Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2007, 11:22
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Hoi even een vraagje.

Is het mogenlijk om via mijn pc HD films te downloaden en die af te spelen op mijn HDTV in HD kwaliteit ?

en wat zou ik daar voor nodig hebben ? Ik ben niet zo een hardware wizzkid, ik weet alleen dat mijn TV een pc ingang heeft.

Maar ik wil zo graag een openhaard in HD kwaliteit afspelen op me tv haha

mischien dat iemand me hier verder kan helpen... mzzl !
Oud 25-12-2007, 17:33
]{ing
]{ing is offline
TV 720p 'HD ready'?

Sluit je pc aan via VGA aansluiting of via HDMI (of HDMI-DVI verloop). Zet de uitgang op 1280x768 en gaan. HD films als 720p .MKV's gewoon afspelen met VLC player
Oud 26-12-2007, 10:47
All Out Of Love
De tv is Full HD 1024p.

Heeft een (als ik het goed herinder, ben nu niet thuis) een DVI ingang.

Volgens mij heeft me pc alleen een vga aansluiting.

Een gewone vga kabel van pc naar tv zal dus niet volstaan neem ik aan he ?
Oud 26-12-2007, 15:20
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
bedoel je niet 1080p? dat is full hd..

je hebt tegenwoordig trouwens al ATI HD 2400 pro kaartjes voor 36,85 (t.net pricewatch) prima voor hd content..

Laatst gewijzigd op 26-12-2007 om 15:34.
Oud 26-12-2007, 18:20
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
De tv is Full HD 1024p.

Heeft een (als ik het goed herinder, ben nu niet thuis) een DVI ingang.

Volgens mij heeft me pc alleen een vga aansluiting.

Een gewone vga kabel van pc naar tv zal dus niet volstaan neem ik aan he ?
shoebuddy: ik heb een HD 2600 pro maar omdat mn systeem niet zo monsterlijk is (3800 X2 + 1GB) trekt zelfs die nog geen full HD video.. bovendien is het een groot probleem om de juiste drivers voor elk type HD video bestand te vinden..

Als je PC alleen een VGA (DSUB) aansluiting heeft en je TV alleen DVI heb je weinig opties behalve de videokaart vervangen.

DVI videokaart valt wel nog vaak te converteren naar VGA maar niet andersom. Ook HMDI en DVI zijn in principe hetzelfde.

720P .mkv (5GB) HD video's decoderen kunnen de meeste pc's wel. 1080P (full HD) meestal niet direct..
Oud 26-12-2007, 22:20
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
hmm.. tsja.. zoveel verstand heb ik er ook weer niet van.. de UVD helpt waarschijnlijk wel wat.. maar een HD3870 is waarschijnlijk nuttiger voor dergelijke content..
Oud 27-12-2007, 10:46
All Out Of Love
Ik snap er steeds minder van

Ik moet mijn pc dus uitrusten met een nieuwe videokaart ? wat voor uitgang moet die hebben dan ? HDMI ?

Is er niet een andere oplossing, een soort van "tvkaart" ?
Oud 27-12-2007, 15:41
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Ik snap er steeds minder van

Ik moet mijn pc dus uitrusten met een nieuwe videokaart ? wat voor uitgang moet die hebben dan ? HDMI ?

Is er niet een andere oplossing, een soort van "tvkaart" ?
Handig is HDMI wanneer je TV HDMI input heeft. Maar een kaartje met DVI is prima, je kunt in jouw geval een DVI-DVI kabel gebruiken.

Je hebt pm..
Oud 31-12-2007, 06:57
All Out Of Love
Citaat:
Handig is HDMI wanneer je TV HDMI input heeft. Maar een kaartje met DVI is prima, je kunt in jouw geval een DVI-DVI kabel gebruiken.

Je hebt pm..
oke check, er schijnt een soort van dvi ---> hdmi kabel te bestaan, maar dan haal je natuurlijk nooit het maximale eruit right ? (zowiezo mis je je audio kanalen, maar ik betwijfel of die overige draadjes het maximale kwa beeld leveren)
Oud 31-12-2007, 08:40
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
oke check, er schijnt een soort van dvi ---> hdmi kabel te bestaan, maar dan haal je natuurlijk nooit het maximale eruit right ? (zowiezo mis je je audio kanalen, maar ik betwijfel of die overige draadjes het maximale kwa beeld leveren)
HDMI is in principe DVI maar dan met digitaal audio erbij. Maar als je tv een DVI aansluiting heeft, en je PC ook is een simpele DVI-DVI kabel voldoende. Je moet alleen wel de audio apart doorvoeren (jack naar tulp of jack naar jack afhankelijk van de aansluiting op de TV)

HDMI is voor HDCP kopieerbeveiliging geschikt, terwijl DVI dat alleen in het geval is van 'DVI-D DHCP', een vrij exotische DVI kabel (aangezien schermen meestal toch geen HDCP begrijpen via DVI)
Oud 01-01-2008, 17:24
All Out Of Love
dus met dvi-->dvi kan je gewoon hd kwaliteit van pc naar tv sturen ? great !

andere vraag...

hoe kan het bijv als ik een aflevering download, en er staat HDTV in de filename, dat dan de bestandsgroote maar 700 mb is ?

HD is toch xxxx zoveel x groter ?

als ik zo'n bestand op me hdtv afspeel, krijg ik dan hd kwaliteit ?

Laatst gewijzigd op 05-01-2008 om 02:26.
Oud 02-01-2008, 20:54
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
dus met dvi-->dvi kan je gewoon hd kwaliteit van pc naar tv sturen ? great !

andere vraag...

hoe kan het bijv als ik een lost aflevering download, en er staat HDTV in de filename, dat dan de bestandsgroote maar 700 mb is ?

HD is toch xxxx zoveel x groter ?

als ik zo'n bestand op me hdtv afspeel, krijg ik dan hd kwaliteit ?
Ja DVI naar DVI is digitaal, single link-DVI is groot genoeg voor full HD.. je kunt ook gewoon HD sturen via analoog (component RGB of VGA (dsub connector)

Het is wel maar een half uur ofzo dan he

Bovendien heb je compressie!

The Matroska Multimedia Container is an open standard free Container format, a file format that can hold an unlimited number of video, audio, picture or subtitle tracks inside a single file.[1] It is intended to serve as a universal format for storing common multimedia content, like movies or TV shows. Matroska is similar in conception to other containers like AVI, MP4 or ASF, but is completely open source. Matroska file types are .MKV for video (and audio)

Content in Matroska

Initially the uptake of the format was low, it mainly competed with OGM on Anime scene, due to both formats' seamless support for multiple audio tracks and embedded subtitle tracks. In recent years however Matroska sees wider use due to the "release scene" adopting it as a format of choice for HDTV rips of TV and next generation video discs (HD-DVD and BluRay). It usually carries H264 video, AC3/AAC/DTS (also multiple) audio tracks and sometimes subtitle tracks. Before H264, most MKV files from the above mentioned scene were holding Realvideo (RV9, RV10) encoded video tracks, which at that time was slightly superior to MPEG-4 Part 2 (DivX, XviD), especially for anime material, in combination with MP3 or Vorbis encoded audio streams and soft-subtitles.
Oud 02-01-2008, 21:24
BlackWolf
BlackWolf is offline
DVI-->HDMI van de 2xxx en 3xxx serie van ATi hebben anders wel geluid hoor.. Scheelt een hoop gedoe met extra kabels. Als je gewoon HD-rips of Blu-Ray/HD-DVD films download kun je die gewoon naar je tv sturen. Voor dit soort dingen zijn de huidige ATi-kaarten top.
Oud 02-01-2008, 23:28
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
DVI-->HDMI van de 2xxx en 3xxx serie van ATi hebben anders wel geluid hoor.. Scheelt een hoop gedoe met extra kabels. Als je gewoon HD-rips of Blu-Ray/HD-DVD films download kun je die gewoon naar je tv sturen. Voor dit soort dingen zijn de huidige ATi-kaarten top.
Dat wist ik niet (terwijl ik zelf een HD2600 heb). Wel gaaf maar ik stuur mn geluid dan zelf weer liever analoog uit naar mn (stereo) amp. Voor 5.1 zou het wel wat zijn
Oud 03-01-2008, 14:24
BlackWolf
BlackWolf is offline
Die kaarten hebben een geluidskaart erop Mocht je er ooit gebruik van willen maken kun je de drivers van de Realtek site downloaden:

http://www.realtek.com.tw/downloads/...3&DownTypeID=3

Daar moet je kiezen voor de ATi HDMI Audio Device.

Of hier:
http://game.amd.com/us-en/drivers_ca...p/hdmiaudio-xp
Oud 03-01-2008, 17:11
All Out Of Love
jongens hou het eens simpel

Zijn die voorbeelden die ik gaf (lost bijv) nou wel of niet in HD kwaliteit ?
Oud 03-01-2008, 18:32
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
jongens hou het eens simpel

Zijn die voorbeelden die ik gaf (lost bijv) nou wel of niet in HD kwaliteit ?
Tuurlijk wel..

HD kwaliteit = HD resolutie, oftewel 720 of 1080 (i of p, progressive is het beste)

Vaak wordt er op internet gebruik gemaakt van 'compressed' HD materiaal in die resolutie, en verpakt in .MKV of WMV-HD. Ik kan je zo zeggen dat ook compressie op HD materiaal er toe leidt dat het er beter uit ziet dan DVD materiaal op je HD compliant tv (ook al is het dus uiteindelijk even groot, 4 gig voor 1.5 uur)
Oud 03-01-2008, 20:36
All Out Of Love
*niet meer doen*

waarom is deze dan maar 700 mb ?

Laatst gewijzigd op 03-01-2008 om 21:58.
Oud 03-01-2008, 20:37
BlackWolf
BlackWolf is offline
Die is niet HD. Er staat DVD-rip, oftewel het is een normale dvd. HD is van HD-DVD of Blu-Ray. HD resolutie is 1280x720 of hoger. Dat haalt een dvd niet.
Oud 03-01-2008, 20:48
All Out Of Love
en wat is een bdrip dan ?

Laatst gewijzigd op 03-01-2008 om 21:57.
Oud 03-01-2008, 21:46
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
en wat is een bdrip dan ?
Een rip van Bluray-Disc

Sowieso, als ergens staat x264 kun je er vanop aan dat het HD is.

Een complete film van 1.5 uur in 700MB is nooit high def. 1.5 uur high def is 4 gig of meer.

Laatst gewijzigd op 03-01-2008 om 21:58.
Oud 03-01-2008, 21:57
Verwijderd
Het lijkt me niet de bedoeling dat we het hier uitgebreid gaan hebben over rips van tv-series die dan weer worden gedownload. Uiteraard mag je best de verschillen tussen de standaarden bespreken en wat dit betekent voor de beeldkwaliteit maar verder dan dat niet.
Vanaf nu dus ook geen voorbeelden meer aanhalen (de posts zijn daarom ook gewijzigd).
Oud 04-01-2008, 17:35
All Out Of Love
Dittrich met alle respect, ik denk dat je een beetje overreact :--) het enigste wat er gepost werd, waren bestands namen ? verder geen linkjes, of informatie waar het te krijgen is.

Als ik nou mijn foto: DVD-RIPlosts1e2 wil noemen, mag ik het dan ook niet meer posten ?
Oud 04-01-2008, 18:44
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
Dittrich met alle respect, ik denk dat je een beetje overreact :--) het enigste wat er gepost werd, waren bestands namen ? verder geen linkjes, of informatie waar het te krijgen is.

Als ik nou mijn foto: DVD-RIPlosts1e2 wil noemen, mag ik het dan ook niet meer posten ?
TJa wie noemt er zijn foto nou zo(behalve om forumbaasje te plagen)
Oud 05-01-2008, 02:00
Verwijderd
Citaat:

Dat doet niet ter zake. Aangezien het hier echt niet meer over je probleem gaat, sluit ik dit topic.
Ben je het hier niet mee eens is er PM.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten