Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2007, 22:56
Spinnetje-kim
Spinnetje-kim is offline
Hoi,

Ik ben net op het Deltion College in Zwolle gestart aande vavo. Ik doe 4 en 5 havo in een jaar en nu moet ik ivm het missen van een periode dinsdag een schoolexamen maken. Ik heb havo 1-3 gedaan en daarna mbo-4. Ik begin al te zweten bij het woord examen en zo ook nu. Is het gewoon een toets maar dan eng uitgedrukt of is het echt iets waar je gewoon twee a drie weken voor moet leren? Tis trouwens economie arbeidsmarkt en internationale handel...

Wat kan ik verwachten?

Kim
Advertentie
Oud 09-12-2007, 09:34
Promillage
Promillage is offline
Het hangt sterk af van de school hoe moeilijk zo'n examen is. En schoolexamens zijn echte examens en vormen de helft van je eindcijfer op de diploma.Dus je kunt er wel van uitgaan dat het geen random toets is. Naar mijn ervaring zijn SE's eigelijk moeilijker dan centrale examens.Maar dit hangt zeer van je school af en natuurlijk van hoe moeilijk jij de stof vindt. Gewoon goed leren het is wel mooi de helft van je eindexamencijfer.
Oud 09-12-2007, 15:54
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik denk dat je het gewoon moet zien als een grotere repetitie. Dan is er niks aan de hand, en vooral niet denken aan wat er verder gebeurt met je cijfer. Ik zit op het moment ook voor m'n SE week, maar don't worry, everything will be allright.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 18:25
Spinnetje-kim
Spinnetje-kim is offline
Hoe kan het nu voor de helft zijn? We hebben drie perioden??? Mijn vriend zei dat het op zijn school gewoon toetsen waren... Maarja hij is dan ook niet geslaagd door motivatie-gebrek. Nouja, dat word leren dus...

Thanks ;-)

Kim
Oud 09-12-2007, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Hoe kan het nu voor de helft zijn? We hebben drie perioden???

Kim
Het gemiddelde van je SE cijfers telt voor de helft mee voor je eindcijfer.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 20:43
Anika
Bij ons stelde het in ieder geval niet veel voor, SE's leken erg op gewone toetsen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 21:20
Spinnetje-kim
Spinnetje-kim is offline
Nouja, ik zie wel. Ik heb nu een inhaal (heb hele eerste periode gemist) kan ik dan nu ook nog eventueel herkansen zeg maar? Of is dat nu gewoon niet meer mogelijk omdat dit ook het moment is om eventueel te herkansen?
Oud 10-12-2007, 11:57
luchtballon
luchtballon is offline
Zou je dat niet gewoon op je school vragen?

En SE's zijn gewoon toetsen, maar waarvan dan het cijfer wel deels meetelt voor je eindcijfer. Al die SE's samen vormen de helft van je cijfer, en het centraal examen is dan de andere helft. En als je je boek al een keer hebt open gedaan weet je ook wat je kan verwachten.
Oud 10-12-2007, 21:09
Spinnetje-kim
Spinnetje-kim is offline
Ik heb het boek pas sinds vrijdag ivm late instoom en moet er nu dus maar even bedenken wat ik op mijn se zou kunnen krijgen. Heb het op school gevraagd maar echt veel had ik daar niet aan. Nuja, ik zie wel. Ben alleen een beetje girriteerd door addertjes onder het gras (het originele idee was dat ik alles in de derde periode zou inhalen en nu dus in een keer nadat ik nog maar een week of 4 op die school zit...)
Oud 05-03-2008, 08:41
polat03
polat03 is offline
Ik heb een vraag je? Stel voor je doet vmbo-basis en je staat voor Nederlands een 7. Hoe wordt
je eindcijfer dan berekend? Iedereen zegt van als je eindcijfer wil berekenen dan doe je 2 maal schoolexamen en 1 maal centraal examen. Dus bijvoorbeeld je staat voor NL een 7 dan doe je> 7+7=14 + centraalexamen cijfer 3= 17:3= 5,6 afgerond op 6?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 09:25
tonio
tonio is offline
Citaat:
Ik heb een vraag je? Stel voor je doet vmbo-basis en je staat voor Nederlands een 7. Hoe wordt
je eindcijfer dan berekend? Iedereen zegt van als je eindcijfer wil berekenen dan doe je 2 maal schoolexamen en 1 maal centraal examen. Dus bijvoorbeeld je staat voor NL een 7 dan doe je> 7+7=14 + centraalexamen cijfer 3= 17:3= 5,6 afgerond op 6?
Volgens mij is het gewoon schoolexamen + centraal examen en dan gedeeld door 2 is je eindcijfer, maar weet niet precies of dat ook op vmbo basis is..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten