Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2007, 11:16
Verwijderd
Van de zeven brieven die ik schreef
heb ik er zes niet naar je gestuurd
en de zevende vergeten
met mijn naam te ondertekenen.

Zul je denken dat ‘t een vreemde was
die wist van je rode onderbroeken
die ontbreken aan de lijn, die wist
hoe groot je graag had willen zijn
en hoe klein je was, ooit, bij mij?

Als je maar niet denkt dat ik ‘t was,
als je maar niet denkt dat ik
denk aan jou, als je maar niet
denkt aan mij als iemand
die aan je denken zou.

ik heb zelf al wel een mening over dit gedicht, maar ik wil graag eerst jullie mening weten, dus barst los en wees kritisch alsjeblieft, anders kom ik nooit verder
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2007, 09:46
Porcelain
Porcelain is offline
Hihi.

Nou ja, het eerste wat ik denk als jij zegt 'wees kritisch alsjeblieft' is: ik wist al dat je dit kon dus je verbaast me hier niet mee. Ik vind de laatste strofe echt heel tof, maar de rest van het gedicht registreer ik zonder er verder veel van te vinden, omdat het niet origineel is en je zelfs beter hebt geschreven. Brieven en onderbroeken en liefde zijn leuk maar wel te typisch Ave . Kun je de eerste strofes niet helemaal herschrijven, overdonderend maken, jezelf overtreffen, deze laatste strofe erachter plakken en die hier posten? Probeer elke zin eens vijf keer te herschrijven en pik dan elke keer de beste eruit, of zo?

Nou is het natuurlijk helemaal geen slecht gedicht, maar dat weet je zelf ook wel, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 14:00
Verwijderd
Ja nou kijk dat het niet slecht is dat weet ik wel, want ik zeg niet ikhouvanjouikblijfjetrouw enzo, maar het is zo 'middelmatig'. Ik haat middelmatig.
Dit gedicht schreef ik in 10 minuten. Misschien iets minder, misschien iets meer. Beetje schaven en klaar. Nou ja klaar, daarna loop ik vast. Er komt niet meer uit dan dit, en dit kan ik al!
Het gaat trouwens niet per se over liefde als in vriendjevriendinnetje liefde. Meer over vriendschap/liefde/houden van in het algemeen.

De eerste strofe helemaal herschrijven? Ik had verwacht dat je dat over de 2e zou zeggen. Of allebei.
maar ik vind het lastig om het te herschrijven, want wat er nu staat dat bedoelde ik ook, het moet alleen mooier. Nou goed, pff ik word moe van mezelf
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 18:44
Porcelain
Porcelain is offline
Citaat:
De eerste strofe helemaal herschrijven? Ik had verwacht dat je dat over de 2e zou zeggen. Of allebei.
Ik zei het ook over allebei. Maar waarom loop je vast? Bekijk eens per zin wát je er zegt en hoe je dat op een originelere, mooiere, pakkendere manier kunt zeggen. In tien minuten schrijf je toch ook gewoon geen goed gedicht?

En nog een andere tip: pak eens een volkomen ander thema, dan schrijf je al veel minder snel en minder zoals anders denk ik. Probeer iets te beschrijven dat je nog nooit hebt geschreven, want dan weet je er tenminste niet gelijk al woorden voor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten