Advertentie | |
|
![]() |
|
ik denk dat je het het beste zo aan kunt pakken
1: bedenk een leuke sleutel 2: versleutel de highscores met die sleutel 3: maak een link naar een internetsite bijv highscores.nl/voegtoe.php?score=hkds432k (waarbij hkds432k de met de sleutel gecodeerde waarde is) 4: laat de mensen op de site zelf de naam intypen 5: laat php/asp/cgi de gecodeerde score met de zelfde sleutel decoderen 6: voeg het aan een database mysql/acces/etc toe en weergeven is dan geen probleem mag ik hopen (anders kan ik je daar wel mee helpen)
|
*heeft ervaring met slecht beveiligde site*
zinniz.nl daar kon je een spel doen pac-man. en na het spel kon je je highscore versturen maar als je even in de bron keek kon je zo de highscore verandere je kon zelfs een mp3-speler winnen! ![]() heb ik niet gedaan ofzo. maar het was zo te doen. En ik was niet de enigste die dit wist ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het is beter een niet-standaard encryptiemethode te gebruiken. Gewoon de data als plain-text sturen, en daarnaast een hash van de data + wat garbage welke je in de code een serie XORs e.d. laat ondergaan. Dit is complexer omdat je de data binnen code (i.p.v. gewoon de statische data) moet tracen, maar nog steeds niet onfeilbaar. Voorbeeld: PHP-code:
|
![]() |
||
Citaat:
Maare.. je moet je mij voorstellen als iemand die heel krom wat VB loopt te programmeren (rommelige, langzame code enz), wat met ASM op de TI-83 probeert en met BASIC wel overweg kan... Van PHP etc weet ik vrij weinig. De bedoeling is dan ook niet om de alom gevreesde crackers buiten te houden, ik bedoel wat moeten ze met MIJN spel doen... Het mooiste is natuurlijk dat het niet door jan en alleman veranderd kan worden maar het moet voor de gemiddelde computergebruiker het spel gewoon wat interessanter maken. Ok.. beste pietje, ik was tot zover gekomen, maar aangezien ik PHP/ MySQL nog niet helemaal onder de knie heb, zou jij dat deel kunnen maken? (Natuurlijk kom je dan ook in de credits ![]() bvd |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En voor wat de beveiliging betreft: Is het makkelijk een exe in gewone vb-code terug om te zetten of iig dat het te begrijpen valt? Ik heb nl de gegevens in een string gezet van 55 tekens, en versleuteld met een sleutel die even groot is als de plaintext... Dat vind ik wel voldoende... |
![]() |
|
|