Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2007, 09:46
Kaa
Kaa is offline
Hallo,
Ik heb weer ns iets. Ik heb van kleins af aan altijd n soort dwarsbocht in mn ruggengraat gehad, niks ernstigs of zichtbaars of iets waar ik last van had, behalve dat ik met gekantelde bekken ga staan soms. Misschien handig om te weten...
Anyhoo.
Afgelopen vrijdag kwam ik thuis en van ene op het andere moment heb ik vresejk rugpijn, onderrug/bekken gebied. Ik dacht eerst dat het gewoon spierpijn oid was en ben maar gaan liggen. Maar het is niet meer weggegaan en na n dag of twee op bed te liggen kwam ik er achter dat het eigenlijk mn bottenz ijn en ik voel ze ook kraken als ik fatsoenlijk rechtop probeer te zitten of staan zoals ik gewoonlijk sta. Ik kan de tv niet op zn plek duwen, ik kan geen sixpack bier vasthouden, ik kan niet meer omhoog uit het raam turen (zo dat je je nek langmaakt), ik kan mn hoofd niet achterover gooien als ik n staart wil maken...
Ik heb geen enkel moment om naar de dokter te gaan, tenzij ik misschien 's avonds naar de huisartspost ga ofzo. Ik kan alleen een beetje krommig staan en zitten en ik loop alsof ik een bezem in mn kont heb.
En alles doet gewoon pijn. Oh en als ik buk voel ik soms n beetje iets kraken, weet niet wat.
Wat is dit? Is het in mn rug geschoten? Gaat zoiets weg? Hernia? What the...
Ik heb overigens niks belastends gedaan de dagen ervoor. Het was er opeens...
Oud 06-11-2007, 10:08
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Hallo,
Ik heb weer ns iets. Ik heb van kleins af aan altijd n soort dwarsbocht in mn ruggengraat gehad, niks ernstigs of zichtbaars of iets waar ik last van had, behalve dat ik met gekantelde bekken ga staan soms. Misschien handig om te weten...
Die dwarsbocht heet een scoliose, dan heb je geen helemaal rechte ruggengraat maar zit er een kleine kromming in. Ik heb dat ook al van kleins af aan. En dat je soms met gekantelde bekken gaat staan, doe ik ook. M'n houding is gewoon niet helemaal goed, hoewel ik er wel Mensendiecktherapie voor gehad heb en ik weet wel hoe het wél moet, maar het is er gewoon ingeslopen.

Dit heeft allemaal denk ik niks met je klachten van nu te maken. Rugpijn kan van het een op het andere moment 'in je rug schieten'. Daar hoef je niet eens een vreemde beweging voor te maken. Meestal gaat het vanzelf weer over na een paar dagen. Ik denk dat je gewoon moet afwachten en als je het te lang vindt duren of het niet vertrouwt, naar de dokter. Dat je geen tijd hebt, geloof ik niet, want als je zo crepeert van de pijn en amper kunt lopen, maak je wel tijd lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2007, 13:46
Verwijderd
Ik weet er niet heel veel van af (scoliose dan), maar verder ga ik mee met bovenstaande reactie. Ik wil alleen nog toevoegen dat je met je rug echt geen risico moet nemen. Ga gewoon z.s.m. naar de huisarts, want dit klinkt niet helemaal goed.

sterkte
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten