Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2007, 11:35
Sidway
Sidway is offline
Ik wil in de zomervakantie op taal reis met EF naar Miami Beach, ik ben dan 16 jaar
heeft iemand hier ervaring mee?
Mijn vragen:
zijn er een beetje mensen van mijn leeftijd?
leer je wat?
heb je ook een beetje vrije tijd?
algemene indruk, wat vond je ervan, leuke mensen, gezellige kamers, zit je beetje in de buurt iets?
Advertentie
Oud 26-12-2007, 20:46
spookaapje
spookaapje is offline
Ik ben twee jaar geleden met EF naar Cambridge geweest. Over Miami weet ik niet zoveel, maar in zijn algemeen heb je vrij veel vrij. Ik had een "intensieve" cursus, en dat hield eigenlijk in dat elke dag of 's ochtends vrij was of 's middags om en om. In de zomer ligt de gemiddelde leeftijd lager dan normaal dus je zal vast niet de enige 16 jarige zijn. Ik heb er ontzettend leuke mensen leren kennen, en een fantastische tijd gehad. Toch zou ik niet zo 1,2,3 weer bij EF boeken.

Je merkt dat EF erg commercieel is en in de zomer nemen ze eigenlijk meer studenten aan dan dat ze kunnen, dat was tenminste mijn ervaring. Ik zat in een gastgezin met 11 andere studenten en maar 1 badkamer etc., en heb meerdere slechte verhalen over gastgezinnen gehoord (maar weinig goede). Nou wil je volgens mij niet in een gastgezin, maar het is wel typerend voor EF. Verder vond ik dat ik zelf eigenlijk heel weinig heb geleerd, ik ben alleen zelfverzekerder geworden met engels praten. Dit hangt ook wel een beetje van je docent af. Mijn hoofddocent corrigeerde je niet als je grammatica fouten maakte of fouten in je uitspraak, op die manier leer je gewoon veel minder. In je vaste " klas" zat je wel allemaal op een redelijk gelijk niveau, ik vond echter dat het niveau van de vakken die je zelf mocht kiezen enorm wisselde.

EF is wel heel actief met excursies en andere activiteiten door de week, dat was ontzettend leuk. Ik ben meerdere keren naar een stad geweest in het weekend, en doordeweeks waren er barbecues, uitjes naar de musical etc. Dus dat is absoluut goed geregeld bij EF! Mijn algehele indruk was dan ook als je een leuke vakantie wil hebben, veel mensen wil ontmoeten, ga vooral met EF. Wil je echter naast dat ook nog wat van een taal opsteken, dan zou ik voor een andere organisatie kiezen. Voor het geld dat je betaalt vind ik dat je eigenlijk te weinig krijgt.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
Oud 02-01-2008, 19:58
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Als je de taal erg goed wilt leren moet je sowieso niet met een talenreis mee gaan. Je zit namelijk met allemaal Nederlanders in een groep, dus je praat alleen maar Nederlands behalve tijdens de les, en dat is maar 3 van de 24 uur per dag
Als je goed Engels wilt leren raad ik je aan om als enige Nederlander met een reis mee te gaan (geen idee waar je die kunt boeken) of bijvoorbeeld met school of via een organisatie voor een uitwisseling te kiezen.
Oud 04-01-2008, 16:03
Breg
Breg is offline
Citaat:
Als je de taal erg goed wilt leren moet je sowieso niet met een talenreis mee gaan. Je zit namelijk met allemaal Nederlanders in een groep, dus je praat alleen maar Nederlands behalve tijdens de les, en dat is maar 3 van de 24 uur per dag
Als je goed Engels wilt leren raad ik je aan om als enige Nederlander met een reis mee te gaan (geen idee waar je die kunt boeken) of bijvoorbeeld met school of via een organisatie voor een uitwisseling te kiezen.
veel buitenlandse universiteiten bieden ook uit zichzelf talencursussen aan tijdens de zomer. Ik neem aan dat die talencursus in Miami ook aan een universiteit daar is, je zou dus de site van die uni op kunnen zoeken en kijken of er iets direct bij hun te regelen valt. Grote kans dat je dan op de campus woont met andere studenten die een talencursus volgen. Dit zijn meestal jongeren van over heel de wereld.
Voordeel is dat als je met 10 nationaliteiten bij elkaar zit je vanzelf Engels gaat spreken omdat je geen andere taal gemeenschappelijk hebt en grote kans dat het goedkoper is omdat er geen organisatie tussen zit die geld aan je wil verdienen. (En omdat je direct aan de taalschool/universiteit betaalt, betaal je waarschijnlijk in dollars wat het nog goedkoper maakt omdat de dollar laag staat)
Oud 09-01-2009, 16:30
Honoluloe
Honoluloe is offline
Ik overweeg ook om aankomende zomer een talencursus te volgen bij EF in Miami Beach, Amerika. Er zijn heel wat negatieve reacties te vinden op internet, maar zijn er nog mensen die toevallig een organisatie weten die ook zomercursussen aanbiedt in Amerika.

Vele bedrijven/organisaties bieden zomercursussen aan in enkel Europa of ze geven je wel de mogelijkheid om naar Amerika te gaan, maar dan voor minstens 4 maanden o.i.d.

Over dde gastgezinnen is tevens veel negatiefs te lezen, maar heeft iemand ook ervaring met het wonen op de campus oid??
En iemand een idee wat het verschil tussen de TalenCLUBS en TalenSCHOLEN (ze gaan namelijk allebei naar exact dezelfde locatie e.d.?)
Oud 11-01-2009, 22:09
maraaaa
maraaaa is offline
ik ben precies hetzelfde van plan dus ik ben eigk ook wel benieuwd..
alleen overweeg ik naast miami ook nog honolulu(A)
Oud 13-01-2009, 20:24
Verwijderd
Dit is wel een enorme up, ik denk dat je beter een nieuw topic kan openen...
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten