Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2007, 19:20
AndAgain
AndAgain is offline
Stel dat een van je beste vriendinnen 2,5 jaar een relatie heeft gehad met een jongen. Een half jaar geleden is het uitgegaan en ze voelen nu niks meer voor elkaar. Maar op een avond ga jij met haar ex-vriend naar bed, alleen voor de seks. Zou dit verkeerd zijn tegenover je beste vriendin of niet..?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2007, 19:22
Armoed
Armoed is offline
Nee.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 19:37
Rob
Rob is offline
Nee. Ze voelen immers niets meer voor elkaar.
Oud 18-11-2007, 19:40
Marcade
Marcade is offline
Waarom vraag je het haar zelf niet?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 19:47
AndAgain
AndAgain is offline
Omdat ik bang ben dat ze boos wordt.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 19:49
Verwijderd
gewoon batsen....
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 19:57
Verwijderd
hoezo denk jij te kunnen beoordelen dat ze niets meer voor elkaar voelen?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 19:58
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Omdat ik bang ben dat ze boos wordt.
Tja, maar uiteindelijk ligt je oplossing toch bij haar, wat zij ervan vind. Niet wat dit malle forum ervan vind.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 20:04
I C U
I C U is offline
Hmmm. Puur rationeel gezien is het niet verkeerd. Ze zijn uit elkaar en that's it. Los daarvan zou ik als ik jouw beste vriendin zou zijn, onwijs pissig op je worden als je dat zou doen.

Keuzes.
Oud 18-11-2007, 20:10
*** is offline
Voor 1 avondje is het dat toch niet waard? Dan kan je net zo makkelijk een ander vinden.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 22:39
Southtown
Southtown is offline
Het woord "verkeerd" heeft maar pas betekenis als daar een cultureel en/of persoonlijk waardensysteem aan wordt gekoppeld. Volgens onze cultuur is dit niet verkeerd. Dus als dat voor jou ook niet verkeerd is, dan moet je je enkel afvragen hoe dat zit voor die vriendin. Als dat volgens haar verkeerd is, dan kan je, als je haar als vriendin wil houden, het best niet doen (in dat geval is je vriendin wel een egoïstische bitch). Indien het al gebeurd is: pech!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 22:54
Verwijderd
Als die vriendin het echt niets meer kan schelen, prima toch? Sowieso is het uit, dan heeft ze er weinig recht meer op. Maar mocht ze er wél mee zitten, tja, dan is het aan jou om te bepalen of je haar op die manier wil kwetsen. Voor een avondje weet ik ook niet of het dat waard is.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 07:52
Bolk
Bolk is offline
Zwart/wit gezien is het niet verkeerd. Maar de emotie die er meestal bij komt kijken verraadt anders...
Oud 19-11-2007, 08:54
Muchacha
Muchacha is offline
Hmmm, ik zou het heeeeel raar vinden en me afvragen waarom mijn beste vriendin er perse mijn ex-vriendje moest uitkiezen... En ik zou precies niet met de ex-vriendjes van mijn beste vriendin naar bed willen. Ook al zijn ze aantrekkelijk, het zijn haar ex'en...
Oud 19-11-2007, 08:56
Verwijderd
Wat ICU zegt. Alleen verstandelijk gezien is het zo'n ramp niet. Maar ik weet zeker, dat, awnneer ik met de ex van mijn beste vriendin naar bed zou gaan, ze daar niet zo blij mee zou zijn.
Andersom gezien ook niet, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 10:20
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Hmmm. Puur rationeel gezien is het niet verkeerd. Ze zijn uit elkaar en that's it. Los daarvan zou ik als ik jouw beste vriendin zou zijn, onwijs pissig op je worden als je dat zou doen.

Keuzes.
Dit
Oud 19-11-2007, 10:22
Verwijderd
Ik zou het in jouw plaats nevernooit doen of kunnen, ik zou er in haar plaats niet zo blij mee zijn..

Maar puur feitelijk gezien, is het niet fout..
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 10:42
Verwijderd
Ik vind het een beetje vreemd dat je achttien bent, maar hier zelf geen oordeel over kunt vellen. Probeer je je geweten te sussen met uitspraken van forummers die het geen probleem vinden?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 10:45
Lente
Lente is offline
als je bang bent dat ze boos wordt, zou ik het niet doen eh
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 10:50
snoopy
snoopy is offline
Ik zou het niet zo'n probleem vinden als een vriendin van me met een ex van me naar bed gaat. Maar ik weet dat veel mensen om me heen het wel heel erg zouden vinden. Dus tsja.
Oud 19-11-2007, 10:56
Poepkind
Poepkind is offline
hmmz, ik zou er totaal geen enkel probleem mee hebben. Ik heb zelfs een poging ondernomen om mijn ex te koppelen aan een huisgenootje van vriendin Persoonlijk vind ik je een zeikerd als je hier een punt van maakt, maar ach veel mensen doet het toch iets, en gevoelens zijn soms n beetje kut.
Oud 19-11-2007, 11:04
Verwijderd
Ja, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 11:28
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:

Keuzes.
Dit ja.
Oud 19-11-2007, 12:23
WolterB
WolterB is offline
Als het voor jou niet goed voelt, niet doen.
Oud 19-11-2007, 12:33
Lieved
Lieved is offline
Hoe zou jij het vinden als die vriendin met jou ex naar bed zou gaan, gewoon voor een avondje?ik weet natuurlijk niet hoe het er in jou vriendenkring aan toe gaat maar ik zou het zelf wel vervelend vinden...wij hebben een ongesproken regel dat je niet gaat rotzooien met exen etc. of het moet van haar kant komen dat het haar niets uitmaakt.
Oud 19-11-2007, 12:49
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik wil maar zeggen.... Als je nou echt smoorverliefd op die knul zou zijn, en hij op jou, kijk, daar kun je niks aan doen en dan zou je het er met je vriendin over kunnen hebben.
Maar puur voor de seks? Of all guys? Er zijn wel meer vissen in de zee hoor.

Ik zou iig behoorlijk pissig zijn als ik haar was.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 13:30
Volk
Volk is offline
Ik zou niet weten wat er verkeerd aan is. Het is uit. Wat maakt het uit of je dan seks hebt met hem of niet. Ik heb ook seks gehad met de beste maat van mijn ex. Ik snap niet waarom daar zo moeilijk over word gedaan. Waarom zou je geen seks hebben met iemand alleen omdat ie de EX is van iemand, het is niet eens de vriend(in) van die persoon... Als iemand daar moeilijk om zou gaan doen dan zou ik dat echt kinderachtig vinden. Want welk recht heeft die persoon om boos te worden? het is toch uit?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 13:31
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Er zijn wel meer vissen in de zee hoor.

Ik zou iig behoorlijk pissig zijn als ik haar was.
maar waarom? Ik vind het heel bezitterig, zo van ik hoef hem niet meer want het is uit maar ik gun hem ook niet aan andere mensen. Serieus, ik snap het echt niet
Oud 19-11-2007, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het niet zo'n probleem vinden als een vriendin van me met een ex van me naar bed gaat. Maar ik weet dat veel mensen om me heen het wel heel erg zouden vinden. Dus tsja.
Dit dus... Tenzij jij ooit heb gezegd, gezworen, beloofd, what ever, dat je nooit een poot naar hem uit zou steken bla bla... (been there....) en ik was toen vrij pissig op dat meisje. Maar dat lag beetje anders..

Maar verder; ex is ex, en het is niet dat je er meteen een dag later bovenop zit..
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 14:22
alys
alys is offline
Mijn ex-beste vriendin heeft nu al een half jaar een relatie met mijn eerste liefde zeg maar. Ik ben twee jaar samen geweest met die jongen en we hebben nog drie jaar rond elkaar gehangen omdat we elkaar niet konden lossen. Het is eigenlijk maar sinds hij dus iemand heeft en ik dat weet dat we geen contact meer hebben.
Maar laat me zeggen dat is het smerigste wat je een vriendin kan aandoen.
Aan de ex in ex-beste vriendin kan je wel merken dat ze ook geen vriendin meer van mij is. Ze kan de hoogste boom in.
Maarja seks of een relatie is waarschijnlijk nog wel anders. Misschien kan ze je dat nog wel vergeven...Maar ik denk: bad idea
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 14:48
Volk
Volk is offline
Citaat:
Maar laat me zeggen dat is het smerigste wat je een vriendin kan aandoen.
Waarom? Het lijkt mij juist smerig om een vriendschap te verbreken met iemand alleen omdat ie met je ex gaat/slaapt. Je staat iemand anders geluk in de weg. Niet alleen die van je vriendin maar ook die van je ex. Wie ben jij om te bepalen met wie je ex gaat?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 14:54
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
maar waarom? Ik vind het heel bezitterig, zo van ik hoef hem niet meer want het is uit maar ik gun hem ook niet aan andere mensen. Serieus, ik snap het echt niet
Het gaat om het idee. Het principe.
Ik heb ooit eens iets met de ex van een vriendin gehad (omdat ik dat toen ook 'geen probleem' vond, en zij ook niet), nou, geen van allen werd er vrolijk van dus was het gauw uit met de pret.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 14:56
Volk
Volk is offline
Citaat:
Het gaat om het idee. Het principe.
Ik heb ooit eens iets met de ex van een vriendin gehad (omdat ik dat toen ook 'geen probleem' vond, en zij ook niet), nou, geen van allen werd er vrolijk van dus was het gauw uit met de pret.
Nu snap ik het ook nog steeds niet. Welk idee? Welk principe? Waarom niet? Ik vind het arrogant om voor iemand te bepalen met wie ie wel mag zijn en met wie niet.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 15:10
alys
alys is offline
Je eerste liefde vergeet je nooit....en meestal hou je nooit meer op dezelfde manier van iemand...Als je een heel verleden hebt met iemand, wat tot een paar maand ervoor nog aansleepte, je vriendin hiervan wist, jou trooste en al en dan drie maand verzwijgt dat ze achter je rug met hem heeft aangepapt.....En dan vraag jij je af waarom dat fout is ? hellow maak het zelf dan maar eens mee hoor
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 15:18
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
Je eerste liefde vergeet je nooit....en meestal hou je nooit meer op dezelfde manier van iemand...Als je een heel verleden hebt met iemand, wat tot een paar maand ervoor nog aansleepte, je vriendin hiervan wist, jou trooste en al en dan drie maand verzwijgt dat ze achter je rug met hem heeft aangepapt.....En dan vraag jij je af waarom dat fout is ? hellow maak het zelf dan maar eens mee hoor
hellowww niet elke situatie is hetzelfde. in jouw situatie is je beste vriendin gewoon fout geweest aangezien zij op de hoogte was van jouw gevoelens tegenover hem.
TS zegt dat haar vriendin niets meer voor die jongen voelt. ik kan er niet over oordelen of dit zo is, maar ik zou het zelf nooit doen en andersom zou ik het ook niet kunnen waarderen. het blijft een soort ongeschreven regel. misschien heeft het ook wel met onzekerheid te maken aangezien je jezelf misschien wat makkelijker met je beste vriendin gaat vergelijken. je kent haar toch het beste dan elk willekeurige vreemde potentiele kandidaat die het met jouw ex wil doen.

ofzo dus.
Oud 19-11-2007, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 15:30
alys
alys is offline
Nee niet iedere situatie is dezelfde, maar hoe kan je weten of ze er niets voor voelt. Hoe vaak zeg je: dat kan me niets schelen,terwijl het je wel nog iets kan schelen. Ik denk gewoon dat zoiets delicaat is in een vriendschapsrelatie. Ookal zou ze zeggen doe maar, je weet niet wat ze echt voelt of denkt erover. En is het een eventuele breuk in je vriendschap waard...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Nee niet iedere situatie is dezelfde, maar hoe kan je weten of ze er niets voor voelt. Hoe vaak zeg je: dat kan me niets schelen,terwijl het je wel nog iets kan schelen. Ik denk gewoon dat zoiets delicaat is in een vriendschapsrelatie. Ookal zou ze zeggen doe maar, je weet niet wat ze echt voelt of denkt erover. En is het een eventuele breuk in je vriendschap waard...
Als je niet eens aan je beste vriendin kunt toegeven dat het je nog wél iets kan schelen, was het überhaupt al niet zo'n hechte vriendschap. En als je gezegd hebt dat het je niets kan schelen, hoe moet zij dan raden dat je het wel kut vindt?

Nou ja, ik vind het maar moeilijk doen. Natuurlijk is het kut, natuurlijk ben je gekwetst, maar er de vriendschap voor opgeven? Dan moet die in de eerste plaats al weinig voorgesteld hebben, denk ik. Ik zou echt geen vriendinnen dumpen mochten ze nu wat krijgen met exlief hoor, zelfs al zou ik een tijd lang echt boos op ze zijn. Ik mag toch hopen dat mijn vriendschappen dat ook aan kunnen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 15:50
stout!
stout! is offline
Het is meer dat ik mijn vrienden niet onnodig (dus voor een avondje seks) pijn wil doen. TS zegt dat ze bang is dat haar vriendin boos wordt, dus waarschijnlijk zal het haar wel pijn doen. Dat zou het me niet waard zijn.
Verliefd worden is een heel ander geval.
Oud 19-11-2007, 15:53
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Mijn ex is mijn eerste liefde, en ik heb 4 jaar met deze jongen gehad. Ik ben niet van plan om hem te vergeten en ik hoop op een fijn contact met hem in de toekomst. Tot zover mijn ex lieverd.
Jij doet alsof TS indezelfde situatie zit als jij, en dat iedereen die aanpapt met een ex in zo'n situatie zit. Jouw situatie is tog net ff wat anders. En in jouw geval was het ook fout van de vriendin. Maar niet omdat het je ex was, maar omdat je nog gevoelens voo rhem had, en omdat zij dat wist. Ik hoef me niet af te vragen of dat fout is of niet, want het is idd een rotstreek. Maar TS zit in een andere situatie.
Ik blijf erbij dat je mag aanpappen met exen, en dat je als EX-vriendin daar helemaal niks over te zeggen hebt.
Oud 19-11-2007, 15:56
AndAgain
AndAgain is offline
Bedankt voor jullie reacties. Haar ex is een vriend van mij, al jaren trouwens. Zaterdag had ik een feestje maar hij kon niet meer naar huis dus blijf hij bij me slapen. We zijn opeens (seksueel) aangetrokken tot elkaar, hij zat de hele tijd aan me en opgegeven moment vroeg ik wat hij wilde, waarop hij antwoordde dat hij seks met me wilde. Ik vond het erg verleidelijk maar ik heb het uiteindelijk niet gedaan. Ik heb hem uitgelegd dat zijn ex mijn beste vriendin is en dat ik haar nooit pijn zou willen doen, ook al is het al een tijd uit en voelen ze niks meer voor elkaar (dit hebben ze me beide in vetrouwen verteld).

Alleen a.s. zaterdag heb ik een feest in de straat waar hij woont en daarna blijf ik bij hem slapen omdat ik ook niet terug naar huis kan zo laat, en ik zal m'n best moeten doen om niet naar hem op die manier te kijken.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 15:59
Verwijderd
Ik zou het gewoon aan je vriendin voorleggen? Ze mag best weten dat jij enigszins geïnteresseerd bent, en zo kun je polsen of het haar inderdaad niets kan schelen. Zo nee, nou, prima, lekker, en zo ja, dan weet jij dat het niet de moeite waard is om toch met hem de koffer in te duiken.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 16:00
I C U
I C U is offline
Citaat:
Het is ook niet rationeel. Natuurlijk, het is uit. En oké, in de meeste gevallen wil je hem niet terug. Neemt niet weg dat het vervelend kan zijn of pijn kan doen wanneer je beste vriendin ermee vandoor gaat.

Het is nu een half jaar uit met m'n ex, ik heb hem sindsdien ook niet meer gezien, maar ik geloof niet dat ik het leuk zou vinden wanneer hij er met mijn beste vriendin vandoor ging. Ik denk dat ik over hem heen ben, maar ik weet dit niet 100% zeker. Over een jaar of 2, 3 is het een ander verhaal. Like I said, het is niet rationeel.
Oud 19-11-2007, 16:00
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Alleen a.s. zaterdag heb ik een feest in de straat waar hij woont en daarna blijf ik bij hem slapen omdat ik ook niet terug naar huis kan zo laat, en ik zal m'n best moeten doen om niet naar hem op die manier te kijken.
Ik heb nog nooit spijt gehad van dingen die ik heb gedaan, wel spijt gehad van die die ik NIET heb gedaan. Omdat het volgens bepaalde ethische waarden en normen bla bla bla niet kon. Nou dat laat ik me in het vervolg niet meer gebeuren. Als ik met iemand naar bed wil, dan doe ik dat gewoon. Al het gezeik van exen ten spijt, want dit gaat echt nergens over. Ik zou het gewoon doen!
Oud 19-11-2007, 16:27
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Ik heb nog nooit spijt gehad van dingen die ik heb gedaan, wel spijt gehad van die die ik NIET heb gedaan.
Onzin, elk mens heeft wel spijt van dingen die hij of zij ooit gedaan heeft, of dat nu grote of kleine(re) dingen zijn.

Maar ontopic:

Is een keer neuken nou echt dit alles waard? Je zet je vriendschap voor dit soort ongein op het spel, zelfs al zegt je vriendin "het is goed" kan ze van binnen wat anders voelen.
Ik weet niet hoe die relatie in elkaar zat, ik zou het absoluut niet willen dat één van mijn vrienden met mijn eerste liefde naar bed zou gaan, met andere ex'en zou ik er minder problemen mee hebben, maar echt prettig niet.
Oud 19-11-2007, 16:43
gurl19
gurl19 is offline
Ik zou het persoonlijk niet leuk vinden als mijn vriendin dat zou doen. Maar dat ik is waarschijnlijk per persoon ook weer verschillend. Op je vriendschap niet op het spel te zeten zou ik het wel vertellen/vragen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 16:58
Verwijderd
Offtopic:

Citaat:
Onzin, elk mens heeft wel spijt van dingen die hij of zij ooit gedaan heeft, of dat nu grote of kleine(re) dingen zijn.
Nee hoor. Ik heb echt nergens spijt van. Goed, sommige dingen had ik anders gedaan als ik had geweten wat ik nu weet, maar aan de andere kant had ik niet geweten wat ik nu weet als ik die stomme dingen niet had gedaan. Dus tja.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 17:30
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Het is ook niet rationeel. Natuurlijk, het is uit. En oké, in de meeste gevallen wil je hem niet terug. Neemt niet weg dat het vervelend kan zijn of pijn kan doen wanneer je beste vriendin ermee vandoor gaat.
Dit dus.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 18:22
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Als het niet bleek uit de context, ik had het over dingen op relationeel en seksueel gebied, en dan met name seksueel.
Ja ik heb vast wel eens iets doms gedaan in het algemeen, maar daar hebben we het nu niet over. En dan blijf ik bij mijn standpunt, geen spijt! Alleen van dingen die niet zijn gebeurd uit dit soort idiote overwegingen.
Oud 19-11-2007, 18:28
Verwijderd
Citaat:

Is een keer neuken nou echt dit alles waard? Je zet je vriendschap voor dit soort ongein op het spel, zelfs al zegt je vriendin "het is goed" kan ze van binnen wat anders voelen.
Ja, pfft, als iemand je iets vraagt en je wil dat niet moet je dat zeggen. En al helemaal als het je beste vriendin is.
Mij zou het overigens niets kunnen schelen als mijn beste vriendin met mijn ex het bed in zou duiken, maar ik kan me goed voorstellen dat het onder sommige omstandigheden wel uit zou maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten