Hoi iedereen,
ik heb misschien een rare vraag, maar ik stel hem toch maar. Het zit zo: mijn ouders hebben nooit veel geld te besteden gehad, waardoor veel "luxe" dingen nooit konden. Heb een leuke jeugd gehad hoor

maar bijvoorbeeld uit eten gaan kon niet, en...zoals de titel al doet vermoeden: naar de kapper ook niet. M'n vader heeft m'n haar altijd zelf geknipt.
Ik ben nu 18, en ik wil nu echt een keer een goed kapsel in mn haar geknipt hebben. Ik heb allang geld van mezelf om naar een kapper te gaan, alleen weet ik niet hoe een kapper werkt, en dat heeft me er van weerhouden te gaan. Ik wil het niet aan mn vrienden vragen omdat ik niet wil dat ze weten waarom ik nooit naar de kapper ben geweest...Nu vind ik het wel s tijd worden om te gaan, dus vandaar deze post.
Eigenlijk heb ik een heel concrete vraag: hoe vertel je een kapper welk kapsel je wil? Moet je het mondeling uitleggen? Een plaatje meenemen? Of is er een boek aanwezig of iets dergelijks waarin alle mogelijkheden staan?
Een hele beschrijving van "Je komt binnen, en dan..." is ook zeer welkom

.
Haha, misschien denk je: waarom ga je niet gewoon en zie je wel? Maar uh, tja, ik ben bang dat dat een pijnlijk avontuur wordt waarbij ik met grote vragende ogen in de stoel zit, en die kapper loopt te wtf'en @ m'n domme vragen. Of dat die kapper verwacht dat ik iets meeheb, of een kapsel bij naam ken, en dat er een lange rij boze wachte mensen achter me staat

en ik niet weet wat ik moet doen. Zoiets.
Thanks!
Trouwens, ik ben een jongen