Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2007, 19:22
iBrainiac
iBrainiac is offline
Heeft er hier iemand ervaring mee? Zo gewoon de (goed gevulde) rugzak en tent nemen, naar de luchthaven, en een last minute naar gelijk waar. Behalve een hotel met zwembad in 't midden van een drukke stad uiteraard.

Ne maat en ik zouden dat graag eens doen één van de komende vakanties. Gewoon erop uittrekken en genieten van den natuur.

Cheers
Oud 20-09-2007, 20:15
Ivo
Ivo is offline
Geen ervaring met het last-minute gebeuren. Maar waarom niet? Als je al ervaring hebt met hiken en weet wat je mee moet nemen, lijkt een last-minute best te doen.
Paar punten om wel van te voren even over na te denken:
Met alleen vliegen ben je er vaak niet. Vliegevelden liggen meestal in dichtbevolkte gebieden, terwijl de doorsnee hiker juist rust zoekt. Treinen stoppen wel in de meest bizarre gehuchten, zeker in Duitsland.
Je bagage is deels afhankelijk van (het te verwachten weer) op je bestemming. Ik heb er in elk geval een hekel aan om 3 truien en een winterslaapzak mee te slepen als dat helemaal niet nodig is.
Zorg dat je van te voren weet of je op je bestemming jezelf goed kunt bevoorraden (ofwel of je dagelijks een dorp met winkel tegenkomt) of dat je wellicht een aantal dagen achter elkaar zelfvoorzienend moet zijn. Ik eet liever normaal brood i.p.v. crackers en brinta als ik toch elke dag even in de bewoonde wereld kom.
Hoe kom je aan de benodigde wandelkaarten? Ookal ga je op de bonnefooi, een kaart is altijd handig/nodig.

Helemaal last-minute zou ik dus niet doen. Wel zou ik het leuk vinden om een paar dagen van te voren eens een plek uit te zoeken op de kaart van Europa, om vervolgens nog even snel bovenstaande zaken uit te kunnen zoeken. Ook zou ik de trein overwegen (vindt ik persoonlijk een erg prettige manier van reizen over lange afstanden). De auto laat ik liever thuis dan dat ik hem een week ergens achter moet laten. Bovendien is een auto onhandig omdat je dan weer op je startplek moet eindigen.
Oud 25-09-2007, 13:17
iBrainiac
iBrainiac is offline
Merci voor de welgekomen info !
Oud 09-10-2007, 12:11
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik heb wel aardig wat ervaring als hiker, zowel voor mezelf als reisleider. Het is echt heerlijk om in de natuur te zijn en de drukte te vergeten voor een weekje.

Nu kan ik je allerlei informatie over tassen, etc. geven maar daar zit je niet echt op te wachten dunkt mij?

Koop niet van die troep in de doorsnee buitensportzaak, veel te duur en het draagt weinig bij. Koop je eten gewoon in de supermarkten. Zo weinig mogelijk spullen meenemen vind ik altijd prettig lopen.

Heb je al een idee voor een mogelijke bestemming?

Regels voor berichten