Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2007, 16:01
Learn to fly
Learn to fly is offline
Halloo,

Volgend jaar heb ik het "geluk" om van de middelbare school af te mogen en nu is mijn oog gevallen op de studie gezondheidswetenschappen aan de VU. Op zich lijkt het me allemaal heel interessant enzo, maar ik vraag me af of hierin wel wat toekomst zit. Ook ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die al bezig zijn met deze studie en of het een beetje bevalt . O ja, op het eerste gezicht lijken de vakken een beetje een bij elkaar gegrabbeld geheel; sluit het wel allemaal op elkaar aan of ben je eigenlijk vier verschillende studies voor een kwart aan het doen?

Ik weet inmiddels dat het gebouw van de VU een ongezellig blok beton is en dergelijke, maar dat is tot nu toe bij alle universiteiten die ik heb gezien het geval

Graag dus reacties en meningen over de studie zelf
Advertentie
Oud 17-09-2007, 20:38
Miracle
Miracle is offline
Ben naar de open dag geweest van Amsterdam, maar uiteindelijk ben ik het in Maastricht gaan studeren. Bevalt erg goed.
Oud 17-09-2007, 22:25
duivelaartje
duivelaartje is offline
Offtopic:
Citaat:
Ik weet inmiddels dat het gebouw van de VU een ongezellig blok beton is en dergelijke, maar dat is tot nu toe bij alle universiteiten die ik heb gezien het geval
Utrecht heeft anders best mooie en gezellige gebouwen.
Oud 18-09-2007, 15:45
Learn to fly
Learn to fly is offline
De faculteit waar ik ben geweest was makkelijk te verwarren met een ziekenhuis
Oud 23-09-2007, 11:37
Verwijderd
Laat je niet leiden door het gebouw.. VU is heel tof
Oud 24-09-2007, 17:04
Learn to fly
Learn to fly is offline
Oké dan

Maar ik was ook al niet van plan om af te gaan op het gebouw:
Citaat:
Oud 25-09-2007, 19:18
Verwijderd
Je hebt toch ook gezondheidswetenschappen aan de Universiteit Twente? Misschien ook iets om mee te nemen?
Oud 28-09-2007, 10:58
Learn to fly
Learn to fly is offline
Twente is voor mij niet te doen qua reistijden en ik wil nog niet gelijk op kamers
Oud 29-09-2007, 17:59
Miracle
Miracle is offline
Gezondheidswetenschappen in Amsterdam en Maastricht is uitgebreider.
Oud 30-09-2007, 09:33
Verwijderd
Een vriendin van mij studeert dat in Amsterdam, zal evenjes haar emailadres pm-en.
Oud 09-10-2007, 07:06
Learn to fly
Learn to fly is offline
Nog bedankt voor het emailadres, ik denk alleen dat ik bij haar spam terecht ben gekomen
Oud 31-03-2008, 13:55
bien2854
bien2854 is offline
Hoi!

Ik ben tweedejaars studente gezondheidswetenschappen aan de Vu. Ik ben zelf twee keer uitgeloot voor geneeskunde dus deze studie was niet mijn eerste keuze. Toch vind ik het een leuke en boeiende studie. Het voordeel van deze studie is dat je slechts 1 vak tegelijkertijd hebt in een periode van vier weken. Je hebt daarnaast dus veel vrije tijd.

Natuurlijk zit er een toekomst in deze studie. Je kunt verschillende richtingen op want je hebt veel keuze aan masters bij deze studie. Een paar voorbeelden van beroepen die je kunt uitvoeren zijn: Onderzoek doen naar gezondheidsproblemen in Nederland (bv overgewicht) Ook kun je onderzoek doen naar gezondheidsproblemen in het buitenland (bv Aids) en hoe je dit moet oplossen. Een hele andere kant is: management in de gezondheidszorg. Zo kun je bijvoorbeeld manager worden van een ziekenhuis of van een andere zorginstelling (= zeker een goede baan) Voor de rest kun je bijvoorbeeld ook kiezen voor gezondheidsrecht als Master.. Dit kun je tevens combineren met een studie rechten. Je moet hierbij dan denken aan tuchtrecht en euthanasie bepalingen enz.
Er zijn daarnaast nog veel meer mogelijkheden met deze studie!

De Vu is zeker een leuke universiteit! Het ziet er aan de buitenkant idd een beetje uit als een "betonblok", maar uiterlijk zegt natuurlijk niet alles. Er worden veel dingen georganiseerd. In de zomer is het altijd heel erg gezellig op de binnenplaats met muziek, festivals, BBQ enz. In de winter staat er vaak een oliebollenkraam en een ijsbaan. Het is dus zeker niet saai!

Ik raad je aan om een keer een meeloopdag te doen. Dan krijg je meteen een impressie. Je kunt mij hier altijd over mailen.

Groetjes, Sabine

Citaat:
Halloo,

Volgend jaar heb ik het "geluk" om van de middelbare school af te mogen en nu is mijn oog gevallen op de studie gezondheidswetenschappen aan de VU. Op zich lijkt het me allemaal heel interessant enzo, maar ik vraag me af of hierin wel wat toekomst zit. Ook ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die al bezig zijn met deze studie en of het een beetje bevalt . O ja, op het eerste gezicht lijken de vakken een beetje een bij elkaar gegrabbeld geheel; sluit het wel allemaal op elkaar aan of ben je eigenlijk vier verschillende studies voor een kwart aan het doen?

Oud 31-03-2008, 20:43
Miracle
Miracle is offline
Dit topis is al ruim een half jaar oud, ik denk dat de topic starter de informatie nu niet meer nodig heeft.

Regels voor berichten