Ik zit met een dilemma. Het zit namelijk zo: Ik ben net vorige week als parttimer (bijbaantje) begonnen bij mijn nieuwe baas. Ik had dit baantje aangenomen omdat het bedrijf waar ik eigenlijk wilde werken niet op mijn sollicitatiefbrief had gereageerd. Die heb ik ongeveer 4 weken geleden verstuurd. Nu zit het zo dat ik vanochtend toch een reactie van dat bedrijf heb gekregen en heb ik vanmiddag een sollicitatiegesprek daar. Nu is mijn vraag: stel dat ik daar word aangenomen, kan ik het dan maken om bij mijn huidige baas al na 3 dagen werken weer op te zeggen?
Ik had namelijk in gedachte om ze dan te bellen met de mededeling dat ik liever daar niet meer werk, omdat het mij niet zo bevalt (wat ook zo is hoor). kan ik dat maken?
Ik heb een 0 urencontract zonder proeftijd gekregen en in mijn contract staat niets over een eventuele opzegtermijn.
Ik heb net ook na 3 weken ontslag genomen. En als het voor jou beter is en je niet aan een termijn vastzit, wat is het probleem? Je hoeft de mensen van je huidige bedrijf niet meer te zien toch? Het is niet zo dat je ze emotionele schade toebrengt door weg te gaan na 3 dagen
Daar is nou juist een proeftijd voor. Mocht je voor de andere baan zijn aangenomen, gewoon naar je huidige werkgever bellen met de mededeling dat je een andere baan hebt gevonden die beter bij je past.
Telefonisch opzeggen is not done. Gewoon even langsgaan en zeggen zoals het is lijkt mij het beste. Je hebt zowieso een wettelijke proeftijd van 1 maand (bij vast contract volgens CAO soms 2 maanden). Dus lekker je huidige baantje opzeggen zodra je een contract hebt getekend bij die andere.
Toevallig heb ik afgelopen maand precies hetzelfde meegemaakt, maar dan voor een full-time baan. Het bedrijf waar ik het liefst wilde werken zat midden in een verhuizing, vandaar dat ze eerst niet reageerden op mijn sollicitatie. Dus toen had ik toch maar een andere baan aangenomen. Na 2 weken werd ik toch gebeld voor een gesprek bij het bedrijf waar ik het liefste wilde werken en ik heb bij de ander gewoon doorgewerkt tot m'n contract rond was.