Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
1 - Hoe is KWT bij jou op school geregeld? (denk aan: aantal uren, is het verplicht?, moet je je inschrijven, e.d.)
Bij ons (montessori) heet het ook echt KWT, is verplicht voor 1ste en 4e klassers en als je een afspraak wilt maken met de docent om bijv. een boek te bespreken moet je je inschrijven via de schoolwebsite. 2 - Welke klas/niveau zit je? 6VWO economie&maatschappij 3 - Vind je KWT uren op zichzelf nuttig? Ik vind van wel, omdat het je de kans geeft meer uren te besteden aan vakken die je moeilijk vind en minder aan de 'makkelijkere' vakken. Maar bij mij op school wordt er ook wel veel misbruik van gemaakt. 4 - Wat doe je tijdens KWT uren? En wat doe je als je niets te doen hebt? Ik werk meestal zelfstandig of ik ga dingen opzeggen/bespreken met de docent. Nu ik in examenjaar zit heb ik veel minder kwt, maar dat is niet zo erg want ik vraag meestal niet zo veel. 5 - Mag je bij de KWT uren werken aan dingen van andere vakken? Mis je daarbij wel eens de begeleiding van een vak-docent? Dat ligt aan de docent. Bij de meeste mag het wel, maar alleen als je niet enorm achter loopt bij hun vak. Je kan ook zelfstandig in de mediatheek werken tijdens kwt, dat mag ook. 6 - Als je iets aan het KWT programma van je school zou kunnen veranderen, wat zou dat dan zijn? De uren waarop kwt is. Nu verschilt dat per dag, maar er zijn weinig mensen die om 15 uur (hun laatste uur van de dag) nog naar kwt gaan. Verder heb ik vaak les tijdens de kwt (dat hebben alleen de examenklassen) en daardoor moet ik vaak afspraken met docenten maken buiten de les en de kwt om. Gevolg: om half 5 nog op school zitten. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
1 - Hoe is KWT bij jou op school geregeld? (denk aan: aantal uren, is het verplicht?, moet je je inschrijven, e.d.)
Bij ons (IMC) is het verplicht om 3 uur per week KWT te volgen, je hoeft je niet in te schrijven. 2 - Welke klas/niveau zit je? ik zit in Havo 4 3 - Vind je KWT uren op zichzelf nuttig? nee, bij ons maken ze van KWT gewoon lesuren, natuurkunde scheikunde en rekenen.... (rekenen voor mensen (1% van de school) die naar de PABO gaat, oftewel hoofdrekenen.) het is geen "Keuze" werktijd meer. 4 - Wat doe je tijdens KWT uren? En wat doe je als je niets te doen hebt? hetzelfde als wat we in de normale uren doen. en er is altijd wel wat te doen.... 5 - Mag je bij de KWT uren werken aan dingen van andere vakken? Mis je daarbij wel eens de begeleiding van een vak-docent? Nee. bij ons mag je alleen aan het vak werken waarbij je op dat moment les van krijgt. 6 - Als je iets aan het KWT programma van je school zou kunnen veranderen, wat zou dat dan zijn? KWT zou weer echt Keuze werktijd moeten worden. Nu wordt het gewoon een vaste les van een vak wat je al hebt. Het hele KWT programma is een grote flop. |
![]() |
|
Ik hou van dingen invullen maar ik zit niet meer op de middelbare school, dus dit is van vorig jaar
![]() 1 - Hoe is KWT bij jou op school geregeld? (denk aan: aantal uren, is het verplicht?, moet je je inschrijven, e.d.) We hebben een algemene leerruimte waar je je kunt inschrijven en je kon afzonderlijk naar leraren gaan waar je je naam + uur moet noteren. Jij vult dit ook in op je persoonlijke kwt-pagina en de leraar in kwestie vinkt dit dan af. Er wordt overigens een hoop bij gesmokkeld, zo kon je gemakkelijk meerdere uren per uur doen bij verschillende leraren. 2 - Welke klas/niveau zit je? VWO 6 3 - Vind je KWT uren op zichzelf nuttig? Nee 4 - Wat doe je tijdens KWT uren? En wat doe je als je niets te doen hebt? Soms wil ik nog wel eens huiswerk maken maar meestal zitten we gewoon te niksen 5 - Mag je bij de KWT uren werken aan dingen van andere vakken? Mis je daarbij wel eens de begeleiding van een vak-docent? Ja, nee 6 - Als je iets aan het KWT programma van je school zou kunnen veranderen, wat zou dat dan zijn? Afschaffen
|
8 uur KWT, we moeten inschrijven via webbased app, (moet het nog ff doen, dnek er nu aan ![]() En ja het is verplicht, al is er wel het nadeel dat als je een beetje laat bent je meteen niks meer kan kiezen wat je nodig hebt of bij je(in mijn geval) profiel hoort. 2 - Welke klas/niveau zit je? 5VWO N&G 3 - Vind je KWT uren op zichzelf nuttig? Ja, je kan dan gewoon lekker werken.(al zijn het er wel te veel imo) 4 - Wat doe je tijdens KWT uren? En wat doe je als je niets te doen hebt? werken, anders beetje lezen ofzo nixen, door de school lopen ![]() 5 - Mag je bij de KWT uren werken aan dingen van andere vakken? Mis je daarbij wel eens de begeleiding van een vak-docent? Je mag werken aan wat je wil, ik mis geen begeleiding want dat heb ik toch haast niet nodig. 6 - Als je iets aan het KWT programma van je school zou kunnen veranderen, wat zou dat dan zijn? Ik zou het niet verplicht maken ![]() Het is wel goed, maar het zou fijn zijn als er meer lokalen kwamen voor binas, die zijn veel tesnel vol. En ik heb liever een extra C-uur vooor latijn ipv KWT
|
Dit wilde ik gisteren al plaatsen, maar toen ging de internetschakelaar om, dus ja.. gaat een beetje moeilijk dan!
1 - Hoe is KWT bij jou op school geregeld? (denk aan: aantal uren, is het verplicht?, moet je je inschrijven, e.d.) Iedereen heeft een vastgesteld aantal uren les en daarnaast een vastgesteld aantal KWT-uren. Meestal zitten we rond de negen in een week. Het is dus verplicht; je móet je die uren inschrijven, anders wordt het voor je ingeschreven en je wordt ook gecontroleerd op aanwezigheid. Bij een KWT-uur is een vakdocent aanwezig. 2 - Welke klas/niveau zit je? Zes VWO. 3 - Vind je KWT uren op zichzelf nuttig? Ik vind het echt heel nuttig, want we kunnen voor onszelf doorwerken. En als je ergens slecht in bent, kun je extra uren intekenen en kan de leraar je tijdens dat uur helpen met je vragen. Ik ben er dus zeer over te spreken, zeker als ik hoor over al de tussenuren die andere scholen hebben. 4 - Wat doe je tijdens KWT uren? En wat doe je als je niets te doen hebt? Ik maak veelal mijn huiswerk en bij de moeilijke vakken stel ik vragen. Maar meestal kan ik me niet concentreren, dus dan luister ik muziek of praat ik zachtjes met leerlingen, maar dat wordt vaak de kop ingedrukt. Als je niets te doen hebt voor het vak waar je voor hebt ingetekend, mag je aan een ander vak werken. 5 - Mag je bij de KWT uren werken aan dingen van andere vakken? Mis je daarbij wel eens de begeleiding van een vak-docent? Officieel niet, maar het gebeurt meestal wel. Bij ons hebben we dus vakdocenten, dus die mis ik niet, en als ik dan werk aan dingen van andere vakken, mag ik soms nog wel eens die vakdocent opzoeken. 6 - Als je iets aan het KWT programma van je school zou kunnen veranderen, wat zou dat dan zijn? Vooral meer mogelijkheden op de uren en kleinere klasjes, al is dat helaas niet mogelijk in verband met de drukte en ruimte van onze school. Ik vind de klassen nu te druk en alle niveaus zitten door elkaar heen, wat ik, als ik eerlijk ben, ook irritant vind. Ik zou het dus ook fijn vinden als zes VWO bij zes VWO zit en niet bij vier HAVO. Eventueel vijf en zes VWO bij elkaar, of vier en vijf en zes, maar vooral de HAVO-klassen zijn vaak druk, waar ik me aan erger. |
![]() |
|
We hebben per vak - meestal - standaard 2 uur per week vakles. De rest van de uren (tot 30 uur tegenwoordig geloof ik) moet ingevuld worden met 'bg-uren' (/kwt-uren). Je kan zelf voor een groot deel kiezen welk vak, welke leraar, welke uren. 2 - Welke klas/niveau zit je? 5VWO 3 - Vind je KWT uren op zichzelf nuttig? Ja, meestal wel. Al verschilt het nogal per vak. Ik neem zelf vaak alleen wiskunde, natuurkunde, scheikunde, zelfstandigwerken, en lab-uren. Deze uren is bijna altijd toch wel wat te doen. 4 - Wat doe je tijdens KWT uren? En wat doe je als je niets te doen hebt? Huiswerk maken, muziek luisteren, soms praten met mensen om me heen of voor me uitstaren ![]() 5 - Mag je bij de KWT uren werken aan dingen van andere vakken? Mis je daarbij wel eens de begeleiding van een vak-docent? Verschilt per docent. En ik stel niet heel vaak vragen, dus die begeleiding mis ik dan niet echt. 6 - Als je iets aan het KWT programma van je school zou kunnen veranderen, wat zou dat dan zijn? Meer uren beschikbaar. Ik heb nu vaak dat de vakken die ik zou willen al vol zijn, of dat er niks is wat ik nodig heb.
|
Verwijderd
|
Via internet moeten wij elke week tien KWT-uren invullen. Je mag van die tien uur drie uren in het OLC of in het stiltelokaal invullen. Ook zijn er in het OLC studio's waarin je groepswerk kunt doen (incl. whiteboard en die dingen). Je moet dus tien uren invullen per week, maar je hoeft maar aan te vullen tot dertig (dus bij 23 vaste uren hoef je maar 7 KWT uren in te vullen etc.) 2 - Welke klas/niveau zit je? Atheneum 5 nu, maar vorig jaar en volgend jaar krijg ik ook dit systeem. 3 - Vind je KWT uren op zichzelf nuttig? Zeker! 4 - Wat doe je tijdens KWT uren? En wat doe je als je niets te doen hebt? Wij hebben in onze studieplanner speciale KWT-uren opdrachten. Als je die niet in een KWT uur maakt, moet je die gewoon thuis maken. Ook gebruik ik KWT uren voor groepswerk. Als ik niets te doen heb, dan doe ik gewoon een ander vak (onopvallend ![]() 5 - Mag je bij de KWT uren werken aan dingen van andere vakken? Mis je daarbij wel eens de begeleiding van een vak-docent? Nee, dat mag niet. Wel vind ik dat er in het uur van het vak zelf soms te weinig tijd is om alle leerlingen te helpen. Natuurlijk zit er een maximum aan het aantal leerlingen, maar twintig mensen in een wiskundeklas is nog veel... 6 - Als je iets aan het KWT programma van je school zou kunnen veranderen, wat zou dat dan zijn? Kleinere klassen en bij het zesde uur meer keuze. Vaak kun je het 6e en 7e uur nl. maar één vak of studieruimte kiezen. Van het zevende uur vind ik dat te begrijpen, maar bij het zesde zou ik wel meer keus willen. |
![]() |
|
KWT is op mijn school zo geregeld: van het aantal lesuren is van elk vak 1 uur afgetrokken, dat bedoeld is als KWT. Het is verplicht circa 29 uur per week te volgen, dus je vult gewoon al je tussenuren op met KWT's (totdat je aan de 29 uur zit). Inschrijven gaat via internet. 2 - Welke klas/niveau zit je? 6VWO N&G 3 - Vind je KWT uren op zichzelf nuttig? Redelijk. Ik zou liever gerichtere uitleg van docenten krijgen voor de klas. Nu is het vaak zo dat docenten maar heel weinig tijd hebben om iets uit te leggen aan een leerling omdat er nog 29 andere leerlingen zitten die uit allemaal verschillende klassen en niveau's komen. 4 - Wat doe je tijdens KWT uren? En wat doe je als je niets te doen hebt? In de KWT's maak ik gewoon mijn huiswerk en een enkele keer stel ik een vraag. Het komt vrijwel niet voor dat ik niets te doen heb. 5 - Mag je bij de KWT uren werken aan dingen van andere vakken? Mis je daarbij wel eens de begeleiding van een vak-docent? Wij mogen tijdens KWT uren alleen werken aan het vak waarbij je zit. 6 - Als je iets aan het KWT programma van je school zou kunnen veranderen, wat zou dat dan zijn? Door lokalen- of lerarentekort is er vaak maar heel weinig keuze tussen de vakken die je kunt volgen in KWT. Hieraan zou ik wel graag wat veranderd zien, maar ik zie ook wel in dat dit lastig is.
|
![]() |
4 uur in de week, verplicht. Je kunt je inschrijven, dit doe ik ook altijd. Voor wis- en scheikunde. 2 - Welke klas/niveau zit je? Havo 4 3 - Vind je KWT uren op zichzelf nuttig? Soms kan het nuttig zijn. Maar wat extra instructie is nooit weg. 4 - Wat doe je tijdens KWT uren? En wat doe je als je niets te doen hebt? Ik doe altijd wiskunde of scheikunde, altijd wat te doen. Desnoods huis/leerwerk van een ander vak. 5 - Mag je bij de KWT uren werken aan dingen van andere vakken? Mis je daarbij wel eens de begeleiding van een vak-docent? Soms, maar je kunt ook gewoon voor 1x bij dat vak gaan zitten voor extra uitleg. 6 - Als je iets aan het KWT programma van je school zou kunnen veranderen, wat zou dat dan zijn? Niets, het is prima zo! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij ons op school wordt het van de onderbouw tot nu (6e klas) opgebouwd.. in de 1e 1 uurtje per week en nu 10 uur. Er is een rooster waarop staat welke leraren er elke uur aanwezig zijn en je kunt dan zelf dat uur kiezen aan welk vak je gaat werken. Meestal lopen er voor 5 verschillende vakken docenten rond. Deze uren zijn wel verplicht, er wordt ook gekeken of je aanwezig bent. Je hoeft je niet van te voren in te schrijven al stimuleren de leraren wel dat je plant welk vak je wanneer gaat doen aangezien niet alle kwt-uren allen docenten aanwezig zijn. Ook worden er bij ons geen practicums meer in lessen gedaan, de lessen worden eigelijk alleen nog opgevuld met uitleg en behandeling van moeilijke opgaves. De kwt-uren zijn echt voor het maken van de stof, doen van practica en groepsopdrachten. De uren zijn ingeroosterd samen met de A4 en A5 ( in totaal 9 klassen). We zitten of in het domein (een grote ruimte die onderverdeeld is in kleinere ruimtes waar dan de vakken verdeeld zijn. Hier staan ook 30 computers) of we zitten in het lab. In het lab zitten bio, wis b, nk en sk. overigens willen ze het aantal kwt-uren bij ons weer terug brengen naar 5 per week omdat wij (de leerlingen) klagen dat we te weinig klassikale lessen hebben, we hebben maar 2 lessen per vak per week. 2 - Welke klas/niveau zit je? Nu in Atheneum 6, NG 3 - Vind je KWT uren op zichzelf nuttig? Ik vind het wel nuttig, je kan werken aan vakken waar je moeite mee hebt, practicums kan je zelf in een van die uren inplannen en groepsopdrachten kan je er ook makkelijk in doen. 4 - Wat doe je tijdens KWT uren? En wat doe je als je niets te doen hebt? Opdrachten maken, practica, verslagen maken 5 - Mag je bij de KWT uren werken aan dingen van andere vakken? Mis je daarbij wel eens de begeleiding van een vak-docent? Alle mijn vakken komen minimaal 3 uur per week aan bod, dus met een beetje plannen hoef je niet aan andere vakken te werken al mag dat natuurlijk wel! 6 - Als je iets aan het KWT programma van je school zou kunnen veranderen, wat zou dat dan zijn? niet zoveel op dit moment, hooguit meer echte lessen |
![]() |
|
Elke dag het derde uur heeft de hele school KWT. Als je het 2e uur les hebt is het verplicht en het klinkt overdreven maar de wc's gaan op slot, de aula wordt gecontroleerd en ook wordt er voor gezorgd dat niemand de school zomaar uit gaat. Het werkt iig wel :') In de KWT mag je zelf een lokaal/leraar kiezen (we hebben een zogeheten KWT wijzer om te zien welke leraar op welke dag waar zit) maar je hoeft je niet in te schrijven oid. 2 - Welke klas/niveau zit je? 6VWO 3 - Vind je KWT uren op zichzelf nuttig? Ja, het zorgt voor meer zelfstandigheid op school. 4 - Wat doe je tijdens KWT uren? En wat doe je als je niets te doen hebt? Ik maak meestal mijn huiswerk dat ik eigenlijk de dag van te voren had moeten maken/leren. Soms ga ik bewust naar een leraar om iets te vragen. Als ik niets te doen hebt wordt er meestal gekletst. 5 - Mag je bij de KWT uren werken aan dingen van andere vakken? Mis je daarbij wel eens de begeleiding van een vak-docent? Ja, je mag werken aan wat jij wil (Sommige strenge leraren wijken af van die regeling). En dat probleem krijg je niet als je van te voren nadenkt over waar je naar toe gaat. 6 - Als je iets aan het KWT programma van je school zou kunnen veranderen, wat zou dat dan zijn? Niets!
|
![]() |
Hallo iedereen,
Op dit moment ben ik druk bezig met een vak waarbij ik mij orienteer op een baan in het Onderwijs. Hierbij ben ik ook kort bezig geweest met het kijken naar Keuze WerkTijd (KWT) en wat scholieren hier van vinden. Ik heb alleen maar heel beperkt de tijd gehad om mensen zelf te interviewen en ik wil graag kijken of ik nog wat meer informatie kan verzamelen a.d.h.v. een vragenlijstje. Ik zou het heel fijn vinden als een aantal van jullie deze voor me in kunnen vullen (zie hier beneden) Met vriendelijke groet, Jos 1 - Hoe is KWT bij jou op school geregeld? (denk aan: aantal uren, is het verplicht?, moet je je inschrijven, e.d.) Is er helemaal niet volgens mij. Nooit van gehoord. 2 - Welke klas/niveau zit je? Havo 5 3 - Vind je KWT uren op zichzelf nuttig? Geen id. Nog nooit gedaan. 4 - Wat doe je tijdens KWT uren? En wat doe je als je niets te doen hebt? Nvt. 5 - Mag je bij de KWT uren werken aan dingen van andere vakken? Mis je daarbij wel eens de begeleiding van een vak-docent? Nvt. 6 - Als je iets aan het KWT programma van je school zou kunnen veranderen, wat zou dat dan zijn? Miss invoeren als het handig is? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat saai zeg #368 Missy | 500 | 06-10-2008 22:30 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Scholierenstakingen Sultan_of_Swing | 216 | 03-12-2007 19:51 | |