Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2007, 23:08
Verwijderd
Hallo ik denk dat de titel al het een en ander weggeeft over de inhoud van de topic maar ik ga het toch nog een beetje uiteenzetten!

Ik ben op zoek naar cd's met klassieke muziek om op te zetten tijdens leren/lezen/etc. Ik wil wat meer dingen origineel kopen omdat ik dat in sommige situaties handiger vind.

Ik hou voornamelijk van pianoconcerten en vioolsolo's (en cello) en hou niet zo van blazers. Ik weet niet goed wat voor cd's ik het beste kan kopen, maar misschien jullie wel?

Mijn lievelings muziekstuk is air on the g string van bach, misschien handig om te weten.

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2007, 23:42
Verwijderd
The Well-tempered Clavier van Bach.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 09:43
chaostar
chaostar is offline
Rond deze tijd van het jaar ligt er altijd zo'n verzamelcd in de winkel. "Aangenaam Klassiek" heet ie, en is bedoeld om een beetje een overzicht te geven van de nieuwe releases van dit jaar, er zit ook zo'n kortingsbonnenboekje bij. 2 cd's voor €10,- geloof ik.
Oud 27-10-2007, 11:06
Verwijderd
Citaat:
pianoconcerten
satie
Citaat:
vioolsolo's
paganini
Met citaat reageren
Oud 27-10-2007, 11:28
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Rond deze tijd van het jaar ligt er altijd zo'n verzamelcd in de winkel. "Aangenaam Klassiek" heet ie, en is bedoeld om een beetje een overzicht te geven van de nieuwe releases van dit jaar, er zit ook zo'n kortingsbonnenboekje bij. 2 cd's voor €10,- geloof ik.

ja en aangezien er dit jaar puccini's o mio babbino caro uitgevoerd door maria callas op staat is het een zeer aan te raden cd. ja of je download dat nummer lols.
Oud 27-10-2007, 16:31
antigone
antigone is offline
Citaat:
paganini
Oud 29-10-2007, 22:47
Verwijderd
oke ik ga eens op zoek, bedankt voor de tips
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 23:13
Osmoian
Osmoian is offline
Citaat:

Mijn lievelings muziekstuk is air on the g string van bach, misschien handig om te weten.

alvast bedankt
Is ook mijn meest favoriete stuk, ben na het horen daarvan min of meer verder in de klassieke wereld gerold.

Vind deze cd(s) wel goede klassiek bevatten:
http://www.amazon.com/Most-Relaxing-.../dp/B00000I93Z
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 23:26
EggeD
EggeD is offline
Als je van Bach houdt moet je gewoon Bach halen, want hij was gewoon de koning die tijd. Wohltemperierte klavierboeken zijn dan zeker een goede aanschaf (zijn twee boeken met z'n preluden en fugen). Als ik jou was zou ik verder geen romantische of moderne componist kiezen, als je er bij wilt studeren, maar inderdaad eerder voor iets als impressionistisch, zoals Debussy. Dat is wat luchtiger. Satie kan ook goed, maar dat is een geval apart : )
Reageren

Regels voor berichten