ik heb al geruime tijd, ongeveer een half jaar tot een jaar, een nogal snelle drang tot kokhalzen. dit heeft niets met overgeven te maken, ik ben nooit misselijk, er komt niks naar boven, ik kokhals enkel.
Dit heb ik vooral 's ochtends, als ik niks gegeten heb, iets vies zie of of gespannen ben. de conclusie die ik hieruit trek, en wat ik ook duidelijk merk, is dat ik de kokhalsreflexen krijg van het spannen van mijn kaak en tong. het voelt alsof mijn tong in mijn keel zakt en zo het reflex opwekt, en alsof ik door het spannen van mijn kaak een hele hoop spieren aanspan en daardoor ook het reflex veroorzaak.
In elk geval is het heel vervelend want ik kan bijvoorbeeld heel moeilijk mijn tanden poetsen 's ochtends, eten kan ik uberhaupt al niet voordat ik in de trein zit ( ongeveer een uur na het opstaan) en als de kat weer eens op het tapijt gekotst heeft moet ik me direct omdraaien om niet te vervallen in een hoop antiperistaltische reflexen. gelukkig hoef ik nooit echt te kotsen

maar vervelend is het wel. en ohja, ik moet iedereen uitleggen dat ik niet zwanger ben, zz.
nu natuurlijk de vragen: Is dit iets om mee naar de dokter te gaan, ben ik de enige, en wat valt er aan te doen? en vooral ook, heb ik het bij het juiste eind?