Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2007, 20:06
Ionesc
Ionesc is offline
Hoi iedereen,

ik heb misschien een rare vraag, maar ik stel hem toch maar. Het zit zo: mijn ouders hebben nooit veel geld te besteden gehad, waardoor veel "luxe" dingen nooit konden. Heb een leuke jeugd gehad hoor maar bijvoorbeeld uit eten gaan kon niet, en...zoals de titel al doet vermoeden: naar de kapper ook niet. M'n vader heeft m'n haar altijd zelf geknipt.
Ik ben nu 18, en ik wil nu echt een keer een goed kapsel in mn haar geknipt hebben. Ik heb allang geld van mezelf om naar een kapper te gaan, alleen weet ik niet hoe een kapper werkt, en dat heeft me er van weerhouden te gaan. Ik wil het niet aan mn vrienden vragen omdat ik niet wil dat ze weten waarom ik nooit naar de kapper ben geweest...Nu vind ik het wel s tijd worden om te gaan, dus vandaar deze post.

Eigenlijk heb ik een heel concrete vraag: hoe vertel je een kapper welk kapsel je wil? Moet je het mondeling uitleggen? Een plaatje meenemen? Of is er een boek aanwezig of iets dergelijks waarin alle mogelijkheden staan?

Een hele beschrijving van "Je komt binnen, en dan..." is ook zeer welkom .

Haha, misschien denk je: waarom ga je niet gewoon en zie je wel? Maar uh, tja, ik ben bang dat dat een pijnlijk avontuur wordt waarbij ik met grote vragende ogen in de stoel zit, en die kapper loopt te wtf'en @ m'n domme vragen. Of dat die kapper verwacht dat ik iets meeheb, of een kapsel bij naam ken, en dat er een lange rij boze wachte mensen achter me staat en ik niet weet wat ik moet doen. Zoiets.

Thanks!

Trouwens, ik ben een jongen
Advertentie
Oud 24-10-2007, 20:10
EvilConduct
EvilConduct is offline
Zijn mensen godverdomme blind? Er is toch echt een fuckinh topic over HAAR!
Oud 24-10-2007, 20:12
Ionesc
Ionesc is offline
Citaat:
Zijn mensen godverdomme blind? Er is toch echt een fuckinh topic over HAAR!

zie jij mij vragen naar tips om m'n haar te doen? ik vraag niet naar welk SOORT kapsel ik moet nemen ::l
Oud 24-10-2007, 20:22
Missy
Missy is offline
Het is heel simpel hoor. Of je maakt een afspraak en je belt even van te voren. Is waarschijnlijk handiger. Dan heb je een afspraak of je loopt een keer binnen (maar dan heb je kans dat je moet wachten). Dan mag je plaatst nemen of je moet eerst even wachten. Dan overleg je met de kapper wat je precies wil. Knip, knip. Afrekenen en klaar.
Oud 24-10-2007, 20:23
Fosca
Fosca is offline
Nou, ik zeg altijd 'doe maar wat' en dan komt de kapper vanzelf met vragen als 'hoeveel mag er af', 'wil je een pony' etcetera.

Ik zou er niet te ingewikkeld over doen en er gewoon heen gaan. Tenzij je echt een specifiek kapsel in je hoofd hebt, dan kun je beter een plaatje meenemen
Oud 24-10-2007, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Eigenlijk heb ik een heel concrete vraag: hoe vertel je een kapper welk kapsel je wil? Moet je het mondeling uitleggen? Een plaatje meenemen? Of is er een boek aanwezig of iets dergelijks waarin alle mogelijkheden staan?
Kapper: hoe wil je je haar?
Jij: zus en zo.

of

Jij: ik heb hier een plaatje bij me als voorbeeld.

of

Jij: Heb je ook een boek met voorbeelden?
Kapper: Ja.

of

Jij: Doe maar wat.
KApper: Ok.

Om maar even een paar scenario's te noemen. De mogelijkheden zijn onbeperkt.
Oud 24-10-2007, 21:00
Larry Flint
Larry Flint is offline
Er is inderdaad een haar topic boven aan de pagina waar je je vraag nog een keer kunt stellen, mocht je niet genoeg hebben aan deze antwoorden .

Regels voor berichten