Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2002, 16:17
TMLWKY
TMLWKY is offline
Okee, dit is het verhaal:

Ik ken een meisje van internet, E.

Ik wil een keer met haar afspreken, maar... Zij woont in Zeeland, en ik woon in Groningen... beetje afstandsverschil dus Maargoed, we willen elkaar dus wel graag een keer zien.

Ik ben niet verliefd op haar ofzo, maar ik denk dat ik dat wel ga worden als ik haar zie... En wat moet ik dan doen, als ik verliefd wordt op iemand die heel Nederland bij mij vandaan woont?

Of kan ik dan beter niet afspreken? Dat vind ik wel lullig tegenover haar, maar misschien is dat dan beter

Grtz,
F
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2002, 16:38
youriw
youriw is offline
heel dom misschien, maar je leeft maar één keer, doen dus! als je het nu niet doet doe jet het nooit meer en krijg je er eeuwig spijt van!

die afstand overleef je ook wel. mensen denken dat Nederland zo groot is, maar dat is het niet; als je hier (Zweden) vertelt dat je helemaal naar de andere kant van het land moet (wat zal het zijn, 300, 350 km?) lachen ze je uit, en weet je wat, ze hebben gelijk! wat is nu bijvoorbeeld 4 uur in de trein om iemand te zien waar je gek op bent?

stap NU in die trein, anders kom ik je een duwtje geven
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 16:44
Verwijderd
ja geowon doen me lief woont ook onderin limburg en ik in zeeland (wie is dat meiske precies misschien ken 'k d'r wel ) okee onze afstand is niet zo heel groot. maar we zien elkaar alleen in de vakanties.. dus weet wel waar je aan begint...als je serieus bent en goed te vertrouwen enzo dan kun je het wel
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 17:15
rene-gn
rene-gn is offline
gewoon doen. Een goede vriendin van mij heeft ook verkering met een jongen in Brabant(zelf woont ze in drenthe), en die hebben al zo'n 8 maanden met elkaar. Misschien ook wel door de afstand. Maar ik zou ergens op "neutraal terrein" in Utrecht ofzo, ongeveer halverwege afspreken, en dan kijken of het in het echt ook klikt
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 17:27
20marianne12
20marianne12 is offline
Ja ik zou ook gewoon wat afspreken hoor! Je kan het altijd proberen. Misschien zeg je na die dag wel nee dat echt nooit meer omdat het niet echt lekker klinkte ofzo (op msn of whatever praat je toch makkelijker denk ik). Nou ja als het niet klikt weet je dat, als je nooit iets afspreekt blijf je daar misschien wel heel lang spijt van hebben! Nou ja afspreek ze !
Oud 19-07-2002, 17:33
Verwijderd
Gewoon afspreken.. en maar zien wat er van komt..

Wie weet is zij wel alles wat je zoekt, dan ga je dat door afstand toch niet laten lopen? Afstand valt altijd wel te overbruggen, als je dat echt wil.., enneuh, niets is nog zeker, wie weet valt het met meeten wel hardstikke tegen.. dus gwoon doen en dan merk je het verder wel
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 17:40
Verwijderd
Gewoon doen joh!

Mijn vriend woont in Rotterdam, ik in Deventer, Dat is bekant 2 uur in de trein zitten om er te komen. Maargoed, dat is het echt wel waard hoor!
Probeer het dan te doen zoals wij het ook doen. Vrijdagmiddag/avond er naartoe gaan en dan zondagavond weer terug. Zo ben je ten minste elk weekend bij elkaar en geloof me: Dan is een weekje wachten het echt wel waard! Het is misschien ook zelfs wel beter dat je niet elke dag bij elkaar op de lip zit, want zo blijft het bijzonder om elkaar te zien, dan kun je er echt naar verlangen

Zoiets moet je niet kapot laten gaan door een afstand. Als je te vertrouwen bent en je bent er serieus over (zoals hierboven al werd gezegd) kan het echt wel lukken, mits zij dat ook is natuurlijk!

Ik heb mijn vriend in Utrecht ontmoet, en natuurlijk baalde ik wel toen ik hoorde dat ie in Rotterdam woonde (= 2 keer zolang treinen ), maargoed, dat is geen reden om hem dan opeens af te wijzen.

En weet je wat eigenlijk het gemene is. Je wilt het echt, dus het is keimoeilijk om nee te zeggen, om haar niet te ontmoeten. En ik kan je wel vertellen dat je er de hele tijd mee in je hoofd blijft zitten als je het nu toch besluit niet te doen.
Hoe je het ook wendt of keert, afstand is iets waar mensen zich in de meeste gevallen (hoge uitzonderingen daargelaten) niet door laten tegenhouden, omdat het gevoel van elkaar willen zien veel sterker is!

En idd, je bent nog jong en je wilt wat! En een paar uur in de trein zitten is zo erg nog niet joh. Neem een boek mee, of wees brutaal en praat gewoon met iemand, en dan is de reis zo voorbij En het leuke is dat je dan zo'n lekker gevoel in je onderbuik krijgt als je er bijna bent, als je dat station binnenrijdt.. Hehe ik begin te zwijmelen en dat wil ik je graag besparen!

Anyway, gewoon doen!! En ja, ik moet zeggen, er is een kans dat de afstand je de das om doet, of het gigantisch moeilijk maakt, maar bij elke relatie is er een risico (om welke reden dan ook) dat het fout gaat.. Dus dat is geen reden om het niet te doen!

Geniet er gewoon van en maak plezier

Succes!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 17:54
youriw
youriw is offline
ik zit nu in zweden, mijn meisje in nederland ... als we elkaar dan bijna zien ... elkaar ophalen van het vliegveld ... die kriebels waar Dark Voice het al over had, heerlijk!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 17:56
Piccola
Piccola is offline
Gewoon doen!!! Niet laten gaan door de afstand.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 18:09
Verwijderd
Citaat:
youriw schreef:
ik zit nu in zweden, mijn meisje in nederland ... als we elkaar dan bijna zien ... elkaar ophalen van het vliegveld ... die kriebels waar Dark Voice het al over had, heerlijk!
Dat zou ik dus niet kunnen volhouden, zo'n lange afstand Maar ik moet zeggen dat ik er wel zeer veel respect voor heb!!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 18:15
youriw
youriw is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Dat zou ik dus niet kunnen volhouden, zo'n lange afstand Maar ik moet zeggen dat ik er wel zeer veel respect voor heb!!
makklelijk is ook anders ... zeker vandaag, we vieren vandaag wat ... dan is het echt kut!
vanaf maart nu al, we zien elkaar ongeveer 1 x in de 4/5 weken ... maar dan is het ook feest
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 18:30
TMLWKY
TMLWKY is offline
Citaat:
rene-gn schreef:
gewoon doen. Een goede vriendin van mij heeft ook verkering met een jongen in Brabant(zelf woont ze in drenthe), en die hebben al zo'n 8 maanden met elkaar. Misschien ook wel door de afstand. Maar ik zou ergens op "neutraal terrein" in Utrecht ofzo, ongeveer halverwege afspreken, en dan kijken of het in het echt ook klikt
Op neutraal terrein afspreken zou op zich wel kunnen, maar dan zijn we beiden dik 35 euro kwijt voor de trein... Terwijl als ik naar haar toe ga (wat het plan is), dan ben ik alleen 35 euro kwijt, en komt zij de keer daarna naar mij toe (als er nog een x daarna komt). Het is wel bijna 5 uur met de trein voor mij, maarja, dat vind ik het wel waard.

Citaat:
StefanLovertje schreef:
ja geowon doen me lief woont ook onderin limburg en ik in zeeland (wie is dat meiske precies misschien ken 'k d'r wel ) okee onze afstand is niet zo heel groot. maar we zien elkaar alleen in de vakanties.. dus weet wel waar je aan begint...als je serieus bent en goed te vertrouwen enzo dan kun je het wel
Ik ben serieus, ik ben ook wel goed te vertrouwen volgens mij... Maar ik vertel je maar niet wie ze is, strax ken je haar en hoort zij hier strax over van jou

Grtz,
F
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 18:43
Verwijderd
Citaat:
TMLWKY schreef:

Ik ben serieus, ik ben ook wel goed te vertrouwen volgens mij... Maar ik vertel je maar niet wie ze is, strax ken je haar en hoort zij hier strax over van jou

Grtz,
F
aahh kom op zeg ik vertel nix, je hebt mijn woord...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 19:27
Verwijderd
Citaat:
youriw schreef:

makklelijk is ook anders ... zeker vandaag, we vieren vandaag wat ... dan is het echt kut!
vanaf maart nu al, we zien elkaar ongeveer 1 x in de 4/5 weken ... maar dan is het ook feest
Jeetje dat vind ik nog vaak hoor! En hoe lang dan? Een week ofzow? Hmm ik vind het echt heel knap van je! Ik vind het al heel moeilijk om hem alleen in het weekend te zien.. Dat is voor mij 'eigenlijk' al te weinig. Dus ik zou het echt niet uithouden als ik hem één keer in de maand zou kunnen zien. Dat zou dus voor mij een reden zijn om niet met iemand te nemen, hoe moeilijk het ook is. Maar dan zou ik ook meteen het contact moeten verbreken anders blijf ik verliefd en word ik alleen maar ongelukkig

Maar echt super van je dat je het volhoudt! Je hebt hopelijk wel elke dag contact?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 20:26
TMLWKY
TMLWKY is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef:

aahh kom op zeg ik vertel nix, je hebt mijn woord...
Stuur me maar een mailtje, fabianblomsma@hotmail.com, dan mail ik wel terug.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 20:32
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
TMLWKY schreef:

Ik wil een keer met haar afspreken, maar... Zij woont in Zeeland, en ik woon in Groningen... beetje afstandsverschil dus Maargoed, we willen elkaar dus wel graag een keer zien.

Ik ben niet verliefd op haar ofzo, maar ik denk dat ik dat wel ga worden als ik haar zie... En wat moet ik dan doen, als ik verliefd wordt op iemand die heel Nederland bij mij vandaan woont?

Of kan ik dan beter niet afspreken? Dat vind ik wel lullig tegenover haar, maar misschien is dat dan beter

Grtz,
F
ik woon in friesland en mijn vriendje woont in amsterdam als ik jou was, zou ik er voor gaan, niet geschoten altijd mis, om maar es gezellig met een cliche aan te komen

gewoon doen en dan zie je het wel!!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 15:20
TMLWKY
TMLWKY is offline
Jullie hebben me overtuigd!!!

Ik ga met haar afspreken

Grtz,
F
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 20:29
Iboeboe
Iboeboe is offline
Citaat:
TMLWKY schreef:

Grtz,
F
Ach, wat maakt het uit.
Als ze jou ziet, kotst ze van walging!
Dus trek het je niet aan!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 20:30
TMLWKY
TMLWKY is offline
Citaat:
flea schreef:

Ach, wat maakt het uit.
MODERATOR!!!

Mag mijn irritante broertje even van het L&R-forum geweerd worden tot hij de leeftijd heeft om intelligente reacties te posten?

Grtz,
F
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 15:29
etoile
etoile is offline
Citaat:
flea schreef:

Ach, wat maakt het uit.
Waarom zou ze dan kotsen van walging.

Ze kent hem toch van i'net en ze zou hem heus weleens gezien hebben op foto's.
dus.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 16:30
Desp
Desp is offline
Heb ik ook gehad, Groningen - Limburg. Was een twijfelgeval of we de afstand zouden aankunnen: maar het is gelukt, we wonen samen

Doen dus!!!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 18:44
TMLWKY
TMLWKY is offline
Citaat:
Desp schreef:
Heb ik ook gehad, Groningen - Limburg. Was een twijfelgeval of we de afstand zouden aankunnen: maar het is gelukt, we wonen samen

Doen dus!!!
Ej, gefeliciteerd!!!

Ik heb tegen haar gezegd wat ik ervan vond enzo, zij zij (ik citeer) 'Ik vind je erg aardig, dus wie weet wat er nog meer komt.'

Grtz,
F

PS Ik heb haar deze topic ook laten lezen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 17:47
®£ªL ƒºñk¥ LåÐ¥
®£ªL ƒºñk¥ LåÐ¥ is offline
Echt doen!ik heb zelf iets meer dan een jaar met een jongen uit den haag gehad terwijl ik zelf in brabant woon.
Het ging echt goed, dus doen he
Oud 23-07-2002, 21:18
moenbase
moenbase is offline
oew ja das vervelend ja.

'k heb vandaag iemand ontmoet die in Maastricht woont, dat betekend dus 3,5 uur in de bus, metro, trein zitten :\

Het postieve ervan?
Ik heb het er voor over, ik bedoel, ik heb het er voor over om langs te gaan.

Overigens, van liefde of verliefdheid is geen sprake bij ons.
Oud 23-07-2002, 23:05
Soulflame
Soulflame is offline
Je bent er toch al van plan heen te gaan, goede keus

Nog even een hart onder de riem;
Een studiegenoot van mij heeft een vriendin in Zwitserland, al 2 jaar, dus liefde is zo als ze het mooi zeggen echt grenzeloos

Succes!
Oud 24-07-2002, 07:55
Verwijderd
Citaat:
Soulflame schreef:
Een studiegenoot van mij heeft een vriendin in Zwitserland, al 2 jaar, dus liefde is zo als ze het mooi zeggen echt grenzeloos
Het idee daarvan klinkt wel leuk .. maar dan moet je elkaar wel erg vertrouwen en daarnaast ook ertegen kunnen dat je niet zo vaak samen bent :/
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 09:25
Signy
Signy is offline
Citaat:
******** schreef:
Het idee daarvan klinkt wel leuk .. maar dan moet je elkaar wel erg vertrouwen en daarnaast ook ertegen kunnen dat je niet zo vaak samen bent :/
Er hangen idd veel nadelen aan. Maar als je er zeker van bent dat je van diegene houdt en niet zonder hem/haar wilt; waarom niet!? Je steekt er wel meer moeite in, maar dat wordt ook wel beloond hoor.

Ikzelf woon in Noord Holland en mijn vriendje in Zeeland, das 3 uur reizen... Dat reizen is natuurlijk irritant, maar dat veranderd mijn gevoel voor mijn vriendje niet.
Goed dat je gaat afspreken!!
Oud 24-07-2002, 09:43
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
******** schreef:
Ja, en juist dáár liggen de nadelen die weer problemen veroorzaken. 'k zou er compleet gestoord van worden als ik de twijfels zou hebben of ze vreemd zou gaan, of als ze et even niet meer ziet zitten maar we geen kans hebben om bij elkaar te zijn.
Oud 24-07-2002, 09:47
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Signy schreef:
Er hangen idd veel nadelen aan. Maar als je er zeker van bent dat je van diegene houdt en niet zonder hem/haar wilt; waarom niet!? Je steekt er wel meer moeite in, maar dat wordt ook wel beloond hoor.

Ikzelf woon in Noord Holland en mijn vriendje in Zeeland, das 3 uur reizen... Dat reizen is natuurlijk irritant, maar dat veranderd mijn gevoel voor mijn vriendje niet.
Goed dat je gaat afspreken!!
Wel, ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik kan natuurlijk niet voor jou, of jouw gevoel praten. Maar ik denk dat er best wel heel veel momenten zijn, of komen dat ja gaat denken "sjeezes waarom woont hij zo ver weg?" óf "Waarom zoek ik niet iemand die wél heel vaak bij mij kan zijn?" Dat soort dingen dus, vroeg of laat komen die vragen wel, en zullen ze met je gevoelens spelen.
Oud 24-07-2002, 09:52
moenbase
moenbase is offline
Er gewoon heen gaan, je eigen even losmaken van de negatieve gedachtes die je misschien hebt; klikt het wel? Is ze echt wel zo aardig als ik denk dat ze is? Hoe zal het zjin? Zal ze niet stil zijn? Zal ik niet dichtklappen?
maar ook,
Zal ik wel verliefd worden op haar? Zal zij wel verliefd worden op mij?

Ik denk dat je dat soort gedachtes en vragen even moet proberen te blokkeren tot het zo ver is dat jullie elkaar zijn en een leuk gesprek hebben opgebouwd. Je kunt immers altijd nog verliefd worden op haar.

Het laatste uur dat ik gisteren op de heenweg was naar haar heb ook al dat soort gedachtes te verdrijven. En wat bleek, het ging echt heel goed, ook zij vond het meer dan geslaagd.
Oud 24-07-2002, 09:52
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
Ja, en juist dáár liggen de nadelen die weer problemen veroorzaken. 'k zou er compleet gestoord van worden als ik de twijfels zou hebben of ze vreemd zou gaan, of als ze et even niet meer ziet zitten maar we geen kans hebben om bij elkaar te zijn.
Hmhm, zeker bij die afstand. Overal waar ik met de auto nog binnen een uurtje of 2 kan zijn, is nog te doen .. maar Zwitserland lijkt me erg. Je ziet haar dan echt bijna nooit
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 10:00
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
******** schreef:
Hmhm, zeker bij die afstand. Overal waar ik met de auto nog binnen een uurtje of 2 kan zijn, is nog te doen .. maar Zwitserland lijkt me erg. Je ziet haar dan echt bijna nooit
Ja, 'k ken iemand die zo'n 1,5 jaar een vriendin in Brazlië heeft, om de 2 maanden zien ze elkaar ongeveer een weekje. 'k heb geen idee hoe zij dat vol kunnen houden. Ze hebben wel plannen om samen te wonen hier in Nederland. Ben benieuwd of dat daadwerkelijk doorgaat.
Oud 24-07-2002, 15:53
nogmaals
nogmaals is offline
ja gwoon doen haha, ik zelf hep ook een krizje in drente en woon zelf in roozenburg -vlakbij rotterdam dus ach ja... het is te doen hoor en zeer leuk vind ik
Oud 24-07-2002, 19:11
simple creed
simple creed is offline
met mijn ex die vlakbij eindhoven woont (ik woon in flevoland) gign het goed... maar is wel uitgegaan maar dat is meer om andere redenen.

Nu heb ik weer een vriend op afstand. In albergen vlakbij almelo. En dat gaat ook helemaal toppie!

Ik heb er zeer goede ervaringen mee! Het voegt echt iets toe!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 19:15
Punkiej-Fish
Punkiej-Fish is offline
je zou ut altijd kunnen proberen he! ik zelf woon in friesland en me vriend aan de andere kant van nederland en ook via inet leren kennen...tgaat nu al 3.5 maand goed...kzou zeggen: suc6
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 19:28
Verwijderd
Citaat:
TMLWKY schreef:

Ej, gefeliciteerd!!!

Ik heb tegen haar gezegd wat ik ervan vond enzo, zij zij (ik citeer) 'Ik vind je erg aardig, dus wie weet wat er nog meer komt.'

Grtz,
F

PS Ik heb haar deze topic ook laten lezen
OT: Fabian wat betekent je nieuwe nickname?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 19:32
TMLWKY
TMLWKY is offline
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:

3x raden Het heeft te maken met mijn avatar.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:

Ik weet het
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 13:17
Isischild©
Isischild© is offline
Ik heb ook een relatie op "afstand". Ikzelf woon in Zuid-Limburg en mijn vriend in Breda. Soms best moeilijk, als er iets is met de een, staat de ander niet binnen 10 minuten op de stoep om te helpen, te troosten o.i.d... dat is soms zwaar, maar de NS is onze grote vriend (als de treinen goed rijden) en dan zijn we binnen 1,5 uur bij elkaar. Gelukkig heeft mijn vriend binnenkort een rijbewijs!
Oud 01-08-2002, 02:58
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Isischild© schreef:
Ik heb ook een relatie op "afstand". Ikzelf woon in Zuid-Limburg en mijn vriend in Breda. Soms best moeilijk, als er iets is met de een, staat de ander niet binnen 10 minuten op de stoep om te helpen, te troosten o.i.d... dat is soms zwaar, maar de NS is onze grote vriend (als de treinen goed rijden) en dan zijn we binnen 1,5 uur bij elkaar. Gelukkig heeft mijn vriend binnenkort een rijbewijs!
Ik denk dat je er met de auto langer over doet hoor
Je hoeft alleen niet over te stappen nee. Dat scheelt weer, alhoewel je best goede aansluitingen hebt, dat wil zeggen: Ik heb goede aansluitingen naar Zuid-Limburg. Ja, tenzij je ergens in zo'n God-vergeten dorp woont waar je eerst de trein moet hebben, en dan de bus...

Maar ja, dat heb ik in principe ook, alleen dan geen relationele liefde op afstand. Maar het blijft 30 minuten bus, 30 minuten metro, 2,5 uur in de treinen. Maar de aansluiting die ik heb is prima. Alleen de terugweg is iets moeilijker, maar ja, dan zorg ik wel dat er een auto klaar staat in Spijkenisse ofzo

Wat ik al zei in een vorrige reply is dat gene wat jij ook al zei, als je vriend(in) ergens mee zit kun je moeilijk even snel er heen gaan...en dat is gewoon zwaar kl*te.
Oud 01-08-2002, 09:12
Starrie
Starrie is offline
gewoon doen! Degene die ik wil woont 4 uur met de trein bij me vandaan (met de auto is het korter) zie mijn topic...
Maar ik ga dus ook naar hem toe dinsdag ofzo en misschien gaan we het proberen. Helemaal na deze topic te hebben gelezen omdat er blijkbaar best veel zijn die een relatie op afstand hebben maar het toch goed gaat!
Je krijgt er spijt van als je het niet doet hoor!
Reageren

Regels voor berichten