvoeren dat zien we daar wel weer
Oud 12-02-2008, 00:19
ook hallo
ook hallo is offline
Nou we zijn inmiddels de trotse eigenaar eigenaar van een ford falcon en we hebben er al mee van Sydney naar Melbourne gereden en hij rijdt nog! heb er alleen wel een spiegel vanaf gereden

En aan links rijden wennen is 10x zo makkelijk dan aan de ubersmalle wegen wennen
Oud 14-02-2008, 10:12
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Nou we zijn inmiddels de trotse eigenaar eigenaar van een ford falcon en we hebben er al mee van Sydney naar Melbourne gereden en hij rijdt nog! heb er alleen wel een spiegel vanaf gereden

En aan links rijden wennen is 10x zo makkelijk dan aan de ubersmalle wegen wennen
you go girl!
echt supertof. Hou je nog iets van een weblog bij ofzo? voor de thuisblijvers
Veel plezier nog en geniet ervan
Oud 15-02-2008, 11:15
Sawyer
Sawyer is offline
He klinkt tof, zit je nu trouwens in Melbourne? Ik ben daar nu namelijk ook. Erg toffe stad en in plaats van even een kijkje nemen ben ik hier per ongeluk al meer dan een maand blijven plakken. Ik reed trouwens ook veel auto, heb hier tijdje gewerkt en reed veel rond in auto's van de zaak, links rijden gaf geen enkele problemen.
Advertentie

Regels voor berichten