Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2007, 12:47
max899
max899 is offline
Goeiemorgen allemaal, ik zou graag van jullie weten wat ik het beste moet doen, ik zal de situatie even schetsen.

Ongeveer 3ŕ4 weken geleden was ik vrijdagavond in de stad en heb ik een leuk meisje leren kennen. Beetje gepraat en 06 uitgewisseld prima. Die maandag daarop begonnen we met sms'en, allemaal goed en de volgende stap was dat we elkaar maar op msn hebben toegevoegd om elkaar nog beter te leren kennen.
Njah de 1e fase met sms'en en msnen wel oké, niet helemaal soepeltjes omdat ze alleen maar Duits of Engels kan en geen Nederlands en dus gaan mijn spontane grappen als ik die wil vertalen soms in rook op.

Anderhalve week geleden was er een feest waar zij zou zijn en ze vroeg of ik ook zou komen. Ik vond dat prima maar kon er helaas slechts anderhalf uur zijn maar we hebben gezellig gepraat en je kon al best wat spanning voelen tussen ons. Bij afscheid toen toch maar netjes 3 keer zoentjes op dr wang gegeven zoals het hoort, heb later die avond nog gesmst dat ik het gezellig vond en of ze het leuk zou vinden een keer binnenkort een keertje de bios te gaan pakken met mij. Vond ze prima idee alleen had ik geen avond vrij en zij eigenlijk ook niet. Dat moest dus nog gaan gebeuren.

Njah afgelopen week was ze jarig en ze zou een feestje geven zaterdagavond. Ze vroeg vorige week of ik ook zou komen en ik ze idat ik wel wilde komen maar had eerst een feest van mn beste vriend dus zou wat later komen. Toen was het zaterdagavond, eigenlijk nacht want kwam pas om 2uur. Begon al lekker daar, ik kieperde per ongeluk mijn drinken over haar broek heen (nee nee geen slechte truc om haar uit de kleren te krijgen ) en já ik was totaal nuchter haha. Maar goed toen voelde je pas echt de enorme spanning in de lucht hangen. Voelde me er niet echt helemaal 100% op mn gemak omdat er ik zo ongeveer haar als enige kende en de rest van de mensen niet..njah wel beetje gepraat en contacten gelegd maar dat gaat niet zo gemakkelijk in het Duits. Met haar heb ik 't meest gepraat maar dat ging niet helemaal soepeltjes, gesprek viel soms stil (heb ik eignelijk nooit last van vreemd) maar dat kwam meer doordat ik dus Duits moest praten, en zij gewoon best wel verlegen is. Maar toen het alweer bijna ochtend was vond ik het wel mooi geweest en zei ik maar eens dat ik maar eens naar huis ging, zij bood meteen aan me uit te laten en gezellig kwartiertje nog buiten gepraat in ijzige kou en toen we afscheid zouden nemen stonden we opeens vol met elkaar te zoenen.

Klinkt allemaal goed natuurlijk, maar dat was zaterdagavond/nacht en had sindsdien niks meer van d'r gehoord dus dacht gisteravond njah ik sms dr maar even want heb al tijdje niks meer gehoord. Maar in haar smsjes kan ik dus niet echt merken of ze nou nog iets wil afspreken of niet, want ŕls moet dat snel. Ze gaat deze vrijdag namelijk voor 2 weken op vakantie. En dus kan ik alleen eventueel woensdagavond of heeel misschien donderdagavond (moet dan eigenlijk werken), dus wat moet ik nu doen..haar smsen of ze wil afspreken of wachten totdat zij iets vraagt? Met de kans dat ik haar straks niet meer zie en dan zie ik haar pas over 2ŕ3 weken als ze terug is van vakantie. Oja ze is best verlegen en ik moet ongeveer 4 op de 5 keer beginnen met smsen wat me een gevoel geeft van dat ze niet heel erg geďnteresseerd in me is. Ik wil namelijk ook niet stalkerig overkomen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2007, 12:55
Verwijderd
Als je het echt wil, kun je het beste zelf smsen. Als ze geen interesse heeft, merk je dat snel genoeg. Proberen kan altijd, niet?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 12:56
Verwijderd
Haar bellen en vragen of ze iets wil afspreken. Per sms vallen toch geen afspraken te maken, hoe kun je dan overleggen? En zo lang je haar niet vraagt of ze af wil spreken en zij wat verlegen/terughoudend is, zul je inderdaad niet aan haar smsjes 'merken' of ze dat wel of niet wil.

En omdat ze mogelijk weinig tijd heeft en je sowieso geen vijftien bent, is het misschien een beter idee om in een cafe af te spreken dan in de bios

Laatst gewijzigd op 16-10-2007 om 13:03.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 13:03
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik neem aan dat hier toch geen serieuze relatie uit voortvloeit gezien de taalbarriere? Wat maakt twee weken wachten dan uit
Oud 16-10-2007, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Ik neem aan dat hier toch geen serieuze relatie uit voortvloeit gezien de taalbarriere? Wat maakt twee weken wachten dan uit
I second that. Als je zo enorm veel moeite hebt met communiceren omdat zij geen Nederlands spreekt lijkt het me érg sterk dat dit een serieuze relatie kan worden.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 13:25
max899
max899 is offline
Citaat:
Of het een serieuze relatie kan worden betwijfel ik zelf ook wel een beetje. Maar het voelt wel gewoon goed als ik bij haar ben en ik zou het niet erg vinden om haar wat vaker nog te zien dus ik heb zoiets van let's give it a try.
Mijn Duits is van redelijk hoog niveau dat wel, maar hebben jullie ervaring met vriendjes/vriendinnen die geen Nederlands kunnen?

En met biosje bedoelde ik meer dat we een keer iets zouden afspreken, het zou net zo goed een avondje snowboarden kunnen worden of gewoon tv kijken. (maar liever geen café, dan móet je hele tijd praten en dat is een beetje het probleem nu)
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 13:40
Chimera
Chimera is offline
Sowieso eens ophouden met dat laffe SMSen. Bel d'r gewoon ff. Geeft ook sneller aanleiding om gewoon een praatje te maken.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 14:07
juno
juno is offline
Dat arme kind zit waarschijnlijk al dagen vol verwachting naar haar telefoon te kijken....die maar niet overgaat!

Sms is handig voor korte zakelijke dingen, niet voor matters of the heart.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Dat arme kind zit waarschijnlijk al dagen vol verwachting naar haar telefoon te kijken....die maar niet overgaat!

Sms is handig voor korte zakelijke dingen, niet voor matters of the heart.
Zo is het
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten