Ik heb sinds enkele dagen last van pijn op de borst. Het is aan de linkerkant, voornamelijk boven m'n borst en dan schuin naar beneden naar m'n borstbeen. Het begon zondag lichtjes, maar nu is het er eigenlijk constant. Soms straalt de pijn uit langs het borstbeen naar onderen; middenrif denk ik.
Als ik met m'n linkerarm beweeg wordt het erger en dat is nogal vervelend, want ik ben links. Als ik schrijf voel ik het dus steeds. Ook als ik kracht zet op m'n borst, met bv. diep inademen, gapen of kuchen voel ik het ook meer. In rust zwakt het af en 's ochtends heb ik er ook minder tot geen last van.
Ik vind het echt heel naar. Ik adem de hele tijd voorzichtig (wat met die kou ook niet echt prettig is) en beweeg ook zo min mogelijk. Ik heb al wat gegoogled en dingen rond het hart vind ik maar een enge gedachte. Maar aangezien het plots haast constant aanwezig is leek mij de kans op spierkramp van het hart ofzo niet groot, omdat dat vast niet zomaar kan ontstaan, toch?
Weet iemand wat het zou kunnen zijn? Of het ernstig is en vooral wat ik eraan kan doen?
M'n hart klopt nog rustig, moet niet hoesten en ben ook niet echt benauwd, alleen zou ik graag wel eens wat vaker diep in willen ademen zonder auw.
Ik denk dat ik morgen m'n moeder wel een afspraak laat maken voor de huisarts maandag, want erg gerust ben ik niet.
|