Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2007, 13:18
NEUT
NEUT is offline
Beste,

Tijden volg ik al de topics hier en hoopte dat ik er nooit zelf 1 moest aanmaken, maar helaas is die tijd nu wel gekomen. Het is een serieus probleem en hoop dan ook echt op serieuse reacties.

Ik heb nu bijna anderhalf jaar een vriendin, sinds een maand of 3 ben ik aan het twijfelen of dit wel echt is wat ik wil. Ze is mijn 1e echte serieuse vriendin, ik begin nu gewoon het gevoel te krijgen dat ik wat mis...
Ik heb het gevoel dat ik een deel van me jeugd gewoon gemist heb, heb van me 18e tot me 22e geen drol gedaan, alleen maar op me kamer zitten jointjes roken met vrienden etc etc. Ik krijg nu gewoon het gevoel dat ik die "verloren" jaren wil inhalen!

Het volgende probleem is dat ik zo goed als verliefd ben op een meisje van me werk, zij is ook verliefd op mij zegt ze en spreken ook regelmatig af. Op werk mailen we de hele dag, en 's avonds smsen we. Heb alleen nog niks met haar gedaan, dit wil ik me vriendin gewoon niet aan doen.

Als laatst en wat het voor mij het moeilijkst maakt om de beslissing te nemen is dat mijn vriendin helemaal niemand heeft buiten mij om. Ze spreekt haar vriendinnen niet meer, vader is overleden en haar moeder heeft ze slecht contact mee. Het is vorige week al uit geweest tussen ons, het doet me zo verschrikkelijk veel pijn haar zo te zien, zielig in haar eentje op de bank huilen huilen en nog is huilen. Ik was voor haar de ware, ze wilde haar toekomst met mij delen etc etc...
Ik heb dus besloten haar nog maar een kans te geven, heb ik er wel goed aan gedaan?? Ik zit de hele tijd met me gedachte bij dat andere meisje

Ik hoop dat mensen me goed advies kunnen geven, of misschien is er iemand die dit ook heeft meegemaakt. Bedankt iig voor het lezen!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2007, 13:44
Kitten
Kitten is offline
Het enige advies dat in deze situatie past is deze: Jij bent NIET verantwoordelijk voor je vriendin als het uitgaat. De enige reden om iets met haar te hebben is omdat jij dat ZELF wil. Als die motivatie voor jou is weggevallen, dan is er ook geen reden om de relatie aan te houden omdat jij er volledig ongelukkig van gaat worden.

Je vriendin mag best verdrietig zijn. Het belangrijkste is dat ze er over heen komt en nieuwe contacten legt. Sterker nog: Het uitmaken kan voor haar juist die motivatie zijn om er eens wat aan te doen. Maar dat is haar zaak, niet de jouwe.

Ik zou zeggen: Maak het uit. Je gaat hier ongelukkig van worden en daar schiet je niets mee op. Je bent verlieft op een ander en dat gaat gewoon vroeg of laat fout. Zorg dan gewoon dat je nog groter drama voorkomt.
Oud 18-11-2007, 13:50
NEUT
NEUT is offline
Ik weet niet zo zeer of ik er ongelukkig van word, het doet me gewoon verschrikkelijk veel pijn haar zo verdrietig te zien. Ik heb gewoon het gevoel dat ik nog ontzettend veel van haar hou, maar weet niet of het op de goeie manier is. Ik bedoel er zit toch iets niet goed als ik gevoelens voor een ander kan krijgen??

Toen het uit was heb ik zelf ook ontzettend liggen huilen de hele nacht, waarom??!!

Ik zit gewoon zo erg in de knoop, ik weet het echt ff niet meer
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Ik heb gewoon het gevoel dat ik nog ontzettend veel van haar hou, maar weet niet of het op de goeie manier is. Ik bedoel er zit toch iets niet goed als ik gevoelens voor een ander kan krijgen??
Nou ja, in langere relaties kan dit wel voorkomen en kan het daarna alsnog goedkomen. Het probleem is alleen dat jij het al na anderhalf jaar hebt. Dat is wel even anders dan na 5 jaar ofzo.

Je schrijft ook dat je die verloren jaren in wil halen. Biedt dat andere meisje jou dan iets op dat gebied wat je huidige vriendin niet kan? Probeer je ueberhaupt nog om iets leuks met je vriendin te doen?

Wat ik mij ook afvraag: wonen jullie samen? Zo ja, hoe lang?

En: denk je dat je met dat andere meisje gelukkiger zou kunnen worden? Dus als je naar de langere termijn kijkt en niet alleen naar wat je nu voelt.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 14:06
Verwijderd
Citaat:
bedoel er zit toch iets niet goed als ik gevoelens voor een ander kan krijgen??
Want? Dat jij eraan toegeeft door haar je liefde te verklaren en hartstochtelijk te gaan sms'en en msn'en is dan wel weer zwak. Óf je dumpt je vriendin, of je doet dat niet, maar dan moet je bij die andere meid uit de buurt blijven. Shit or get off the pot.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 14:08
NEUT
NEUT is offline
Zo goed ken ik dat andere meisje niet, ken haar nu 4-5 maanden. En dat is het hem juist, me vriendin kijkt al naar de toekomst etc etc. Zover wil ik nog helemaal niet kijken, zover ben ik nog helemaal niet. Ik bedoel zij woont al sinds haar 17e op zichzelf en ik woon nog thuis. Ik wil eerst alles zelf leren, zelf ontdekken etc.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 14:19
Verwijderd
Citaat:
En dat is het hem juist, me vriendin kijkt al naar de toekomst etc etc. Zover wil ik nog helemaal niet kijken, zover ben ik nog helemaal niet. Ik bedoel zij woont al sinds haar 17e op zichzelf en ik woon nog thuis. Ik wil eerst alles zelf leren, zelf ontdekken etc.
Heb je hier ook met haar over gepraat? Dat jij er nog niet aan toe bent?

Wat je zou kunnen proberen is even rust te nemen voor jezelf. Even het contact minderen met dat ene meisje en ook met je vriendin, en jezelf tijd geven om uit te zoeken wat je nou het liefste wil.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 14:23
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik weet niet zo zeer of ik er ongelukkig van word, het doet me gewoon verschrikkelijk veel pijn haar zo verdrietig te zien. Ik heb gewoon het gevoel dat ik nog ontzettend veel van haar hou, maar weet niet of het op de goeie manier is. Ik bedoel er zit toch iets niet goed als ik gevoelens voor een ander kan krijgen??

Toen het uit was heb ik zelf ook ontzettend liggen huilen de hele nacht, waarom??!!

Ik zit gewoon zo erg in de knoop, ik weet het echt ff niet meer
Je verdriet is je onzekerheid. Je kan wel treuren, maar je nergens over heen zetten.

Ik zeg het nog een keer: Het is niet LEUK om het uit te maken. Ik heb het zelf drie keer mee gemaakt, en ik zou echt niet voor een vrijwillige herhaling kiezen (mijn huidige vriendin is veel te lief). Maar alle drie de keren had ik het idee dat of zij of ik het heel zeker wist, en dan moet je er maar mee leven. Dan is het verdriet te overkomen.

Al met al moet dat geen reden zijn om de relatie te rekken. Die pijn komt er toch wel, vroeger of later.

Als je verlieft bent moet je dat aan jezelf toegeven. Dan kom je vanzelf verder.
Oud 18-11-2007, 20:00
NEUT
NEUT is offline
Pff dit gaat moeilijk worden om te vertellen, zie er echt tegen op om haar zoveel pijn te doen
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 20:04
Marcade
Marcade is offline
Helaas; It's all part of the game.

Bedenk je dat hoe langer je wacht, hoe pijnlijker en moeilijker het word, voor jullie allebei.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 20:09
NEUT
NEUT is offline
Ik weet het, maar ik hou gewoon van haar, breekt ook mijn hart om haar zo te zien...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 20:13
Kitten
Kitten is offline
Je geeft om haar is waarschijnlijk een betere omschrijving. Na 1.5 jaar heb je een bepaalde verbintenis en gewoonte die moeilijk te doorbreken is. Vooral omdat jullie zo veel van elkaar weten.
Oud 18-11-2007, 20:25
Marcade
Marcade is offline
Hak de knoop door, zet de knop om, gedachtes blank en get over with it. En dan volhouden.

Sinds je beschrijft dat je het al eerder uitgemaakt heb .. ik weet dat het moeilijk is .. maar deze keer moet je echt resoluter zijn dan toen.

Je kan niet het uitmaken, dan weer verder gaan, dan weer uit maken, dan weer verder gaan. Dat is geen netjes einde. Je maakt het uit en het blijft uit .. of je gaat er gewoon 100% voor.

Quoting Katje ... Shit or get off the pot.

(geweldige quote btw. Die ga ik onthouden )
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 20:30
BleuEyes
BleuEyes is offline
Het enige wat ik kan zeggen is: Voor jezelf blijven kiezen. Je zult misschien nu wel niet denken dat je er goed aan doet om voor jezelf te kiezen.

Ik zat in een soortgelijke situatie als jij, ik wilde mijn 'verloren' jaren ook inhalen omdat ik vanaf mijn 13e 3,5 jaar ging met mijn ex. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en voor mezelf gekozen. Ik heb er vooral in het begin erg veel moeite voor moeten doen om niet bij hem terug te komen. Maar nu (2,5 maand later) begin ik me steeds fijner te voelen bij het idee dat ik vrijgezel ben en dus alles kan doen en laten wat ik wil zonder er iemand mee te kwetsen..

Ik ben jou niet, maar ik hoop dat je zo snel mogelijk een keus kunt maken en niet bij haar terug blijft komen uit medelijden.

Succes
Oud 18-11-2007, 21:01
*** is offline
Citaat:
Het enige wat ik kan zeggen is: Voor jezelf blijven kiezen.
uitmaken is niet alleen voor zichzelf kiezen, niemand heeft er wat aan als het aanblijft terwijl hij er niet meer achter staat. Als je haar aan het lijntje houdt wordt ze er heus neit gelukkiger van. Dan doet het nu pijn en is het een moeilijke periode en wanneer het uigaat doet het nog steeds pijn en zelfs nog wel meer als blijkt dat je haar alleen maar aan het lijntje hebt gehouden.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 00:06
Luego
Luego is offline
Uiteindelijk is iedereen zelf verantwoordelijk voor zijn eigen geluk. Zo ook zij.
Kies voor jezelf.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 08:42
NEUT
NEUT is offline
Mensen bedankt. Ik heb echt veel aan jullie reacties gehad, voel me al een stuk minder "slecht".

Het gaat idd ff klote worden, maar goed hoort erbij
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 22:30
Alex111
Alex111 is offline
Wetenschappelijk gezien in het ONMOGELIJK om op meerdere meisjes verliefd te zijn, dus ik denk dat je gewoon in de war bent en niet precis weet wat je voelt. Misschien ben je je vriendin als 'maatje' gaan zien en houdt je alleen nogvan haar als 'gewoon een goede vriend(in)'.
Het zou ook kunnen dat je toe bent aan de 'fase'. Dat is een 'verrotte' periode in je leven waarin je snakt naar 'hoerigheid' en het liefst met zoveel mogelijk dames zoent enz. De meeste mensen hebben dit rond hun 16/17/18e (waar ik met volledige overgave van walg!), maar krijg jij het nu op de 20ste, dat kan namelijk, ik heb veel vrienden die hier ook last van hebben.

Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 09:07
NEUT
NEUT is offline
Ja precies, ben in de war. Het is nu bijna een week uit, tuurlijk denk wel aan haar maar om nou echt te zeggen dat ik haar mis

En die fase waar jij het over heb, hahaha maar dat gevoel heb ik dus idd
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 14:13
dallie
dallie is offline
Citaat:
Wetenschappelijk gezien in het ONMOGELIJK om op meerdere meisjes verliefd te zijn, dus ik denk dat je gewoon in de war bent en niet precis weet wat je voelt. Misschien ben je je vriendin als 'maatje' gaan zien en houdt je alleen nogvan haar als 'gewoon een goede vriend(in)'.
Het zou ook kunnen dat je toe bent aan de 'fase'. Dat is een 'verrotte' periode in je leven waarin je snakt naar 'hoerigheid' en het liefst met zoveel mogelijk dames zoent enz. De meeste mensen hebben dit rond hun 16/17/18e (waar ik met volledige overgave van walg!), maar krijg jij het nu op de 20ste, dat kan namelijk, ik heb veel vrienden die hier ook last van hebben.

Referentie please
Oud 24-11-2007, 18:28
Alex111
Alex111 is offline
Citaat:
Referentie please
???
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 18:55
Magican
Magican is offline
Citaat:
???
Bron
Oud 24-11-2007, 23:06
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Je geeft om haar is waarschijnlijk een betere omschrijving. Na 1.5 jaar heb je een bepaalde verbintenis en gewoonte die moeilijk te doorbreken is. Vooral omdat jullie zo veel van elkaar weten.
Waarom vind je "ik hou van haar" niet helemaal de juiste beschrijving, vraag ik me af?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten