Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2007, 13:18
Verwijderd
Ik moet voor Frans het boek "La petite fille de monsieur Linh" van Philippe Claudel lezen, maar i.v.m. te weinig tijd (iets met te laat begonnen en verkeerde planning) ben ik bang dit boekje niet uit te kunnen lezen.
Een vluchtige zoektocht op het internet wees uit dat er geen vertaling of boekverslag te vinden zijn. Nou vroeg ik me af of er hier mensen zijn die het boek gelezen hebben, en mij wat meer kunnen vertellen over de inhoud van het boek. Verder zou ik het ook fijn vinden om persoonlijke meningen over het boek te horen; in het boek staat dat het een VWO-boek is, klopt dit?
Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2007, 13:30
Verwijderd
Ik heb hem in t nederlands gelezen en ik vond te echt een suuupermooi boek. Had hem ook in een dag uit of zo dus misschien is dat een idee?
Het gaat trouwens over een oude man die gevlucht is uit.. vietnam geloof ik weet niet meer precies, en verder heeft hij geen familie meer behalve een kleine baby (tenmisnte dat denk je aan het begin nog)
En hij komt dan bij andere vluchtelingen in huis maar daar kan hij het niet zo goed mee vinden maar die baby is zijn leven. En hij gaat elke dag wandelen met het meisje en dan komt hij zo'n man tegen en ze verstaan elkaar niet maar ze hebben het wel fijn samen. En die man rookt altijd sigaretten dus koopt meneer Linh op een dag ook sigaretten voor hem en dan hebben ze een band. En het einde van het boek is dat er een ongeluk gebeurd en dat het meisje dan aangereden wordt en dood is, maar ze blijkt dus een pop te zijn en het is alleen in de fantasie van meneer Linh een echt kindje.

Maar zoals ik al zei, echt een supersuperboek, gewoon even naar de bieb in t nederlands halen dus
en ja of t een vwo boek is of niet, lijkt me van wel, het is gewoon franse literatuur?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Ik heb hem in t nederlands gelezen en ik vond te echt een suuupermooi boek. Had hem ook in een dag uit of zo dus misschien is dat een idee?
Het gaat trouwens over een oude man die gevlucht is uit.. vietnam geloof ik weet niet meer precies, en verder heeft hij geen familie meer behalve een kleine baby (tenmisnte dat denk je aan het begin nog)
En hij komt dan bij andere vluchtelingen in huis maar daar kan hij het niet zo goed mee vinden maar die baby is zijn leven. En hij gaat elke dag wandelen met het meisje en dan komt hij zo'n man tegen en ze verstaan elkaar niet maar ze hebben het wel fijn samen. En die man rookt altijd sigaretten dus koopt meneer Linh op een dag ook sigaretten voor hem en dan hebben ze een band. En het einde van het boek is dat er een ongeluk gebeurd en dat het meisje dan aangereden wordt en dood is, maar ze blijkt dus een pop te zijn en het is alleen in de fantasie van meneer Linh een echt kindje.

Maar zoals ik al zei, echt een supersuperboek, gewoon even naar de bieb in t nederlands halen dus
en ja of t een vwo boek is of niet, lijkt me van wel, het is gewoon franse literatuur?

Dankjewel!
Wat is de titel van het Nederlandse/Engelse boek, dat zou inderdaad een heel stuk helpen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 14:12
Tochjo
Tochjo is offline
In het Nederlands is de titel "Het kleine meisje van meneer Linh".
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 21:31
Verwijderd
Ja bedankt beide, ik heb hem!
(in het nederlands)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten