Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2007, 14:37
smokee
smokee is offline
Ik zal het kort proberen te houden, graag zou ik van jullie (mijn anonieme forumvrienden) wat feedback hebben.

Bijna 3 jaar geleden kwam ik een jongen tegen, heel leuk allemaal, uiteindelijk zijn we een relatie ingerold. Deze relatie had, zoals alle relaties, zijn ups en downs, maar een tijdje geleden ging het voor geen meter meer. Ik had het te druk, hij had het idee dat ik geen tijd meer voor hem had en hij steunde me niet meer. Daarna is hij vreemdgegaan. Hij vertelde me dit eerlijk en ik was boos, verdrietig, alles wat er bij zo'n nare actie hoort. De relatie heeft 2,5 jaar geduurd.
Na twee weken hebben we nog een afgesproken en alles leek weer goed. We hadden afgesproken elkaar los te laten en ik dacht dat dat ook wel zou gaan, we gingen daten met andere mensen en dat was ook best. Maar nu heb ik hem gisteren, voor de tweede keer, verteld dat ik hem niet meer wilde zien. Ik merk dat ik er gewoon stuk aan ga op deze manier.
Nu sta ik voor de volgende keus; of ik zie hem nooit meer, totdat ik het drama los kan laten en hem weer als gewoon mens kan zien, niet als horrible monster. Of we blijven elkaar zien en spreken af niet met andere mensen te daten totdat we elkaar op die manier los kunnen laten.
Ik lijk wel 15, maar ik weet het echt niet meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2007, 15:18
Verwijderd
Over het algemeen, zelfs al is er niemand vreemd gegaan, is het heel moeilijk om in de beginfase contact te houden, laat staan vrienden te blijven. Er spelen nog zoveel gevoelens mee en je hebt vaak echt even tijd nodig om de dingen op een rijtje te zetten. Het is dan heel moeilijk om telkens met de ander geconfronteerd worden.
Voor sommigen is het daarna nooit meer mogelijk om contact te krijgen, anderen hebben er ook geen behoefte aan. Maar als het al kan, dan gaat er vaak wel een tijdje overheen.

Ik zou dus zeggen: Neem even afstand, probeer dingen op een rijtje te zetten en wie weet kan je het dan weer proberen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 15:47
metallica
metallica is offline
Citaat:
Of we blijven elkaar zien en spreken af niet met andere mensen te daten totdat we elkaar op die manier los kunnen laten.
Ik weet niet, maar dit lijkt me sowieso niet mogelijk. Het is uit en een van de consequenties daarvan is dat je allebei weer gaat daten met anderen. Hoe mooi het ook zou zijn als je kon zeggen van wacht daarmee totdat ik er helemaal overheen ben, want ja, het steekt en is heel pijnlijk om degene waarom je geeft met iemand anders te zien. Je kan hoogstens zeggen dat je gewoon niet wil weten met wie, wat of waar hij date of weet ik wat mee doet...
Oud 16-10-2007, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Ik zal het kort proberen te houden, graag zou ik van jullie (mijn anonieme forumvrienden) wat feedback hebben.

Bijna 3 jaar geleden kwam ik een jongen tegen, heel leuk allemaal, uiteindelijk zijn we een relatie ingerold. Deze relatie had, zoals alle relaties, zijn ups en downs, maar een tijdje geleden ging het voor geen meter meer. Ik had het te druk, hij had het idee dat ik geen tijd meer voor hem had en hij steunde me niet meer. Daarna is hij vreemdgegaan. Hij vertelde me dit eerlijk en ik was boos, verdrietig, alles wat er bij zo'n nare actie hoort. De relatie heeft 2,5 jaar geduurd.
Na twee weken hebben we nog een afgesproken en alles leek weer goed. We hadden afgesproken elkaar los te laten en ik dacht dat dat ook wel zou gaan, we gingen daten met andere mensen en dat was ook best. Maar nu heb ik hem gisteren, voor de tweede keer, verteld dat ik hem niet meer wilde zien. Ik merk dat ik er gewoon stuk aan ga op deze manier.
Nu sta ik voor de volgende keus; of ik zie hem nooit meer, totdat ik het drama los kan laten en hem weer als gewoon mens kan zien, niet als horrible monster. Of we blijven elkaar zien en spreken af niet met andere mensen te daten totdat we elkaar op die manier los kunnen laten.
Ik lijk wel 15, maar ik weet het echt niet meer.
Op het moment dat je elkaar blijft zien en afspreekt om niet met andere mensen te daten, verandert er weinig tot niks met toen jullie nog wel een relatie hadden en is het dus heel moeilijk, zo niet onmogelijk, om de ander los te laten. Elkaar blijven zien is moeilijk (maar niet onmogelijk; mij lukt het nu na bijna 3 maanden nog steeds prima en ik denk dat het nog wel even goed blijft gaan. En hier wordt dus wel gedate), maar wel te doen. Je moet er alleen wel behoefte aan hebben en afstand kunnen nemen ondanks het contact. Als dat niet lukt, lijkt het mij de moeite niet waard. Dan verleng je de ellende alleen maar.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 14:22
juno
juno is offline
Vooral dat niet met anderen daten deed mijn wenkbrauwen omhoogschieten. Waarom? Het is uit! Gewoon vriendjes blijven betekent nou juist dat je allebei vrij bent om met anderen te daten.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 14:45
Verwijderd
Als je er nog niet aan toe bent om hem te zien daten, ben je er denk ik überhaupt nog niet aan toe om hem te zien.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 15:29
metallica
metallica is offline
Citaat:
Als je er nog niet aan toe bent om hem te zien daten, ben je er denk ik überhaupt nog niet aan toe om hem te zien.
Ben je er eigenlijk ooit aan toe om hem te zien daten, blijft dat niet altijd vreemd en lastig? Kan best zijn dat ik daar vreemd in ben hoor, maar voor mij voelt dat altijd wel zo
Oud 17-10-2007, 23:13
Neiu
Neiu is offline
Elkaar blijven blokkeren om met andere mensen te daten en dan wachten tot je elkaar kunt loslaten is iets tegengestelds imho. Je blijft elkaar net zo lang vasthouden tot je los kunt laten Het verstandigste is contact verbreken en verder gaan met je leven. Anders komt er nooit een einde aan. Later (en dan bedoel ik maanden) kun je dan nog bekijken of je nog contact wilt.
Oud 18-10-2007, 08:07
Kitten
Kitten is offline
Net na een relatie moet je gewoon even afkoelen, je eigen leven terugkrijgen je eigen gevoelens verwerken. ALs je daar mee klaar bent kan je weer echt contact opbouwen.
Oud 18-10-2007, 12:13
Verwijderd
Ik sluit me aan bij de rest. Bij geen enkele relatie werkt het om meteen een vriendschap aan te gaan, al heeft de 'relatie' maar twee maanden geduurd. Bij mij werkt dat niet. Laat elkaar een paar maanden los, helemaal geen contact, doe lekker je eigen ding en kijk dan verder. Heb je na die paar maanden het idee van: 'goh, hoe zou het mij hem zijn?' dan kun je alsnog kijken. Maar dan moet dat niet meer zijn dan interesse hoe het met hem is. Zolang je nog gevoelens waaruit blijkt dat je je ex mist, dat je hem terug wil, moet je dat niet doen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Ik sluit me aan bij de rest. Bij geen enkele relatie werkt het om meteen een vriendschap aan te gaan, al heeft de 'relatie' maar twee maanden geduurd.
Hé hé hé
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 12:38
Verwijderd
Ik heb het nu EXACT hetzelfde. Zie ik hem nog of niet, worden we nu vrienden of niet. Ik wil het heel graag maar hem zien doet nog te pijn dus dan maar geen vrienden. Maarja dan ben ik me beste vriend kwijt
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 12:48
smokee
smokee is offline
^Dat heb ik dus ook. Gelukkig zijn mn vrienden en vriendinnetjes er voor me, dus het komt wel goed.

Bedankt voor alle wijze lessen, ik moet inderdaad tijd voor mezelf nemen, en dan komt alles goed.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Hé hé hé
?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 11:11
Verwijderd
'bij geen enkele relatie'?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 11:40
Verwijderd
Citaat:
'bij geen enkele relatie'?
you're right. Ik corrigeer: Bij geen enkele relatie in mijn omgeving.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 13:42
Verwijderd
Citaat:
you're right. Ik corrigeer: Bij geen enkele relatie in mijn omgeving.
Danku Ik vind vooralsnog dat het eigenlijk heel goed gaat, namelijk.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Danku Ik vind vooralsnog dat het eigenlijk heel goed gaat, namelijk.
Dan kom je de goede mensen tegen! Hier is het alleen maar sentimenteel gezever over dat ze t zo kut vinden dat 't zo gelopen is.'
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 02:51
Verwijderd
Helemaal afstand nemen. Mijn vriend heeft het begin van afgelopen zomer uitgemaakt, na 4.5 jaar en ik heb daarna een maand of twee en half helemaal geen contact gemaakt.

Hij wel met mij . Ik vond het makkelijker om alles los te laten en niets te verwachten en vooral op mezelfte letten. Dus hem niet bellen, niet zien, niet chatten, MSN deleten (of blokeren) Dat heeft voor mij super gewerkt, en als alles een beetje weggebd is kun je zien of die vriendschap er nog is.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Dan kom je de goede mensen tegen! Hier is het alleen maar sentimenteel gezever over dat ze t zo kut vinden dat 't zo gelopen is.'
Oh dat doen wij soms ook wel, maar we doen het allebei dus is het niet heel irritant Het is ook niet meteen een vriendschap zoals ik die met anderen heb, je hebt toch zo veel meer gedeeld, maar het is wel vriendschappelijk contact zonder echte problemen en volgens mij verandert dat vanzelf in een 'gewone(re)' vriendschap.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Oh dat doen wij soms ook wel, maar we doen het allebei dus is het niet heel irritant Het is ook niet meteen een vriendschap zoals ik die met anderen heb, je hebt toch zo veel meer gedeeld, maar het is wel vriendschappelijk contact zonder echte problemen en volgens mij verandert dat vanzelf in een 'gewone(re)' vriendschap.
In het begin is dat het standaard gedoe hier. Daarna gaat t wel, maar daar gaat wel echt tijd overheen. Hoeveel dat verschilt. Bij de ene duurt dat wel een jaar, bij de ander twee weken. Maar meteen in het begin is hier geen succes. Maarrr t kan wel, vrienden met je ex. Mijn ex is nu mijn beste vriend. Daar ging ook dik een half jaar over heen, maar t kan dus wel.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 08:00
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Het verstandigste is contact verbreken en verder gaan met je leven. Anders komt er nooit een einde aan. Later (en dan bedoel ik maanden) kun je dan nog bekijken of je nog contact wilt.
Eens!
Oud 21-10-2007, 15:01
waves
waves is offline
Contact verbreken heeft het voor mij een stuk makkelijker gemaakt. Zo kun je wat meer afstand nemen en de roze bril van 'het was zo fantastisch' afzetten en ook de dingen zien die niet goed gingen. Toen ik nog regelmatig contact met mijn ex had, kon ik niet echt afstand nemen. Dat gaat nu beter.
Je kunt na een 'afkoelperiode' altijd kijken of er nog een basis voor een vriendschappelijke relatie is.
Reageren

Regels voor berichten