Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2007, 13:21
Verwijderd
Wie gaat er naar de intocht?
Wie vond jij de beste commentator bij de intocht?
Ben je er wel eens geweest?
Mocht je een tekening aan de sint geven?
Mis je de wegwijspiet ook zo erg?

Ik vind Aart Staartjes een regelrechte held en mis hem erg, evenals de wegwijspiet. Gelukkig is de hoofdpiet nog wel in het spel. Of haal ik ze nu door elkaar en bedoel ik het omgekeerd?

Advertentie
Oud 14-11-2007, 13:25
Verwijderd
Ik kijk die nationale intocht altijd op tv, lekker met pepernoten erbij en in pyjama. Ik ging vroeger ook wel eens op de dag van de intocht naar de stad in Enschede, want dan zat Sinterklaas daar braaf bij het gemeentehuis en waren er allemaal acrobaat Pieten die het gemeentehuis beklommen en pepernoten en mandarijnen uitdeelden.

Aart Staartjes is de beste presentator, ik geloof dat Ieniemienie en Tommie het ook eens hebben gedaan, dat vond ik echt stom Aart was ook heel leuk voor de volwassen kijkers.

Mijn lievelingspiet is nu toch wel sorry-Piet, zo grappig
Oud 14-11-2007, 13:27
Verwijderd
Ik ga naar de intocht, alleen niet naar de grote intocht, maar naar de intocht hier in de buurt. En ik ben onherkenbaar. (Hoewel sommige mensen me ondanks alles toch blijken te herkennen. )

Vroeger keek ik de landelijke intocht op tv en ging ik naar dezelfde intocht als waar ik nu onherkenbaar verschijn. Van pietennamen heb ik geen idee.
Oud 14-11-2007, 13:29
Charly Brown
Charly Brown is offline
Bram van der Vlugt is een regelrechte held.
Oud 14-11-2007, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Ik ga naar de intocht, alleen niet naar de grote intocht, maar naar de intocht hier in de buurt. En ik ben onherkenbaar. (Hoewel sommige mensen me ondanks alles toch blijken te herkennen. )

Vroeger keek ik de landelijke intocht op tv en ging ik naar dezelfde intocht als waar ik nu onherkenbaar verschijn. Van pietennamen heb ik geen idee.
GA JE ALS ZWARTE PIET SOMS
Oud 14-11-2007, 13:31
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ja, aart FTW! Echt jammer dat hij het niet meer doet. Wij mochten vroeger altijd tijdens het eten naar de intocht kijken, en dan aten we altijd pannenkoeken. Nog steeds krijg ik zin in pannenkoeken tijdens bv het sinterklaasjournaal!
Oud 14-11-2007, 13:39
Verwijderd
Ik vond de intocht in het dorp altijd zo nep want het was zooo duidelijk niet de sinterklaas van tv. Maar eigenlijk geloofde ik ook nooit in sinterklaas maar ja die neppe nepperds daar kon ik het niet goed mee vinden. Pieten geen bezwaar, mits strooigoed.
Oud 14-11-2007, 13:43
Verwijderd
ZVolgende zaterdag komt ie hier langs.
Oud 14-11-2007, 13:51
Verwijderd
Citaat:
GA JE ALS ZWARTE PIET SOMS
In één keer goed!
Oud 14-11-2007, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Ik vond de intocht in het dorp altijd zo nep want het was zooo duidelijk niet de sinterklaas van tv.
Hij komt op weet ik het hoeveel plaatsen tegelijk aan, dus dat kan ook niet eens.
Oud 14-11-2007, 13:53
Verwijderd
Toch is één de echte.
Oud 14-11-2007, 14:02
flyaway
flyaway is offline
Ja inderdaad, Bram.. <3
En Aart moet het weer doen!! Dat was echt geniale televisie. Heerlijk... intocht kijken. *nostalgie*
Oud 14-11-2007, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Toch is één de echte.
Tuurlijk.
Oud 14-11-2007, 14:11
Missy
Missy is offline
Waarschijnlijk met mijn kleine nichtje kijken.

Vroeger keek ik altijd op tv en dan ging ik naar de brug en was sinterklaas daar ineens. Ik dacht dat hij altijd heel snel kon varen.
Oud 14-11-2007, 14:18
Verwijderd
Aart de gekste!

En Adje is schijnbaar weer zwarte piet dit jaar
Oud 14-11-2007, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Vroeger keek ik altijd op tv en dan ging ik naar de brug en was sinterklaas daar ineens. Ik dacht dat hij altijd heel snel kon varen.
Daar had ik toen al moeite mee. Bovendien zag die van TV er altijd iets anders uit. Dus ik hield het heel lang op 'één echte'.

En Aart Staartjes is de beste inderdaad
Oud 14-11-2007, 14:20
Hawahaai
Hawahaai is offline
De intocht keek ik bij mijn ouders altijd op de tv, met warme worstenbroodjes, thee en kruidnoten . Nu moet ik even kijken wanneer ik het kijk (hangt af van wanneer het op uitzendinggemist.nl staat) en zal er weinig speciaals aan zijn, aangezien ik het in mijn eentje "moet" kijken.
Ik schijn ooit bij de echte intocht te zijn geweest toen ik heel klein was, maar daar kan ik me niks van herinneren.

Tot en met vorig jaar was ik al jaren zwarte piet bij de intocht in het dorp waar mijn ouders wonen (en ik woonde).
Vorig jaar ben ik hier in de stad niet naar de intocht geweest, omdat ik niet wist wanneer die was. Dit jaar weet ik dat sint om 13.00u op zaterdag aankomt (hoe stom: dan is de intocht op tv nog niet eens voorbij!), maar ik denk niet dat ik erheen ga.
Oud 14-11-2007, 14:39
snoopy
snoopy is offline
Jamaar... zaterdag is ook de nieuwe Harry Potter...
Oud 14-11-2007, 14:41
Verwijderd
ik kan je alvast wel vertellen wat er in boek 7 gebeurt, dan kan je lekker naar de intocht kijken!
Oud 14-11-2007, 14:43
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
ik kan je alvast wel vertellen wat er in boek 7 gebeurt, dan kan je lekker naar de intocht kijken!
Neeeeeeeeeeeeeeeeee!

Ik kan sowieso niet zaterdag, maar dat terzijde
Oud 14-11-2007, 18:44
Armoed
Armoed is offline
Ik denk dat ik als zwarte piet ga.

(Godpiet, Uberpiet of Loverboypiet?)
Oud 14-11-2007, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat ik als zwarte piet ga.

(Godpiet, Uberpiet of Loverboypiet?)
Dan word ik mini piet of lage laagste piet
Oud 14-11-2007, 19:24
xxChange
xxChange is offline
yeeey ben niet de enige die het gaat kijken!
De intocht hoort er gewoon bij vind ik, net zoals het sinterklaas journaal en de club van sinterklaas! Maar ik mis meneer aart toch wel hoor!
Oud 15-11-2007, 11:04
Verwijderd
Ik ben die dag bij vriendlief en die weigert geloof ik om 't te kijken. Dan maar opnemen
Oud 15-11-2007, 13:14
Verwijderd
vorig jaar heb ik het in groningen in een prachtige hotelkamer gekeken
Advertentie
Oud 15-11-2007, 13:16
Verwijderd
wat een gedonder over een oud sinter klaasje waar slaat dat op
Verwijderd
ik denk dat ik hier niet meer ga kijken
Verwijderd
bye bye
Oud 15-11-2007, 13:50
Magican
Magican is offline
Citaat:
ik denk dat ik hier niet meer ga kijken
Hier houd ik je aan
Oud 15-11-2007, 19:46
marrel
marrel is offline
Ik keek het vroeger altijd. Met Aart Staartjes was idd leuk! Wel stom dat de wegwijspiet (/hoofdpiet?) weg is. Ik heb het de laatste 3 jaar sowiso niet meer gezien omdat ik altijd moet werken, evenals bij de intocht hier in het dorp. Best jammer want zou me er nogsteeds mee kunnen vermaken denk ik.
Oud 15-11-2007, 23:43
Orpheo
Orpheo is offline
mijn vriendin gaat lekker kijken, ik blijf lekker ronken in m'n nest. dahaaag, sinterklaas....

Ik ben net een aap op de berg in gibraltar: kom op met die (peper)nootjes (en cadeautjes!) en voor de rest; val me niet lastig!
Oud 16-11-2007, 06:38
Verwijderd
Citaat:
mijn vriendin gaat lekker kijken, ik blijf lekker ronken in m'n nest. dahaaag, sinterklaas....

Ik ben net een aap op de berg in gibraltar: kom op met die (peper)nootjes (en cadeautjes!) en voor de rest; val me niet lastig!
Wat is dat nou weer voor onzin. Daar moet je gewoon bij zitten joh, desnoods ga je uit je neus eten. (of pepernootjes, als je die zo graag wilt..)
Oud 16-11-2007, 08:50
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Wat is dat nou weer voor onzin. Daar moet je gewoon bij zitten joh, desnoods ga je uit je neus eten. (of pepernootjes, als je die zo graag wilt..)
sorry, ze heeft gewoon pech. kijk, als ze me nu HEEEEEEL lief aankijkt, tja, dan wellicht.
Oud 16-11-2007, 11:00
Ieke
Ieke is offline
Ik ben dan met het dispuut op weekendje. Denk niet dat ik er veel van zal zien, maar je weet maar nooit. Vroeger keek ik altijd en ook toen ik niet meer geloofde. Geweldig <3 Meneer Aart is echt mijn presentator, omdat die er was toen ik klein was enzo. Hij hoort er voor mijn gevoel bij
Oud 17-11-2007, 11:02
Balance
Balance is offline
In ons dorp is hij al aangekomen en er reed net een wagen Pieten langs het huis. Terwijl hij in Nederland nog aan moet komen
Oud 17-11-2007, 12:06
Verwijderd
Zojuist is hij vlak voor mijn woning langsgevaren in Amersfoort
Oud 17-11-2007, 13:02
Sherco
Sherco is offline
Ik woon in Groningen aan de gracht en hij kwam hier vlak onder mijn raam langs. 't was wel spannend deze keer, want er sloeg een kano met een Piet om Dat was wel het enige moment dat de ouders meer lawaai maakten dan de kindjes Maar de reddingsboot viste hem keurig uit het water.
Wat wel gaaf was was een jongetje met een tekening aan een hengel, die hij over de gracht naar Sinterklaas toe wist te krijgen.
Oud 17-11-2007, 14:15
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
In ons dorp is hij al aangekomen en er reed net een wagen Pieten langs het huis. Terwijl hij in Nederland nog aan moet komen
Dat is wel heel maf.

Ik heb het net op televisie gezien. Met broodjes en al, traditie
Oud 17-11-2007, 14:44
Verwijderd
Ik moest zo hard lachen toen een Piet tegen Sinterklaas zei;'Je kan m'n rug op..'
Oud 17-11-2007, 15:04
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik woon in Groningen aan de gracht en hij kwam hier vlak onder mijn raam langs. 't was wel spannend deze keer, want er sloeg een kano met een Piet om Dat was wel het enige moment dat de ouders meer lawaai maakten dan de kindjes Maar de reddingsboot viste hem keurig uit het water.
Wat wel gaaf was was een jongetje met een tekening aan een hengel, die hij over de gracht naar Sinterklaas toe wist te krijgen.
Bleef z'n schmink goed zitten?

Citaat:
Dat is wel heel maf.

Ik heb het net op televisie gezien. Met broodjes en al, traditie
Ja echt suf. Die 4-jarigen snappen dat niet, maar een 7-jarige is echt wel pienter genoeg om te snappen dat dat niet klopt.

Ik heb het ook helemaal gekeken. Ik hou totaal niet van Sinterklaas, maar de intocht vind ik altijd leuk.
Oud 18-11-2007, 21:43
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik heb ook de intocht gekeken met vriendjelief (hij drentelde wel een beetje) en pannenkoeken. Precies zoals het hoort!
Oud 19-11-2007, 13:44
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb nog steeds dat liedje in mijn hoofd van die meisjes in klederdracht of zo die zongen en zo heen en weer sprongen en waarvan je de tekst niet eens kon verstaan
Oud 19-11-2007, 17:56
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Bleef z'n schmink goed zitten?
Wonderbaarlijk genoeg kwam hij met schmink en pruik en muts nog op hun plek boven water. Dus de illusie bleef in stand. Moet wel goed watervast spul zijn, of ze hebben gewoon ervaring met dit soort ongelukjes
Oud 19-11-2007, 21:21
Verwijderd
Vaak is die schmink heel vettig, dat blijft dan wel goed zitten, zolang je maar niet gaan smeren met handdoeken ofzo. (In de regen moet het natuurlijk ook blijven zitten.)
Advertentie

Regels voor berichten