Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2007, 21:29
Verwijderd
Hey,

Ik ben van plan om een autoradio aan te schaffen met USB/SD/MMC ingang. Nou moet ik nog een keuze maken voor een van deze of een combinatie.. maar waar doe ik goed aan?

De prijzen voor de kaartjes is ongeveer gelijk heb ik het idee.
De groottes zijn ongeveer gelijk.
USB sticks zijn wat sneller, dat is dus makkelijker om de muziek erop te zetten.
SD/MMC zijn kleinere kaartjes, staat dus wat netter en zitten niet zo in de weg (per ongeluk tegenaanslaan als ik iets uit het handschoenenkastje wil pakken bijvoorbeeld)
USB is meer gebruikt. Zelf heb ik ook een SD/MMC lezer op mijn computer, maar is dit bij nieuwe computers tegenwoordig al standaard?
Hangt natuurlijk ook van de autoradio zelf af. een combinatie van USB en kaartlezer kom je niet zoveel tegen dus dan is er niet zoveel keus.

Wie kan me hier wat handige tips voor geven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2007, 00:13
]{ing
]{ing is offline
- Tip 1: check wat de maximale capaciteit is die de autoradio ondersteunt per kaart of stick.
- Tip 2: voor SD kaartjes zijn er USB verloopstekker/readers voor 5 euro, je maakt er zo weer een USB stick van.
- Tip 3: de meeste computers hebben idd een SD lezer als standaard, maar kan voor 7 euro ingebouwd worden.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 16:42
Verwijderd
Citaat:
- Tip 1: check wat de maximale capaciteit is die de autoradio ondersteunt per kaart of stick
Slim .
Citaat:
- Tip 2: voor SD kaartjes zijn er USB verloopstekker/readers voor 5 euro, je maakt er zo weer een USB stick van.
Ok..maar ze blijven langzamer dan een USB stick
Citaat:
- Tip 3: de meeste computers hebben idd een SD lezer als standaard, maar kan voor 7 euro ingebouwd worden.
Mja..punt is dat ik dan misschien een keer bij iemand anders die stick wil gebruiken die niet zo'n lezer heeft. En ik ga ook niet elke keer zo'n lezer meenemen.

Misschien is het dan toch handig om voor de USB te gaan. Omdat dat praktischer is.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 22:26
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Slim .
Ok..maar ze blijven langzamer dan een USB stick
Mja..punt is dat ik dan misschien een keer bij iemand anders die stick wil gebruiken die niet zo'n lezer heeft. En ik ga ook niet elke keer zo'n lezer meenemen.

Misschien is het dan toch handig om voor de USB te gaan. Omdat dat praktischer is.
Vaker op GoT gelezen dat er problemen waren met capaciteit, zelfs een merk radio is niet direct een garantie dat alles werkt.

Lezertje kost letterlijk maar 5 euro voor Kingston of een ander merk product en is even groot als een USB stick, het is alleen dat SD niet direct in de pc past zonder dit soort adapters. Aan de andere kant ben de laatste 6 jaar geen laptops tegengekomen zonder SD lezer en de laatste 3 jaar geen PC zonder cardreader..

USB is volgens mij sowieso meer de standaard dan SD (denk aan autoradio's met ipod over USB aansluiting), al staat me iets bij van autoradio's van Pioneer of Panasonic die meerdere SD sloten tegelijk konden benutten. Dat is natuurlijk wel 1337, een 5 cd wisselaar maar dan met 5x 2GB kaartjes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten