Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2007, 20:49
Erik Escapeplan
Erik Escapeplan is offline
hey hallo, heb het idee om van de zomer naar de noordkaap te gaan via finland... misschien een beetje ongebruikelijk maar het lijkt me het meest interessant omdat ik van noorwegen al een hoop gezien heb, hoewel ook niet van het uiterste noorden... terug via de lofoten, bodo, trondheim en oslo lijkt me dan wel erg leuk voor de terugreis.... iemand misschien ideeen, ervaringen, tips om door het barre lapland te trekken en om te chillen met de Samen?
Of zijn er meer mensen met dat plan maar die ook niet weten wat, hoe, waar en met wie?
Dan hoor ik graag Samen weten we vast meer...
Advertentie
Oud 21-09-2007, 21:34
Vlindertje
Vlindertje is offline
Ik ben een keer naar de Noordkaap gegaan met mijn ouders met de auto + caravan een paar jaar geleden. Deze zomervakantie ben ik met twee vriendinnen met de trein (Scanrail-ticket) 3 weken door Scandinavië getrokken. De route was Stockholm - Turku - Rovaniemi - Boden - Narvik - Lofoten - Bodo - Trondheim - Oslo. Eerst was het plan om ook nog naar de Noordkaap te gaan, maar dit bleek te duur te zijn om met de bus te doen (vonden wij dan).

Hoe ben je van plan om door Scandinavië te reizen (met trein of auto)?

Je mag gerust al jouw vragen op mij afvuren. Ik zal wel kijken of ik ze kan beantwoorden
Oud 27-09-2007, 18:24
Verwijderd
In 2001 heb ik met m'n ouders bijna dezelfde reis gemaakt. We hadden toen een camper gehuurd.

Heen zijn we door Zweden gegaan. Via Stockholm naar Rovaniemi en het Inari-meer. Daarvandaan naar de Noordkaap.
Op de terugweg wilden we naar de Lofoten, maar het weer was verschrikkelijk slecht dus zijn we via Enontekio (Finland), naar Narvik gegaan. Daarvandaan via Bodo, Trondheim en Lillehammer naar Oslo. En tenslotte verder naar Goteborg.

Reisverslag staat op m'n website:
http://www1.freewebs.com/rob1985/scandinavie2001.htm
Oud 06-10-2007, 11:31
Erik Escapeplan
Erik Escapeplan is offline
dank je voor je post, ga het ff lezen...

Regels voor berichten