De volgende tekst is slechts een klein gedeelte uit het Boek der Boeken van de Pettenistische godsdienst. Mocht u meer willen weten over onze godsdienst of wilt u zich aansluiten bij het Pettenisme dan kunt u ten allen tijden contact met mij opnemen.
De komende tijd zal ik, mochten jullie hier interesse in hebben meer hoofdstukken uit het Boek der Boeken plaatsen.
Hoofdstuk 1
Het ontstaan van Pettenisme
In bed lag hij, toen een hele bijzondere engel hem een bezoek bracht. Het was ’De Engel van de Petten’ die langsging bij Niels. ”Ontwaak, gij spreker van de pet” sprak de engel. ”Godverdomme, wie komt mij op dit tijdstip wakker maken?” sprak de wijze jongen. ”Vloekt gij niet, ik heb een belangrijke boodschap voor u”. ”Optyfen vliegende trol” zo sprak de jongen. ”Luister naar mijn boodschap: Op dit moment is geen enkele godsdienst is de juiste, u bent de uitverkorenen boodschapper voor de enige juiste godsdienst” zei de engel.”God monde nog wat, ik moet echt voortaan minder zuipen”. ”Zwijg, Opperspreker. U moet weten dat dit een hele belangrijke zaak is”. ”Oke, ik luister”. ”Voortaan zult gij alleen nog spreken uit de naam van de Pet, de Pet is heilig en gij zult hem aanbidden”. ”Ja, doe ik.. als je me nu maar met rust laat! Ik wil slapen” zo sprak Niels. ”Gij zult nog van mij horen meester” waren de laatste woorden die de engel sprak voordat hij verdween.
De volgende weken kreeg Niels nog regelmatig een bezoek van ’De Engel van de Petten’. Met het gesprek begon Niels de engel meer te geloven. En zo ontstond na miljoenen jaren eindelijk de enige, juiste godsdienst.
Al snel begon de oppermeester met het verspreiden van ’Het woord van de Pet’. En binnen enkele dagen had ’Het Pettenisme’al enkele aanhangers.
Laatst gewijzigd op 28-09-2007 om 16:04.
|