Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2007, 15:40
messi
messi is offline
hallo
ik will graag weten of iemand van jullie een site weet.....ofzo
waar je kan zien wie wat verdient
dus welke beroep wat verdient...
ik doe vwo en ik wil ook graag weten hoeveel k kan gaan verdienen.

bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2007, 16:21
AzN
AzN is offline
http://www.jeugdloonwijzer.nl ?
Oud 27-11-2007, 16:22
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Op http://www.kiesjestudie.nl/ zie je bij elke studie wat je (gemiddeld) beginsalaris (bruto) is, misschien dat je daar iets aan hebt.

Ik persoonlijk vind het onzin dat je je vervolgopleiding aan de hand van een salaris kiest, zo kom jij tenminste over op mij...

Laatst gewijzigd op 27-11-2007 om 18:04.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 17:24
Nyawa
Er stond in Elsevier een paar maanden terug zo'n overzicht. Ik weet niet meer welk nummer het was, maar je kunt 'm vast nog wel terugvinden in de bibliotheek.

Citaat:
Ik persoonlijk vind het onzin dat je je vervolgopleiding aan de hand van een salaris kiest, zo komt jij tenminste over op mij...
Maar als je twijfelt tussen twee studies en beide even leuk vindt kan het best een factor zijn die je in je keuze laat meewegen, ook al is het een kleine, toch?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 17:53
Verwijderd
Het meeste geld kun je verdienen met een maatschappelijk zinvolle studie, dus dan kun je denken aan bijvoorbeeld de zorg, een economische/bedrijfskundige richting, rechten of een bèta-studie.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 19:53
messi
messi is offline
ok egt super bedankt he
ik heb er echt veel aan.....

Citaat:
Maar als je twijfelt tussen twee studies en beide even leuk vindt kan het best een factor zijn die je in je keuze laat meewegen, ook al is het een kleine, toch?
zo iets heb k ook...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 11:23
Balance
Balance is offline
Overigens, het salaris zegt niet alles. Want een bepaald beroep kan wel enorm goed verdienen, maar als er weinig banen zijn, dan schiet het alsnog niet op.
Oud 28-11-2007, 11:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het meeste geld kun je verdienen met een maatschappelijk zinvolle studie, dus dan kun je denken aan bijvoorbeeld de zorg, een economische/bedrijfskundige richting, rechten of een bèta-studie.
Fiscaal recht draait het hoogste startsalaris, aldus het jaarlijkse onderzoek van de Elsevier van 2006.
Oud 28-11-2007, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Fiscaal recht draait het hoogste startsalaris, aldus het jaarlijkse onderzoek van de Elsevier van 2006.
Tandheelkunde stond ook behoorlijk hoog dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 22:42
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Tandheelkunde stond ook behoorlijk hoog dacht ik.
Stond laatst een lijstje in de Volkskrant (salaris anderhalf jaar na afstuderen) en daar stond tandheelkunde idd bovenaan. Maar daar werd wel bij gezegd dat je bij tandheelkunde relatief weinig meer gaat verdienen. In een zelfde lijst maar dan tien jaar na afstuderen zal tandheelkunde dus een stuk lager staan.
Oud 29-11-2007, 18:04
rensd
rensd is offline
Ik dacht dat ik een keer een lijstje had gezien met idd tandheelkunde bovenaan, daarna kwamen geloof ik geneeskunde, econometrie, werktuigbouwkunde, fiscaal recht en daarna nog andere beta studies
Met citaat reageren
Oud 01-12-2007, 18:56
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind in alle bescheidenheid dat ik een studie doe die zeker maatschappelijk zinvol is, en ik zal er zeker niet slecht mee verdienen, maar heel erg veel zal het ook niet zijn. En met mij meerdere paramedische en verpleegkundige opleidingen/studies (zorg dus).

Edit: Ok, het gaat hier om een vwo, dus universitair. Maar toch.

Edit #2: Piloot schijnt overigens ook erg goed te verdienen.
Oud 04-12-2007, 17:58
vosje16
vosje16 is offline
Top 10 starterslonen naar afstudeerrichting voor België: http://www.vacature.com/art26869
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 17:59
vosje16
vosje16 is offline
En een overzicht van de lonen naar sector (voor België): http://www.vacature.com/art2008
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 21:31
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Edit #2: Piloot schijnt overigens ook erg goed te verdienen.
Ligt er helemaal aan voor wie je vliegt, waar je vliegt, waarin je vliegt, etc..

Piloten op intercontinentale vluchten van prestigieuze vliegmaatschappijen verdienen inderdaad een dikke boterham. Piloten op cityhoppers van een low-budget maatschappij kunnen bijna net zo goed achter de kassa gaan zitten in de supermarkt.. (nou jah, beetje overdreven natuurlijk.. maar zo vele verdienen ze echt niet) Daarbij wordt je doorgaans niet zomaar even piloot.. voordat je als gezagvoerder aan de bak gaat ben je vaak al 3 tot 10 jaar verder als co-piloot.. Eeeeeeen vergeet dan ook niet dat lang niet alle vliegmaatschappijen de opleidingskosten voor rekening nemen. En dan kan het een hele dure grap worden als je op een lijntoestel wil vliegen...
Reageren

Regels voor berichten