Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Hier staat zowat alles wat je moet weten: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1488967
Om toch nog wat op je vragen te antwoorden: ik heb gelogeerd in Alessandro downtown (http://www.hostelsalessandro.com/) vlakbij Termini station (grootste trein - en metrostation). 'k Vond het daar heel goed: veel goedkoper heb ik niet gevonden en 't was er proper, vriendelijke mensen, leuke sfeer, ... Metro heb ik eigenlijk niet zo vaak genomen, een paar keer en telkens een eenmalig ticket gekocht, dus ik weet niet wat er verder van mogelijkheden is. Als je 4 volledige dagen gaat, heb je drukke dagen maar toch genoeg tijd, denk ik. Ik ben 8 volledige dagen gegaan (dus 10 met aankomst en vertrek) en dat was echt te veel. In 't begin hebben we van hier naar daar gelopen en op 't einde hadden we veel tijd (wat ik wel aangenamer vond). Ik vind Rome eigenlijk een beetje overroepen, er waren weinig dingen waar ik echt onder de indruk van was en veel waarvan ik veel meer had verwacht. Voor bezienswaardigheden en zo kijk je best gewoon in het andere topic, daar staat alles al wel vermeld. Ik heb trouwens zo'n €100 uitgegeven daar, maar we hebben wel 6 van de 8 dagen in het hostel kunnen eten (free pasta party ![]()
|
Verwijderd
|
Ik ben eind augustus 5 dagen met vrienden in Rome geweest. Wij zaten in hotel Aphrodite. Hotel ligt naast het station, dus met de koffer hoefden we niet ver te slepen en ook de metro was natuurlijk dichtbij. Als je er 's avonds loopt kom je wel wat zwervers tegen enzo, maar die zijn verder niet lastig en er loopt ook wel beveiliging rond op straat. Het hotel was verder wel oke. Ontbijt was niet heel bijzonder, kamers waren schoon en netjes.
Wij hebben iedere dag wel een paar keer de metro gebruikt. Meestal namen we een éénrittenkaart, soms een dagkaart. Kaartjes kun je bij een loket halen of uit een automaat (muntgeld). Nadeel van de metro is dat hij vooral om het oude centrum heen gaat. Voor dingen als het Vaticaan of Colosseum kun je hem wel gebruiken, maar niet voor bijvoorbeeld Piazza Navona, Pantheon en die omgeving. Dan moet je toch lopen of de bus nemen. Wat verder erg vreemd is dat de metro er 's avonds al om een uur of 9 mee stopt. Ook de laatste trein richting luchthaven gaat om 11 of 12 uur. Wat dat aangaat is het in Nederland toch wat anders. Voor ons was het een 5-daagse reis. Op de eerste dag kwamen we rond 12 uur aan bij het hotel, dus halve dag was al weg. Op de laatste dag hebben we ook weinig gedaan, omdat we rond een uur of 12 richting luchthaven moesten. Eigenlijk hadden we dus ook 4 dagen. Dat was wel genoeg om Rome te zien. Maar we zijn niet naar Tivoli en Ostia geweest, wat ook erg mooi schijnt te zijn. Wel belangrijk om van te voren een route te maken en niet zomaar wat te gaan ronddwalen door de stad. Wij hadden een dag naar Vaticaan en omgeving, een dag Via Appia, Colosseum en andere archeologische resten in de omgeving en een dag in de oude binnenstad zelf (Pantheon, Piazza Navona) en de wijk Travestere. Kosten van de geboekte reis waren ongeveer 450 euro. Daar kwam in Rome een euro of 180 / 200 bij (entree, eten, metro/treinkaartjes). Dingen om rekening mee te houden. -In sommige kerken mag je niet met korte broek naar binnen (waaronder Vaticaan), maar dat lijkt me geen probleem gezien de tijd van het jaar waarin je gaat ![]() -Wij hadden geen lange rij voor het Vaticaanmuseum, maar m'n ouders waren er vorige maand en toen stond er een enorme wachtrij toen ze daar naar buiten kwamen. Veel mensen konden niet meer naar binnen voor sluitingstijd. -Pas op voor zakkenrollers, zeker in drukke metro's. Kennis van m'n ouders raakte daar portemonnee met allerlei creditcards kwijt. -En als je van fotograferen houdt: 's avonds foto's maken bij het Colosseum ![]() Verder heb ik wat foto's en reisverslag op m'n website staan www.freewebs.com/bootz2005 |
![]() |
|
2 maandn terug ben ik ook in Rome geweest en wij zaten in the beehive. Moet zeggen dat ik een overtuigd vlees eter ben, maar het vega eten daar was echt heerlijk. En verder een klein en rustig hotelletje waar je s'avonds heerlijk kunt eten in een heel klein restaurantje ( 10 personen ongeveer) dat er bij zit. Echt heerlijk eten en verder echt een heel goed hotel/hostel en redelijk goedkoop en ook vlakbij het station
http://www.the-beehive.com/english.html
|
![]() |
Nee, ik had 't wel zien staan in m'n reisgids maar we zijn er niet naartoe geweest. Denk dat er ook iets was met oude gevangenissen of zo, maar daar weet 'k ook niet meer van.
Wel naar de catacomben gegaan, maar die vond ik zwaar overroepen. (nuja, eigenlijk wel meer dingen, maar goed)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Geloof dat dat net zoiets is als de catacomben. Vond het toch wel indrukwekkend (en wat luguber). |
![]() |
|
![]() |
Wij zijn naar de catacomben van San Sebastian of zo gegaan. Maar daarvoor moet je echt een bus hebben.
![]() Ik vond het dus helemaal niet zo bijzonder. Had er echt veel meer van verwacht. http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Catacombe.jpg
|
Ja wij ook, ik vond het eigenlijk alleen spooky maar niet echt heel boeiend ofzo. En we moesten een teringeind lopen omdat er iets mis was gegaan met de bus halen ofzo.. weet niet meer hoe het zat. Maar toen zijn we van de catacomben naar de Via Appia gewandeld. Oh well, good exercise.
|
Ik ben momenteel bezig met een planning maken en heb nogal moeite met het inschatten van de tijd per grote bezienswaardigheid. Ik snap wel dat het per persoon verschilt hoelang je ergens blijft, maar kunnen jullie mij helpen met een schatting maken?
- Collosseum - Forum Romanum - De Palatijn - Capitolijnse musea - Pantheon
|
Verwijderd
|
Collosseum kun je met Forum Romanum / Palatijn en Via Appia wel op 1 dag doen (deden wij lopend, maar ik raad de bus aan). En dan heb je nog wel tijd om ergens een kerk mee te pikken of de thermen. Je hebt trouwens gecombineerde tickets voor het Colloseum, Forum en Palatijn. Geloof dat je die kunt kopen bij het Colloseum en dat de wachtrij veel korter is dan wanneer je alleen het Colloseum in wilt.
Capitolijns museum ben ik niet geweest. Pantheon is een kwartier. Dan heb je het wel gezien en foto's / filmpjes gemaakt. |
![]() |
|
Je bedoelt Circus Maximus niet? Aan je omschrijving te zien..
Met de thermen, bedoel je dan de thermen van Caracalla of ben je zelf naar andere geweest? En ik ben nu tijdsplanningen van anderen aan het bekijken en zie nu ook de reactie van bootz. Wauw, dan kan je een heel stuk meer van rome zien in die dagen dan ik dacht! Tof ![]()
|
![]() |
||
Oké dan begreep ik dat goed
![]() Ik heb nu de (voorlopige?) planning af. Die is: Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Verder kan ik je niet zoveel vertellen, ik heb geen idee in welk hotel ik zat, over buurten weet ik ook vrij weinig. Wel hebben wij toen weinig met het openbaar vervoer gedaan, maar af en toe met de metro, vooral heel veel gelopen. Ostia is heel leuk trouwens, vind ik wel een aanrader, maar beetje lastig om dat te doen als je maar 4 dagen gaat. Qua uitgaven: het is handig om voor je lunch gewoon zelf dingen te kopen, en niet zoals iemand hier zei in de supermarkt, maar op de markt. Markten zijn er op veel plaatsen elke dag, en dan kun je lekker verse broodjes en kaas en groente en fruit kopen, ergens in een parkje opeten, heel lekker en niet duur ![]()
|
@Briseïs: ik denk dat het er ook erg aan ligt wat je allemaal wil zien en of je elk museum in wil enzo. Wat dat betreft zijn mijn reispartner en ik wel vrij makkelijk, denk ik. Hoe lang reizen is Ostia eigenlijk en hoeveel tijd moet je daar minimaal voor hebben?
@toothfairy: in mijn reisgids staan al 16 parken, dus volgens mij moeten ze wel te vinden zijn ![]() Alleen ga ik natuurlijk in februari en enorm park-temperatuur is het dan niet. Maar de markt is wel een goede tip in elk geval.
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Rome Calae | 2 | 04-05-2007 12:55 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Tekst voor op Rome trui Mindfields | 16 | 28-04-2006 13:46 | |
Games |
probleem met Reinstalling Rome total war G-force | 4 | 19-10-2005 17:58 | |