Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2007, 15:17
snowflakes
snowflakes is offline
De laatste paar weken zit ik met een probleem... beter gezegd, ik veroorzaak een probleem met mijn gedrag...

Klinkt vaag, ik zal het even toelichten...

Drie jaar geleden heb ik een relatie van bijna 1 jaar gehad (waarvan we 9 maanden hebben samengewoond)... Het is op dat moment uitgegaan omdat we nogal veel ruzie hadden en eigenlijk compleet langs elkaar heen leefden (ik studie- hij werk etc.)...

Vanaf dat moment tot aan een paar weken geleden zagen we elkaar ongeveer 1x in de maand... waarbij we (inderdaad ) soms nogal intiem waren....

De afgelopen paar weken is het contact steeds intensiever geworden, wat er ook op neer komt dat ik zo goed als ieder weekend bij hem ben (hij woont weer tijdelijk bij zijn ouders, die dus ook op de hoogte zijn van ons 'hernieuwde' contact)...

De weekenden zijn echt super, het gaat gewoon helemaal goed zo! Hij werkt doordeweeks, ik studeer en heb twee bijbaantjes... dus de weekenden zijn we allebei echt vrij... Terwijl we doordeweeks allebei onze eigen bezigheden hebben.

Tot zover geen probleem...

Wat ik echter merk aan mezelf is dat als hij me doordeweeks belt, aanspreekt op msn o.i.d. ik nogal kortaf doe...
Ik weet dan niet goed waar ik het over moet hebben...

Zo ook eergisteren, hij stuurde me een sms met de vraag of ik het goed vond dat hij vanavond langskwam (ik woon 40 km. bij hem vandaan) omdat hij hier in de stad op ziekenbezoek in het ziekenhuis moest... Hij was dan toch hier en kon dat mooi combineren door even wat te komen drinken ...
Ik reageerde nogal koeltjes... zo van: 'Nja, als je de behoefte voelt' en 'Doe wat je niet laten kunt'... Ik weet gewoon niet waarom ik dit doe ...

Vervolgens sloten we het (telefoon)gesprek af en sprak hij me even later op msn aan...
Hij zei dat hij met iets zat, namelijk dat de weekenden helemaal super zijn maar dat het net lijkt of ik hem doordeweeks nauwelijks wil kennen...
Dit gaf hem een *#$-gevoel ... en terecht!!

Ik weet niet goed waar mijn gedrag vandaan komt, herkent iemand dit misschien?

Tips en inzichten zijn welkom

Alvast heel erg bedankt!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2007, 15:21
luchtballon
luchtballon is offline
Je sluit jezelf af om neit gekwetst te worden? Zo word je alleen maar meer gekwetst, is mijn ervaring.

Of je vind hem niet leuk maar wel tof voor de weekenden en verder wil je niks met hem te maken hebben? Jullie hebben tenslotte niks
Oud 31-10-2007, 15:28
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Deze heb ik nog nooit gehoord.

Ik denk dat je een soort van hard-to-get speelt?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 15:30
juno
juno is offline
Jij vindt die weekendrelatie helemaal prima, en hebt zelf geen behoefte aan meer.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 15:31
snowflakes
snowflakes is offline
Citaat:
Je sluit jezelf af om neit gekwetst te worden? Zo word je alleen maar meer gekwetst, is mijn ervaring.

Of je vind hem niet leuk maar wel tof voor de weekenden en verder wil je niks met hem te maken hebben? Jullie hebben tenslotte niks
Ik denk dat ik meer neig naar het eerste...

We hebben inderdaad niks, het is ook best moeilijk... aan de ene kant voel ik me heel vertrouwd bij hem, vind ik het supergezellig en voel ik me helemaal op m'n plek in het weekend...

De andere kant blijf ik het 'verleden' in m'n hoofd houden... de ruzies e.d... Dat wil ik echt niet nog eens ....
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 15:34
snowflakes
snowflakes is offline
Citaat:
Jij vindt die weekendrelatie helemaal prima, en hebt zelf geen behoefte aan meer.
Zo heb ik er eigenlijk nog niet echt over nagedacht...

Citaat:
Deze heb ik nog nooit gehoord.

Ik denk dat je een soort van hard-to-get speelt?
Ik merk dat hij best populair is bij andere meiden... dan zou dit dus averechts werken... ik weet het niet goed
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 15:37
Verwijderd
Ik denk dat je gewoon voor jezelf duidelijk moet krijgen wat je nu eigenlijk wil, en dat als je dát weet, je ook niet meer zo stom doet. Je opties zijn zo'n beetje: alle contact verbreken (wat je waarschijnlijk niet wil), vrienden blijven of weer een relatie beginnen. Als je vrienden wil blijven moeten er wat dingen veranderen; omdat je een zwakke plek voor 'm hebt kun je dan beter geen seks meer met 'm hebben en niet al je vrije tijd aan hem besteden. Als je wel weer een relatie wil, is er inderdaad het risico dat het net zo verloopt als eerst. Je kunt besluiten om dat risico maar gewoon te accepteren (je merkt uiteindelijk vanzelf wel hoe het loopt), of om je best te doen om dit te voorkomen (bijvoorbeeld door nu rustiger aan te doen dan eerst en kleine irritante dingen van hem te accepteren, maar dan moet hij ook jóuw irritante eigenschappen accepteren).
Waar je uiteindelijk voor kiest is aan jou. Maar je moet wel kiezen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 15:49
snowflakes
snowflakes is offline
Ik weet dat ik zal moeten kiezen... Op deze manier gaat het inderdaad niet echt goed...
Terwijl het echt leuk is als we bij elkaar zijn, verpest ik het met de manier waarop ik doe...

Ik denk dat er wel iets zit in wat Luchtballon zei... Angst om gekwetst te worden...
Maar door me zo te gedragen werk ik dat juist in de hand!!

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 16:32
Verwijderd
euhm ik denk dat je bang bent dat hij te dichtbij komt..

vraag jezelf af of je hem leuk ECHT leuk vindt, of dat het je vooral om de aandacht gaat. (en tuurlijk vind je hem leuk, maar voor soms is er meer voor nodig dan leuk vinden)
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 16:49
snowflakes
snowflakes is offline
Citaat:
euhm ik denk dat je bang bent dat hij te dichtbij komt..

vraag jezelf af of je hem leuk ECHT leuk vindt, of dat het je vooral om de aandacht gaat. (en tuurlijk vind je hem leuk, maar voor soms is er meer voor nodig dan leuk vinden)
wat bedoel je precies met je laatste zin?!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 16:51
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
wat bedoel je precies met je laatste zin?!
Aandacht is leuk, het kan wel fijn zijn als iemand achter je aan hobbelt, zonder dat je echt verliefd op 'em bent.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 16:55
Verwijderd
ja dat dus, het leuk vinden om leuk gevonden te worden
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 17:24
snowflakes
snowflakes is offline
Citaat:
Aandacht is leuk, het kan wel fijn zijn als iemand achter je aan hobbelt, zonder dat je echt verliefd op 'em bent.
Citaat:
ja dat dus, het leuk vinden om leuk gevonden te worden
okee dan!!! maar dan toch vaag dat ik op het moment dat we samen zijn er wel echt van kan genieten en wel normaal kan doen... en zodra we niet face-to-face zijn niet
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 18:00
Verwijderd
Citaat:
okee dan!!! maar dan toch vaag dat ik op het moment dat we samen zijn er wel echt van kan genieten en wel normaal kan doen... en zodra we niet face-to-face zijn niet
Omdat het weekend een andere situatie is? Je hoeft dan niks te doen, dus 'stoort' hij je minder in je dagelijkse bezigheden die je hebt opgebouwd sinds het uit is (al is het maar tv kijken ofzo, het hoeft niks belangrijks te zijn, maar je bent het wel gewend).

Daarnaast speelt het natuurlijk mee dat het eerder fout is gegaan.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 19:46
passive017
passive017 is offline
Ik denk dat je ergens in je hoofd als je hem ziet, een eerste indruk van hem hebt ja dat is mijn ex.
Maar ondertussen ben je je bewust van het feit dat je het heel gezellig samen met hem hebt.

Maargoed als hij dan langs wil komen een keertje, dan heb jij zoiets van ja als je echt wilt.
Want mischien voel je ergens de behoefte om hem heel duidelijk te zeggen dat hij het mischien verkeerd opvat, maar dat je echt geen zin in hem hebt als het weer dezelfde kan op zal gaan.

Er is volgens mij iets dat je hem wilt zeggen iig, en dan denk ik toch dat de manier waarop jullie uit elkaar zijn gegaan msch wel heel klote is afgelopen. Of dat je echt een ruzie had waarvan jullie het niet hebben opgelost. Maar dat, toen jullie elkaar weer zagen, ook niet van te voren het nog snel ff hebben uitgepraat. Het is msch wel heeel onduidelijk geweest dat nieuwe begin. Echt zovan dit gaat een beetje te makkelijk.

T'is wel een beetje specifiek.. Maar jullie hebben denk ik nooit de ruzie goed uitgepraat. Of jullie hebben dat gedaan en jij hebt msch niet duidelijk genoeg gemaakt dat je toch echt ziek van hem werd. Ofja...
Zoek eens in die richting iig ik weet het ook niet echt zeker..
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 20:31
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
De laatste paar weken zit ik met een probleem... beter gezegd, ik veroorzaak een probleem met mijn gedrag...

Klinkt vaag, ik zal het even toelichten...

Drie jaar geleden heb ik een relatie van bijna 1 jaar gehad (waarvan we 9 maanden hebben samengewoond)... Het is op dat moment uitgegaan omdat we nogal veel ruzie hadden en eigenlijk compleet langs elkaar heen leefden (ik studie- hij werk etc.)...

Vanaf dat moment tot aan een paar weken geleden zagen we elkaar ongeveer 1x in de maand... waarbij we (inderdaad ) soms nogal intiem waren....

De afgelopen paar weken is het contact steeds intensiever geworden, wat er ook op neer komt dat ik zo goed als ieder weekend bij hem ben (hij woont weer tijdelijk bij zijn ouders, die dus ook op de hoogte zijn van ons 'hernieuwde' contact)...

De weekenden zijn echt super, het gaat gewoon helemaal goed zo! Hij werkt doordeweeks, ik studeer en heb twee bijbaantjes... dus de weekenden zijn we allebei echt vrij... Terwijl we doordeweeks allebei onze eigen bezigheden hebben.

Tot zover geen probleem...

Wat ik echter merk aan mezelf is dat als hij me doordeweeks belt, aanspreekt op msn o.i.d. ik nogal kortaf doe...
Ik weet dan niet goed waar ik het over moet hebben...

Zo ook eergisteren, hij stuurde me een sms met de vraag of ik het goed vond dat hij vanavond langskwam (ik woon 40 km. bij hem vandaan) omdat hij hier in de stad op ziekenbezoek in het ziekenhuis moest... Hij was dan toch hier en kon dat mooi combineren door even wat te komen drinken ...
Ik reageerde nogal koeltjes... zo van: 'Nja, als je de behoefte voelt' en 'Doe wat je niet laten kunt'... Ik weet gewoon niet waarom ik dit doe ...

Vervolgens sloten we het (telefoon)gesprek af en sprak hij me even later op msn aan...
Hij zei dat hij met iets zat, namelijk dat de weekenden helemaal super zijn maar dat het net lijkt of ik hem doordeweeks nauwelijks wil kennen...
Dit gaf hem een *#$-gevoel ... en terecht!!

Tips en inzichten zijn welkom

Alvast heel erg bedankt!!!
Je vind hem niet erg leuk.. dat kan prima.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 20:44
snowflakes
snowflakes is offline
Citaat:
Ik denk dat je ergens in je hoofd als je hem ziet, een eerste indruk van hem hebt ja dat is mijn ex.
Maar ondertussen ben je je bewust van het feit dat je het heel gezellig samen met hem hebt.

Maargoed als hij dan langs wil komen een keertje, dan heb jij zoiets van ja als je echt wilt.
Want mischien voel je ergens de behoefte om hem heel duidelijk te zeggen dat hij het mischien verkeerd opvat, maar dat je echt geen zin in hem hebt als het weer dezelfde kan op zal gaan.

Er is volgens mij iets dat je hem wilt zeggen iig, en dan denk ik toch dat de manier waarop jullie uit elkaar zijn gegaan msch wel heel klote is afgelopen. Of dat je echt een ruzie had waarvan jullie het niet hebben opgelost. Maar dat, toen jullie elkaar weer zagen, ook niet van te voren het nog snel ff hebben uitgepraat. Het is msch wel heeel onduidelijk geweest dat nieuwe begin. Echt zovan dit gaat een beetje te makkelijk.

T'is wel een beetje specifiek.. Maar jullie hebben denk ik nooit de ruzie goed uitgepraat. Of jullie hebben dat gedaan en jij hebt msch niet duidelijk genoeg gemaakt dat je toch echt ziek van hem werd. Ofja...
Zoek eens in die richting iig ik weet het ook niet echt zeker..
de ruzies die we gehad hebben zijn inderdaad niet mild geweest, dat is een ding wat zeker is...
we hebben er naderhand nooit echt meer over gepraat... en als ik nu eens zeg van 'ja, maar eerst...' zegt hij: dat was vroeger zo, tijden veranderen, mensen veranderen enzo... en ik zie ook aan het contact dat we beiden wel veranderd zijn...

is het dan beter om uit te praten of geen oude koeien uit de sloot te halen?!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2007, 22:57
igfy
igfy is offline
Als jij er mee zit zou ik er zeker over praten, anders blijft het maar in je achterhoofd spelen. En misschien is het wel zo dat hij te dicht bij je komt als hij doordeweeks contact zoekt. Hij treedt dan als het ware in je leven zonder hem in, iets wat je alleen opgebouwd hebt, misschien ben je bang dt kwijt te raken als je hem ook doordeweeks toelaat. Of misschien ben je bang dat er weer hetzelfde gebeurt als eerder.
Reageren

Regels voor berichten