Advertentie | |
|
![]() |
|
Goodkind wordt echt per boek slechter naar mijn mening. Ik heb ze tot nu toe allemaal gelezen t/m Phantom maar alleen omdat ik wil weten hoe het afloopt. Phantom is dan wel weer gaaf. En als het goed is écht het enerlaatste boek.
Wat je zegt, simpel. Beetje boutiquetteboekjes van de fantasy met de Geweldige Richard ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Mja, ik heb zelf de eerste 2 boeken gelezen en de derde al een jaar of 2 in me kast staan, maar nog steeds niet gelezen
![]() Zelfde geldt voor het 3e boek van Tad Williams en het 2e en 3e boek van de Dragonlance Chronicles van Weis&Hickman ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Guy Gavriel Kay is inderdaad ook goed, maar op de een of andere manier pakken zijn boeken mij minder dan bijvoorbeeld Hobb. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Robin Hobb is goed, zodra ze op gang komt. En daar heeft ze vaak het complete eerste deel van haar triologieën voor nodig. Dus ja. George Martin is geniaal. Punt. Wanneer kan ik verdomme eindelijk lezen hoe het met Tirion afloopt? argh ![]() Tad Williams schrijft nog langdradiger dan Robert Jordan. Aangezien hij ook meer fantasie heeft vergeef ik 't 'm...maar net. Om niet allen te herkauwen: David (en Leigh) Eddings - Belgariad Serie van vijf boeken. Belgarath the Sorceror en Polgara the sorceress zijn ook nog goed te pruimen, verder zijn de vervolgen (Mallorean, Tamuli) vooral mindere herhalingen van hetzelfde thema. Wordt nooit echt gruwelijk, de pijnlijke momenten liggen meer op het persoonlijke vlak. Zit ook veel humor in. Roger Zelazny - Chronicles of Amber Neem wederom alleen de eerste vijf. Heh. Standaard middeleeuwen-setting met vleugje magie, met als onderscheidende bonus veel intriges en verraad. E.R. Eddison - The worm Ouroboros Eén boek, maar wat voor een ![]() Michael Moorcock - Alles waar Dorian Hawkmoon de hoofdrol in speelt, ben de titels even kwijt.
|
Robin Hobb - Schrijft inderdaad erg goed. Ik vond de tweede trilogie over de levende schepen juist wat minder, maar over het algemeen is Hobb
![]() Eddings - Heb ik ooit twee boeken van gelezen: Belgarath (mijn nick) en Polgara. Die waren allebei erg leuk, maar aangezien ik nooit het eerste deel van een serie kon vinden in de bieb, is het bij die twee gebleven. Feist - Best leuk om te lezen, maar de boeken zijn me vaak net iets te kort. Alsof het verhaal niet helemaal af is. (misschien komt dat ook wel omdat ik van fantasyboeken gewend ben dat ze minstens 300 pagina's hebben) Uitzondering vind ik de trilogie over het Keizerrijk. Pratchett - Een van mijn favoriete schrijvers. Ik weet niet of je dit echt fantasy kunt noemen. Het heeft de magie, de rare wezens etc, maar ik heb nooit het idee dat ik fantasy lees. 't Is in elk geval wel erg grappig. Goodkind - Begint leuk, maar de boeken worden er niet beter op. Sommige stukken van het verhaal zijn gewoonweg saai. Jordan kon ook langdradig zijn, maar dat kwam meer door de grote hoeveelheid personages dan door het verhaal zelf.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Raad mij eens wat boeken aan! Briseïs | 22 | 06-09-2005 16:35 | |
Games |
Resident Evil 4 Verwijderd | 133 | 04-04-2005 16:55 | |
Verhalen & Gedichten |