Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2007, 21:15
Missy
Missy is offline
Af en toe worden met de feestdagen arme gezinnen of bejaarden vergeten. In het land worden inzamelacties gehouden om arme gezinnen met speelgoed te voorzien. Wat vind je hier van? Vergeet jij stiekem ook je opa en oma met sinterklaas? Doe je zelf ook aan het goede doel voor sinterklaas?

Vind je het goed dat er speelgoed wordt ingezameld voor arme gezinnen zodat die een fijne sinterklaas hebben of moeten ze hun eigen maar redden? Tell us!
Oud 30-11-2007, 11:24
Uice
Uice is offline
Ik ben tegen dit soort goede doelen. Steel het ingezamelde geld en stuur het naar Afrika.

Wat leven we toch in een bizar land, dat Sinterklaas als levensbehoefte wordt gezien in plaats van als luxe.
Oud 30-11-2007, 11:45
Rooster
Rooster is offline
Ik ben het met Uice eens.
Zonder speelgoed kun je ook heel goed leven,
en het geld wat aan speelgoed besteed wordt (wat takkeveel is door dat dure speelgoed)
kan veel beter worden besteed.

Opa's en oma's die vergeten worden is sneu,
maar daar kan niet echt veel aan gedaan worden met dergelijke acties.
Mensen die zo eenzaam zijn, zouden in gezamelijke huizen moeten (nog niet eens een echt verpleeghuis ofzo)

En het aan goede doelen doen puur en alleen rond de feestdagen is te hypocriet voor woorden
Oud 30-11-2007, 16:14
Verwijderd
Citaat:
te hypocriet voor woorden
Oud 30-11-2007, 19:57
Vice
Vice is offline
Laten we alle eenzame bejaarden met de feestdagen cadeautjes geven.
Oud 03-12-2007, 03:33
trophus
trophus is offline
Ik ben ook alleen met sinterklaas. So what?
Waarom zou het een bejaarde iets kunnen schelen zo specifiek op sinterklaas?
Oud 04-12-2007, 03:11
Horus
Horus is offline
Citaat:
Ik ben tegen dit soort goede doelen. Steel het ingezamelde geld en stuur het naar Afrika.

Wat leven we toch in een bizar land, dat Sinterklaas als levensbehoefte wordt gezien in plaats van als luxe.
Want het geld verdwijnt dan in de zakken van absolutistische dictators en dan worden mensen geholpen

YEY!
Oud 04-12-2007, 08:35
Bloem
Bloem is offline
Ik vind het voor bejaarden met Sinterklaas ook een beetje overdreven, maar voor gezinnen met jonge kinderen vind ik het wel een goed iets. Je hoeft echt niet mee te doen met veel, meer, meest maar het lijkt me ook heel naar als je je kinderen alleen een vel stickers en een doosje waterverf kunt geven (bij wijze van) terwijl de hele klas wél meer en duurdere cadeaus krijgt. Niet omdat een doos waterverf geen goed cadeau is, maar omdat er toch een beetje een sfeer heerst van "wie zoet is krijgt lekkers" etc. Ga jij je kinderen van 6 en 7 maar eens proberen uit te leggen dat de Sint voor het buurmeisje wel een iPod kocht maar voor hen niet, en dat dat niets te maken heeft met hoe lief ze de rest van het jaar door zijn en hoe leuk de Sint hen vindt.
Oud 04-12-2007, 08:47
Verwijderd
Toen een paar jaar geleden mijn oom en tante net hierheen verhuisd waren met hun drie kleine kindertjes, ze geen geld hadden, mijn oom doodziek was hebben mijn moeder en ik samen met mijn andere oom en tante kadootjes gekocht voor de kids. Helemaal niet grote dure dingen, gewoon wat speelgoed. Kun je toch best doen voor elkaar?
Ik weet niet of je daar speciaal een stichting voor in het leven moet roepen, je kunt wat mij betreft best je familie en vrienden een beetje helpen daarin.
Advertentie

Regels voor berichten