Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2002, 22:00
angela123
angela123 is offline
Ik moet ff m'n ei kwijt!!!
Ik ga volgend schooljaar een opleiding Horeca-assistent doen,en ik heb HE-LE-MAAL geen zin meer.
Reden:Je mag geen piercings in.
Als die blije leraar me dat ff wat eerder had verteld had ik een andere opleiding gekozen,waar je dat wel mag.
Want ik heb namelijk3 piercings:Een neuspiercing,een Tongpiercing en een Lippiercing.
En wat verder nog de regels zijn:Geen truitjes waar je je blote buik/navel ziet en geen wijde broeken waar het kruisop je knieeen hangt.....
Zo dat moest ik ff kwijt,HALLO we leven toch niet in de pre-historie???
En BTW ik vind dat ik zelf moet weten hoe ik naar school kom.
Ik vind dat je zulke dingen op een school niet KAN verbieden!!!
Wat is jullie mening hierover????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2002, 22:01
PV
PV is offline
Ik vind dat als je zo graag die opleiding wilt doen, je er ook wat voor over moet hebben. Ik neem aan dat je stages zult moeten lopen en zo, dan moet je er eenmaal representatief uitzien. Daar dragen lip, tong en neuspiercings (nog) niet aan bij.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 22:04
Verwijderd
helemaal mee eens,
een vriendin van mij hield dit jaar haar betoog over piercings op het werk en als voorbeeld had ze zelf een neppiercing meegenomen, en onder het vertellen deed ze die in, en vroeg aan de klas Ben ik nou anders als zonet? Nou, ze was nog steeds dezelfde lisanne
Ik vind het idd echt belachelijk dat je geen piercings in mag hebben, en HALLOOOOWW het is je OPLEIDING, je shockeerd er niemand mee (of krijg je zulke ouderwetse leraren dat ze een hartaanval krijgen as ze jou met die piercing zien lopen)
Nouja, die lippiercing ziet toch niemand, neuspiercing kan je afplakken met zo'n pleisterdingetje en dan heb je eigenlijk alleen maar je lippiercing nog En zou je echt van school gestuurd worden als je wel met piercings op school komt?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 22:12
angela123
angela123 is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
helemaal mee eens,
een vriendin van mij hield dit jaar haar betoog over piercings op het werk en als voorbeeld had ze zelf een neppiercing meegenomen, en onder het vertellen deed ze die in, en vroeg aan de klas Ben ik nou anders als zonet? Nou, ze was nog steeds dezelfde lisanne
Ik vind het idd echt belachelijk dat je geen piercings in mag hebben, en HALLOOOOWW het is je OPLEIDING, je shockeerd er niemand mee (of krijg je zulke ouderwetse leraren dat ze een hartaanval krijgen as ze jou met die piercing zien lopen)
Nouja, die lippiercing ziet toch niemand, neuspiercing kan je afplakken met zo'n pleisterdingetje en dan heb je eigenlijk alleen maar je lippiercing nog En zou je echt van school gestuurd worden als je wel met piercings op school komt?

Oke dat vindt ik ook!!!!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 22:13
ganralph
ganralph is offline
vrijheid van meningsuiting vs de regels (en interpretatie daarvan) van een school - altijd ontzettend lastig en vervelend; maar ik ben bang dat je je er bij neer moet leggen
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 22:13
angela123
angela123 is offline
Citaat:
PV schreef:
Ik vind dat als je zo graag die opleiding wilt doen, je er ook wat voor over moet hebben. Ik neem aan dat je stages zult moeten lopen en zo, dan moet je er eenmaal representatief uitzien. Daar dragen lip, tong en neuspiercings (nog) niet aan bij.
Ja maar,ik werk nu ook in de Horeca en daar maken ze ook geen problemen van m'n piercing.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 22:14
Verwijderd
Tja, een ober/serveerster met piercings zijn over het algemeen niet echt gewenst
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 22:16
angela123
angela123 is offline
Citaat:
Karliene schreef:
Tja, een ober/serveerster met piercings zijn over het algemeen niet echt gewenst
Ik wordt ook geen ober/serveerster.
Ik ga voor m'n eigen cafe.
En als ik in MIJN cafe sta, en mensen vinden m'n piercing niet leuk gaan ze maar lekker ergens anders wat drinken!
Daarom vind ik dat het mijn zaak is of ik nou wel of niet een piercing heb.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 22:27
Verwijderd
Citaat:
angela123 schreef:
Oh, sorry.
Omdat er horeca-assistent stond dacht ik dat..
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 22:29
angela123
angela123 is offline
Citaat:
Karliene schreef:

Oh, sorry.
Omdat er horeca-assistent stond dacht ik dat..
Geef nie.
Ik ga eerst Horeca-assistent doen.
En daarna verder tot ik iets van eigen ondernemer ofzo kan worden....
PEACE!!!!!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 22:30
Verwijderd
Citaat:
angela123 schreef:

En als ik in MIJN cafe sta, en mensen vinden m'n piercing niet leuk gaan ze maar lekker ergens anders wat drinken!
idd, groot geleik! enne, als je je eigen cafe hebt, zeg je het dan even, dan kom ik wat bij je drinken, want ik heb geen problemen met piercings
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 22:37
angela123
angela123 is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

idd, groot geleik! enne, als je je eigen cafe hebt, zeg je het dan even, dan kom ik wat bij je drinken, want ik heb geen problemen met piercings

Oké is goei!!!
Hahaha,Hou ik je aan!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 22:51
PV
PV is offline
Citaat:
angela123 schreef:
Idd, als het je eigen cafe is. Dat is een heel verschil met in iemand anders' cafe werken.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 22:52
PV
PV is offline
Citaat:
angela123 schreef:
Ja maar,ik werk nu ook in de Horeca en daar maken ze ook geen problemen van m'n piercing.
Kan best, ieder cafe heeft zijn eigen regels waarschijnlijk, net als iedere school...

heb je het niet voor je opleiding (en later je eigen cafe) over om als je op school zit ff je piercings uit te doen, kan je ze buiten school altijd weer in doen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 20:46
alpha
alpha is offline
Ik vind die piercings een beetje onzin dat dat niet mag. Maar ik kan me wel vinden in het feit dat je geen truitjes aan mag met je hele buik bloot. Dat ziet er
a) naar mijn mening niet uit.
b) het is niet netjes, zoiets doe je hooguit aan bij het uitgaan, niet naar school.
c) het zorgt ervoor dat je misschien voorgetrokken wordt door seksistische leraren.
Oud 22-07-2002, 21:17
angela123
angela123 is offline
Citaat:
alpha schreef:
Ik vind die piercings een beetje onzin dat dat niet mag. Maar ik kan me wel vinden in het feit dat je geen truitjes aan mag met je hele buik bloot. Dat ziet er
b) het is niet netjes, zoiets doe je hooguit aan bij het uitgaan, niet naar school.
c) het zorgt ervoor dat je misschien voorgetrokken wordt door seksistische leraren.

Inderdaad je hebt helemaal gelijk
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 22:24
niekske17
niekske17 is offline
ik had dat ook op school, ik deed verpleegkunde en daar mocht je ook geen lange nagels en geen hoge hakken(met praktijkles en stage) en moest je ook een staart in je haar. tja...zo is er altijd wel iets. ik ben trouwens niet gestopt omdat je die dingen allemaal niet mocht hoor!

xxxxxx.......monique.......xxxxxx
Oud 22-07-2002, 22:47
Balance
Balance is offline
ik vind best dat ze van je mogen verwachten dat je die uit doet, maar ze hadden dat idd wel eerder moeten zeggen!

het gaat er gewoon om dat je tijdens je opleiding waarschijnlijk op diverse plekken zult werken. Er kunnen dan klanten zijn die niet bediend willen worden door iemand met piercings, kruis tot aan je knieën of een kort truitje. Ik zou ook best raar staan te kijken als ik in een net restaurant wordt geholpen door iemand met veel piercings, tatoes, of bepaalde kleding...
ik ken ook iemand die is op d'r uiterlijk geweigerd bij een winkel (om er te werken) aangezien ze alleen maar zwarte kleren draagt en zwarte make-up. Tja, 't is heel lullig hoor, maar sommige mensen willen nou eenmaal niet geholpen worden door een persoon die die kleding draagt...

maar k kan me wel goed voorstellen dat je dat erg kut vind...
Oud 24-07-2002, 11:14
Roos
Roos is offline
Luister goed.
Bij veel bedrijven moet je werkkleding aan. Zie dus de kleding die je aantrekt als werkkleding. Thuis kan je gewoo nweer aantrekken wat je wilt.
Oud 24-07-2002, 19:47
angela123
angela123 is offline
Citaat:
PV schreef:

Kan best, ieder cafe heeft zijn eigen regels waarschijnlijk, net als iedere school...

heb je het niet voor je opleiding (en later je eigen cafe) over om als je op school zit ff je piercings uit te doen, kan je ze buiten school altijd weer in doen.

Ja maar het enige probleem is....Dat als ik m'n tongpiercing uitdoe,hij binnen 1 uurtje is dichtgegroeid....
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 20:15
MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
Officieel kun je altijd in beroep gaan maar ik betwijfel of het efect zou hebben, regels zijn regels en die gelden gewoon voor iedereen.
Oud 26-07-2002, 14:35
Sommetje
Sommetje is offline
Ik vind het nogal logisch. Je moet er goed uitzien en alles moet hygiënisch overkomen!
Oud 29-07-2002, 14:25
damaetas
damaetas is offline
pfrt:
beklag of klacht, niet beklacht

jaja hehe mierenneukmodus
Oud 31-07-2002, 14:30
angela123
angela123 is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
Ik vind het nogal logisch. Je moet er goed uitzien en alles moet hygiënisch overkomen!

Nou sorry hor,maare ik vind dat je er niet VIES/ONHYGIENISCH uitziet als je een piecing hebt.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 14:31
angela123
angela123 is offline
Enne bij de weg......

FF een update...haha

Ik heb gisteren er NOG een tattoo bij laten zetten,dus hebben ze NOG iets om over te zeiken...!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2002, 19:32
moucie
moucie is offline
ik vind dat je je aanstelt
als je een opleiding in de horeca gaat volgen kunnen die dingen niet.
goed ze hadden je t eerder kunnen zeggen en als je later je eigen cafe hebt kun je dat ook gerust doen maar nu mag dat niet en dan vind ik dat je je er bij neer moet leggen.
verder ben ik helemaal eens met linda85
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 19:52
Verwijderd
Citaat:
moucie schreef:
ik vind dat je je aanstelt
als je een opleiding in de horeca gaat volgen kunnen die dingen niet.
goed ze hadden je t eerder kunnen zeggen en als je later je eigen cafe hebt kun je dat ook gerust doen maar nu mag dat niet en dan vind ik dat je je er bij neer moet leggen.
verder ben ik helemaal eens met linda85
heb je misschien wel gelijk in

maar angela123, die piercings mag je die niet in op school of tijdens stages? Tijdens stages kan ik me nog wat bij voorstellen, maar op school??? dat vind ik dus wel overdreven...
enne nog een tatoo? stoer! waar heb je em? en wat voor een?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 14:29
angela123
angela123 is offline
Het mag niet op SCHOOL.
Oké tijdens stage kan ik het zelf ook nog wel begrijpen.
Maar het mag niet op school.
De leraar zei:''Geen gekke gatenprikkerij op deze school".

En m'n tatoo is een tribel op m'n onderrug.

En dat is geen fijne plek........Auuuuwwwww!!!!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 14:35
Miess
Miess is offline
Bij ons mag het gewoon op de universiteit (heb zelf ook een piercing door m'n linker wenkbrauw) op de school waar ik lesgeef mag het vast ook wel (en anders pech).
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 21:53
angela123
angela123 is offline
ja
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 22:36
Verwijderd
wat is een tribel? namelijk nog nooit van gehoord...
t is misschien wel een pijnlijke plek, je onderrug, maa is vaak ook een hele mooie plek voor een tatoo
en op school zien ze die tatoo toch niet, dus daar moeten ze niet over gaan zeiken vind ik
En een piercing mag bij ons op school best. (is wel middelbare school, geen hoge school/universiteit, maar toch...)
Ik blijf het belachelijk vinden...
Maar geven ze ook goede argumenten waarom je geen piercing mag? Behalve dan dat ze geen 'gekke gatenprikkerij' willen?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 05:42
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:
wat is een tribel?
Ze bedoelt waarschijnlijk een tribal Zie hier voor voorbeelden
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 13:52
angela123
angela123 is offline
Citaat:
stefano schreef:

Ze bedoelt waarschijnlijk een tribal Zie hier voor voorbeelden

Juist dat bedoel ik!!!!!
Tribel/Tribal wat maakt het uit haha
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 14:11
Verwijderd
Citaat:
angela123 schreef:

Juist dat bedoel ik!!!!!
Tribel/Tribal wat maakt het uit haha
achja...
en die dingen (die ik op de foto's zag) zijn wel heel leuk!!
Dus de jouwe vast ook!!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 14:48
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef:
Ik las een paar maanden ook een artikel in de krant over middelbare scholen die nu topjes verbieden omdat het de aandacht van de andere leerlingen afleidt. Dat vond ik wel netjes omschreven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten