Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2007, 14:04
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik heb afgelopen donderdag theewater over mijn pols gekregen. De huid was eerst gewoon rood, toen kwamen er toch blaren en werd het eigenlijk een blaargeheel. Tot zover wist ik het wel te verzorgen. Maar nu schuurde ik per ongeluk ergens langs en is heel die "blaarhuid" eraf. Waardoor het nu open is.

Ik ben bang dat als ik er iets opdoe van een gaasje, dat het aan de wond gaat plakken. En ik lees op brandwonden sites dat je er geen zalf op mag doen, maar ik weet niet of dat alleen voor blaren geldt.

Weet iemand hier hoe ik het wel kan verzorgen?
Of dat ik nu beter toch langs de huisarts kan gaan?

Laatst gewijzigd op 15-10-2007 om 14:16.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 14:14
Verwijderd
Voor brandblaren geldt het allemaal nog meer dan voor gewone blaren, als er op de site van de branwondenstichting staat dat het niet mag, zou ik het niet doen.

Er bestaan speciale gaasjes voor brandwonden, die kun je denk ik wel gebruiken. Maar ik zou voor de zekerheid je huisarts even (de assistente) bellen of even langs de apotheek gaan om te informeren.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 19:12
Verwijderd
Wat naar! Een week geleden heb ik ook met kokend water over mijn hand gestrooid en heb er ook flink last van gehad, maar het is bij mij geen blaar geworden, meer een soort rode oma-huid. Gek, want we zouden toch ''evenveel'' verbrand moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 09:06
drukknoopje
drukknoopje is offline
Je kunt denk ik inderdaad het beste even naar je huisarts toe gaan. Ik zou er zelf niet mee gaan te prutsen want als je een vastgegroeid gaasje oid hebt, dan ben je niet blij.
Oud 16-10-2007, 11:55
AlopiA
AlopiA is offline
Gewoon even langs de apotheek gaan, dat scheelt je weer een afspraak bij de huisarts.
Oud 16-10-2007, 19:47
ekki
ekki is offline
Citaat:
Gewoon even langs de apotheek gaan, dat scheelt je weer een afspraak bij de huisarts.
Zou ik ook doen, als het gaat ontsteken natuurlijk wel naar de huisarts.
Oud 16-10-2007, 19:55
IrisG!
IrisG! is offline
heey!
Ik heb een paar weken geleden ook een brandwond opgelopen, het was een 2e graads en ik ben naar de huisarts geweest. Die gaf me een zalfje en gaasjes.
Als ik jou was zou ik ook naar de huisarts gaan !!
Als je dat niet wilt; er zijn bij de apotheek ook vetgaasjes die niet bijven plakken aan je brandwond!
Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 11:36
Miracle
Miracle is offline
Er zijn ook een soort aluminiumgaasjes voor brandwonden geloof ik. Maar ik zou ook gewoon ff een professioneel iemand laten kijken.
Oud 19-10-2007, 14:53
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Je kunt denk ik inderdaad het beste even naar je huisarts toe gaan. Ik zou er zelf niet mee gaan te prutsen want als je een vastgegroeid gaasje oid hebt, dan ben je niet blij.
haah

Regels voor berichten