Advertentie | |
|
![]() |
|
Hee wat een snelle reply! Had net bedacht dat het misschien inderdaad een idee is om cd-speler en speakers los te kopen. Ik heb nu gekeken op vergelijk.nl en philips.nl. ik vond dit er wel leuk uit zien:
![]() http://www.consumer.philips.com/cons...teem+MCM204-12 maar ik heb geen idee of dat is wat ik bedoel. dit kost maar 90 à 100 euro maar dat lijkt me vrij goedkoop dus vraag me af hoe het met de kwaliteit zit ![]() ![]() ![]() o ja als blijkt dat ik meer geld nodig heb hoog ik mn budget misschien wel wat op ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Losse cd speler gaat vanaf zo'n 100 euro (zie componenten lijstje hieronder). Geluid van 'hifi' speakers is al snel beter dan dat van computer speakers.. ik zou eens kijken bij www.audiovision-shop.de. Hier haal ik zelf apparatuur vandaan, altijd met grote prijsverschillen in vergelijk met Nederland. Zoals de Denon CD/versterker set die ik hieronder heb staan.. kost daar 333, bij mediamarkt hier +-530 euro. Ik kan nog wel wat info over speakers zoeken later vandaag. Losse componenten: CD spelers: Sony CDP-XE 270 vanaf 99 euro Denon DCD-500AE vanaf 164 euro Marantz CD5001 vanaf 199 euro Versterkers: Sony TA-FE370 vanaf 169 euro Denon PMA-500AE vanaf 169 euro |
![]() |
|
KEF Cresta 1
![]() JBL Control 1 ![]() Quadral Argentum 2 ![]() Magnat Motion 220 Heco Victa 200 ![]() Meestal in verschillende kleuren (zilver,zwart,beuken,kersen,etc) Zo zijn er nog vast veel modellen, dit is allemaal ca 49 euro per stuk of minder. Kan met zekerheid zeggen dat deze speakers allemaal beter zullen klinken dan alle mini setjes <800 euro, wat wel vreemd is. Maar goed mini setjes is een andere markt. Voor de goedkoopste set ben je zo wel 375 euro kwijt, maar iedereen met kennis van zaken zal me gelijk geven als ik zeg dat het dat waard is (niet mini set bezitter of de verkoper bij de winkel ![]() |
![]() |
|
Dit (nieuw) hifi spul wat jij hier laat zien komt toch echt boven het budget van de TS uit, ze zou eens op de marktplaats kunnen kijken daar vind je veel losse hifi componemten vaak nog in nieuwstaat voor hooguit enkele tientjes.
![]() Zag daar onlangs enkele Sony versterkers staan uit de ES serie voor heel leuke prijzen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Aan de andere kant is elektronica, vooral versterkers, iets minder kritisch. Maar dan nog, speakers en cd speler kan een leek gewoon beter nieuw kopen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Dank je wel voor al je info, ]{ing. Daar hebben andere mensen die ook een lowbudget geluidsysteem willen vast ook wat aan
![]() ![]() Ik vind de MCM 204 die ik had uitgezocht toch wel erg mooi en denk dat ik die maar ga kopen. Op de site van wehkamp staan wat meer specificaties http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_pro...kMethode=&BAC= Hoeveel is een uitgangsvermogen van 2* 8 watt? Is dat erg slecht? ![]() Als 2* 8 watt erg slecht is dan zou ik ook deze kunnen nemen: http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_pro...verzichtType=O bijna hetzelfde, alleen is het vermogen nu 2* 30 watt. Laatst gewijzigd op 14-10-2007 om 15:53. |
![]() |
|
Het is natuurlijk wel veel goedkoper zo'n mini set, maar aan de andere kant een studentenkamer oke.. Als je niet ook nog een alarmsysteem erbij wilt kopen is dat misschien wel beter.
Dat gaat harder dan je denkt zo'n systeem, het aantal watts zegt niet zoveel (ik weet zeker dat die 2x 30 geen 30W RMS zijn. Eerder PMPO, een piekvermogen gemeten bij bepaalde frequentie en (hoge) vervorming. Dus neem dat niet al te serieus. Goedkope pc luidsprekers hebben vaak 2-4 watts. Dynamic bass boost zal simpelweg een loudness functie zijn, lage tonen boost.. wil je niet aanzetten. 2 weg betekent in dit geval 1 speaker voor hoge tonen en 1 voor midrange/lage tonen. Bassreflex betekent dat er een soort buis in zit die ervoor moet zorgen dat de speaker kan 'ademen' en bass versterkt. Ik zou voor die tweede gaan, kost maar 10 euro meer ziet er iets beter uit in specificaties. |
![]() |
|
Dank je wel, daar heb ik wat aan
![]() http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_pro...Methode=K&BAC= Ik vind hem wel mooi en hij heeft dvd-speler, maar hij is eigenlijk beetje te duur ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ben nog altijd aan het twijfelen (ja daar ben ik goed in
![]() Ik kies liever voor een cd-speler en dan los een dvd-speler, dan voor een dvd-speler waar je ook cd-s op af kan spelen, want ik heb geen behoefte aan 5 speakers op mijn kamer, en ik vind een cd-speler ook gezelliger staan. En als het even kan heb ik dus liever een klein tv-tje met ingebouwde dvd-speler, zodat ik niet zo'n brede kast van een dvd-speler op mijn kamer hoef te zetten. Tv'tje wat ik dan bijvoorbeeld zou kopen: http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_pro...verzichtType=O |
![]() |
|
Dvd speler stuk, tv stuk en omgedraaid. Dat is ook niet relaxed.. daarnaast zijn die dingen gewoon niet van al te beste kwaliteit zoals je zelf al zei.
En of je de speakers kunt gebruiken hangt af van of je dvd speler (in dit geval tv) een uitgang heeft. Elke losse dvd speler heeft dit, maar ik weet het niet van die combinatie. De meeste mini setjes (iig Philips, Sony e.d.) hebben wel een ingang voor een extra apparaat zoals een dvd speler of ipod. |
![]() |
|
Ik zit nu aan de volgende constructie te denken: een tv, een dvd-speler, en twee speakers waar ik het geheel op aansluit. Is dit mogelijk? Welke ingangen moeten de tv- en de dvdspeler daarvoor hebben? Btw mijn budget is verhoogd
![]() |
![]() |
|
Alleen speakers geven nog geen geluid, je hebt een versterker nodig.. Dus dat gaat niet zomaar werken helaas. Ik begrijp dat je geluid van de TV én van de DVD(CD) speler wilt horen via betere speakers.
TV -> ingang 1 versterker -> speakers DVD -> ingang 2 versterker -> speakers Speakers met versterker ingebouwd zijn niet zo interessant voor deze toepassing want ze zijn duur en hebben geen input-selectie. Dus dan moet je al een mengpaneel of iets dergelijks gebruiken wil je kiezen tussen TV geluid en DVD geluid. Een set met genoeg mogelijkheden is bijv; Versterker ~150 euro/2e hands Speakers (een van bovenstaande of slechtere, of 2e hands) DVD speler ~40-50 euro Kleine tv ? euro |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() O en trouwens, het ging me vooral om het geluid van de DVD-speler (waar ik ook mijn cd's op af ga spelen dan). Maar ik weet niet precies op welk apparaat je instelt waarvandaan je het geluid hoort. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Cd-speler pakt CD niet langejongen | 10 | 09-12-2010 16:29 | |
Software & Hardware |
gebrande cd / cd-speler Veenbes | 1 | 28-06-2003 12:22 | |
Software & Hardware |
[Audio] Design CD-speler / Hi-Fi G.T.C. | 19 | 26-06-2003 00:08 | |