Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2007, 20:31
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
ik heb geen idee waar dit wél op het forum moet, dus ik probeer het hier. Heeft iemand een handleiding voor photoshop (ik gebruik de mac-versie, geen idee of dat uitmaakt)? Of misschien heeft iemand handige tips ofzo, want ik snap al die gekke truukjes die iedereen uithaalt niet, met kleur en de vorm veranderen van een foto enzo. Ik kan hooguit vlekjes weghalen en het contrast veranderen .
Help?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2007, 01:48
De Pintenman
De Pintenman is offline
Het eerste Google-resultaat ziet er wel ok uit.
Oud 21-10-2007, 11:16
ILUsion
ILUsion is offline
Photoshop heeft normaalgezien wel een uitgebreide help (maar in gekraakte versies kan die misschien wel ontbreken), en anders is het altijd handig om een boek te kopen (of gewoon heel veel tutorials op internet te volgen). Het is in ieder geval geen programma dat je vanzelf leert, daar is het veel te uitgebreid voor. Maar eenmaal je de basis onder de knie hebt, is het ook vooral een kwestie van spelen en wat inzicht kweken in hoe je een bepaald effect kan aanpakken (vermits er niet 1 weg is in veel gevallen, maar 20 wegen die elk voor- en nadelen hebben). Dat inzicht is voor veel mensen nog het moeilijkste waarschijnlijk, ook al vermits je de toolset van Photoshop vrijwel helemaal onder de knie moet hebben en dat gebeurt pas als je heel veel met het programma gewerkt hebt.

Handige tips over het gebruik zelf, kunnen we er honderden geven. Mijn nummer 1: haal van internet (of vanuit Photoshop zelf, via de instellingen) een blad om af te drukken met alle sneltoetsen op. Als je wat wegwijs bent in Photoshop kan je daarmee je werksnelheid heel wat opdrijven.

Mac/Windows-versie maakt qua features niets uit (alleen noemen de sneltoetsen anders: Cmd/Option ipv Alt/Ctrl (of was dat nu omgekeerd, ach ja, ik kom toch niet aan Apples)).
Oud 22-10-2007, 09:42
Verwijderd
Als je ets zoekt kun je het beste gewoon per keer dat je iets nodig hebt Googlen.
Een handleiding met hoe dingen kunnen helpt je niet zoveel om bepaalde truukjes te combineren enzo.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 16:02
Milootje
Milootje is offline
De pintenman had toch een goeie, ik heb zelf ook photoshop en ik kan tot nu toe alleen nog maar tanden witter maken ! Aangezien ik de tanden van m'n vader wit kan maken *overwinning* Wil ik best wel verder gaan.

Dus Pintenman, bedankt.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 02:56
Sterf
Sterf is offline
Staat toch gewoon in de help van photoshop?
Oud 24-10-2007, 23:32
Vice
Vice is offline
In boekenwinkels wordt je dood gegooid met Photoshop-handleidingen. Tutorials op internet zijn erg handig voor specifieke dingen, maar misschien is het verstandig om eerst gewoon de basis van dat programma te leren.
Oud 24-10-2007, 23:36
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mac/Windows-versie maakt qua features niets uit (alleen noemen de sneltoetsen anders: Cmd/Option ipv Alt/Ctrl (of was dat nu omgekeerd, ach ja, ik kom toch niet aan Apples)).
Ctrl-toets bij Windows heeft de zelfde functie als het appeltje-toets bij de MacOsX. Ctrl-toest bij MacOsX heeft de zelfde functie als de rechtermuisknop bij Windows. De rest is volgens mij het zelfde.
Reageren

Regels voor berichten