Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2007, 00:39
Dago
Dago is offline
Ik heb namelijk even een specifiek vraagje. In het programma van toetsing en afsluiting voor natuurkunde1,2 staat in de bijlage dat je technisch-instrumentele vaardigheden moet kunnen demonstreren, zoals een vloeistofthermometer of toongenerator. Daarnaast moet je overweg kunnen met de software Coach of Science Workshop.

Wordt dat tijdens het mondeling examen inderdaad van je gevraagd? Ik heb namelijk geen flauw idee hoe ik de helft van de instrumenten die worden genoemd moet gebruiken omdat ik er op de middelbare school ook nooit mee heb geoefend.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2007, 22:26
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Ik heb precies hetzelfde geval als jij met scheikunde. Ik doe staatsexamens, maar ik weet in godsnaam niet hoe ik die practica moet doen. Maar ik denk dat ze dan van je verwachten dat je naar een soort van instelling/school gaat en daar je practica doet. Ik heb werkelijk geen idee
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 00:08
Dago
Dago is offline
Nou, wat die praktische opdrachten betreft, je kunt ook kiezen voor een literatuurstudie. Dat is bij staatsexamens wel wat makkelijker denk ik, omdat je inderdaad een hoop gewoon niet thuis kunt doen. Waar ik over in zit is of ze op het mondeling examen je ook gaan vragen enkele practische opdrachten te demonstreren of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 10:17
Arcedea
Arcedea is offline
Waarom sturen jullie niet even een email aan de IBgroep? Die kunnen die vraag het beste beantwoorden.
Volgens mij hoef je bij een staatsexamen geen praktica te doen, maar wordt op het mondeling examen alleen de leerstof getoetst. Ik heb ergens een voorbeeld-mondeling examen, waarin geschreven staat wat er allemaal gevraagd kan worden op een examen. En dat is eigenlijk gewoon alles wat ook schriftelijk gevraagd kan worden.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 21:21
Dago
Dago is offline
Dat heb ik al gedaan, maar zij verwijzen je gewoon door naar de vakinformatie die op internet staat. Zelfs na herhaaldelijk vragen met nadrukkelijk erbij verteld dat het antwoord op mijn vraag daar niet in te vinden is.

Maar bedankt voor je antwoord, ik ga dat voorbeeld mondeling examen eens opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 22:20
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Citaat:
Dat heb ik al gedaan, maar zij verwijzen je gewoon door naar de vakinformatie die op internet staat. Zelfs na herhaaldelijk vragen met nadrukkelijk erbij verteld dat het antwoord op mijn vraag daar niet in te vinden is.

Maar bedankt voor je antwoord, ik ga dat voorbeeld mondeling examen eens opzoeken.
Ja inderdaad. Wat een kutmensen zeg . Moet ik al die scheikunde en natuurkundeproefjes helemaal zelf thuis doen ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten