Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2007, 16:57
Wammus
Wammus is offline
Hallo.

Ik heb een oude laptop van het werk van m'n pa gehad en die werkt verder prima. Het enige probleem is dat er nergens bekend is wat het administrator pasword is zodat ik nu dus niets kan (de)instaleren of wat dan ook. Ik kan wel inloggen op een "gewone" gebruikersacount maar meer ook niet.

Nu heb ik zelf natuurlijk al een beetje zitten googelen en kwam hierop uit. Daarin word het programma Samdump genoemd als zo'n beetje enige mogelijkheid. Dit heb ik dus gedownload maar als ik de .exe open gebeurt er verder vrij weinig behalve dat er een schermpje in beeld komt wat binnen een seconde ook weer verdwijnt.

Heeft iemand enig idee hoe dit programma werkt en zo nee of er misschien alternatieven zijn om een Windows 2000 wachtwoord te achterhalen?
Advertentie
Oud 17-10-2007, 17:04
M@rco
M@rco is offline
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html
Oud 17-10-2007, 17:38
freyk
freyk is offline
Is best aardig, maar wel zonde dat je dan je voor 1 enkele applicatie een cd/diskette moet branden/maken.

Download dan liever een bootable cd vol met handige tooltjes, bijvoorbeeld ubcd(waaronder Offline NT Password & Registry Editor), hiren, bartpe, enz.
Oud 17-10-2007, 18:03
Wammus
Wammus is offline
Als ik het goed begrijp moet ik daarvoor een bootable cd of floppy maken toch? Daarvoor moet ik neem ik aan in m'n bios aanpassen dat de cdromdrive (floppydrive heb ik niet) de eerste in de boot sequency wordt? Dat gaat iig niet lukken want het bios zit ook een wachtwoord op wat ik niet weet.
Oud 17-10-2007, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Als ik het goed begrijp moet ik daarvoor een bootable cd of floppy maken toch? Daarvoor moet ik neem ik aan in m'n bios aanpassen dat de cdromdrive (floppydrive heb ik niet) de eerste in de boot sequency wordt? Dat gaat iig niet lukken want het bios zit ook een wachtwoord op wat ik niet weet.
Zit er geen standaardwachtwoord, te vinden op het Internet, op je BIOS?

Anders kun je ook het CMOS batterijtje even verwijderen, en er dan weer instoppen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 20:56
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Zit er geen standaardwachtwoord, te vinden op het Internet, op je BIOS?

Anders kun je ook het CMOS batterijtje even verwijderen, en er dan weer instoppen.

Het is een oude bedrijfslaptop dus dat lijkt me niet. Ik kan ook niet achterhalen wat voor bios het is dus ik denk idd dat ik hem van de week wel ff open schroef en die batterij eruit haal dan moet het wel gaan lukken.
Oud 17-10-2007, 21:05
freyk
freyk is offline
En als je nou eerst ff de cd/diskette image binnenhaalt, maakt en meteen test?
Want meestal kijken ze automatisch naar de cd/dvddrive of kan je dit buiten je bios selecteren.
Oud 18-10-2007, 00:57
Spuitelf
Spuitelf is offline
Weet niet of dit trucje ook voor windows 2000 werkt maar ja, here it comes:

Opstarten in veilige modus, als je inveilige modus zit heb je in principe admin rechten, met deze admin rechten haal je simpel bij je gebruikers accounts (onder control panel) het w8woord weg van het "echte" admin account. Succes.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 18:38
ILUsion
ILUsion is offline
Om het wachtwoord af te halen, kom je inderdaad meestal ruimschoots toe met allerhande opstartbare cd's (of diskettes); ik denk dan ook aan 911 Recovery Tools, UBCD, Hiren's, lostpassword.com (betalend, dacht ik), ...

Wat het BIOS wachtwoord betreft, voor notebooks kan je meestal gewoon zoeken op 'BIOS password merknaam' (waarbij je de merknaam vervangt door het merk van de computer). Voor oude Toshiba-notebooks (met parallele poort) moet je echter daarvoor een klein tooltje maken (wat draadjes, niets al te fancy), maar in dat geval zal je die uitleg ook wel vinden En anders is het ook maar een kwesite een passwordlijst te zoeken (die zullen vast wel bestaan voor alle types BIOS'en van AMI, Phoenix, Award, ...) of contact op te nemen met de helpdesk van het merk en gewoon eens te vragen of ze het kunnen geven.
Reageren

Regels voor berichten