Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2008, 19:44
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Ik ga over een tijdje een jaar naar Australie en Nieuw-Zeeland en wil dan ook graag m'n muziek bij me hebben op een mp3 speler. Dit is nogal veel, dus ik ben op zoek naar een harddisk speler.

Ik heb al eens rondgekeken en iPods zijn vooral erg duur en ik krijg niet het idee dat die kwalitatief zoveel beter zijn als andere spelers. Ik kom er alleen ook niet goed uit wat dan wel goede spelers zijn . Ik heb namelijk uberhaupt geen idee wat er nou allemaal voor merken zijn op het moment. Als iemand een goede vergelijkingssite weet dan hoor ik dat ook graag.

Dingen die voor mij vooral belangrijk zijn:
- Een scherm zodat ik makkelijk nummers kan vinden. Ik wil niet 20 GB aan mp3's een voor een door moeten skippen om net dat ene nummer te vinden (zoals die usb-stick-mp3-spelers nog wel eens hebben).
- Gebruiksvriendelijke navigatie is dus ook een must-have
- Veel ruimte (>=20 GB)
- Het moet mogelijk zijn om de speler in de auto op te laden met een carlader (of batterijen, maar de voorkeur gaat uit naar een speler met accu).
- Een lange accuduur is ook handig, voor als er geen auto of stopcontact voor handen is.
- De mogelijkheid 'm aan te sluiten op autoradio (hetzij via zo'n bandje, hetzij via usb).
- Een prijs onder de 150 euro. Dit heb ik nu in gedachten, maar mocht dat niet haalbaar zijn, dan hoor ik dat natuurlijk graag.
- Werkzaam onder Windows Vista
- Radio en video zijn totaal niet belangrijk

Laatst gewijzigd op 01-01-2008 om 20:10. Reden: extra criteria toegevoegd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2008, 20:02
Nothing
Nothing is offline
Ik zou zeggen: Creative Zen http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...22&Section=SCE

Ik ben zelf erg tevreden over Creative. Al ik de Creative niet goedkoop werkt alles wel goed, en duidelijk + je kunt er films op afspelen. En radio etc.
Ook mogelijk om op te laden via stopcontact, en computer e.d.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2008, 20:09
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Video en radio is voor mij totaal niet belangrijk verder, maar leuke extra.

Er staat bij bol.com bij dat deze speler alleen werkt op Windows XP SP1 of hoger. Ik neem aan dat Vista daar ook onder valt?

Ik zal m'n startpost even aanpassen met deze extra gegevens
Oud 01-01-2008, 21:29
Verwijderd
Als je een jaar naar Australie/NZ gaat zou ik je aanraden even te kijken wat de prijzen daar zijn. Ik heb een half jaar in Tokyo gewoond en daar in een Apple Store mijn iPod besteld (online, met gravering ). Kostte me E 170 voor de 30 Gb. Stukken goedkoper dan in NL (E 260).

...

Heb even snel gecheckt: in Australie kost de 80 Gb iPod Classic (video) E 210. De 30 en 60 Gb verkopen ze blijkbaar niet meer.
Het zou me niks verbazen als alle andere spelers daar ook veel goedkoper zijn.

Ik heb zelf een beetje dezelfde zoektocht ondernomen als jij, op zoek naar een niet-iPod MP3 speler, maar qua prijs-kwaliteit kwam de iPod toch steeds het beste eruit, helemaal met de prijzen buiten NL.
Accuduur is ook super, en hij heeft een 'normale' koptelefoon uitgang, dus zo'n bandje voor in de auto kan, maar je hebt ook speciale FM-zendertjes die je in de iPod plugt, en dan zet je je autoradio op die frequentie.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 08:31
Femic
Femic is offline
Citaat:
Ik zou zeggen: Creative Zen http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...22&Section=SCE

Ik ben zelf erg tevreden over Creative. Al ik de Creative niet goedkoop werkt alles wel goed, en duidelijk + je kunt er films op afspelen. En radio etc.
Ook mogelijk om op te laden via stopcontact, en computer e.d.
Ook heb ook Creative Zen en ben erg tevreden, máár: ik vind de navigatie niet gebruiksvriendelijk.. Bij mij zijn albums soms over twee mapjes verdeeld, omdat ze een andere albumnaam hebben op de één of andere manier, terwijl ze op m'n pc wel in één mapje staan. En ik weet dat dat verholpen kan worden met zo'n programmaatje, maar dat werkt bij mij niet.
Oud 03-01-2008, 11:17
]{ing
]{ing is offline
Ik zou dan gewoon zorgen dat je ergens goedkoop een iPod Video 30G (5th gen) of zelfs nieuwe generatie kunt kopen.. Weinig alternatieven tegenwoordig, vroeger was er nog iRiver maar die zijn een beetje doodgebloed. 2e hands brengen iRiver's nog meer op dan nieuwe iPods
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Ook heb ook Creative Zen en ben erg tevreden, máár: ik vind de navigatie niet gebruiksvriendelijk.. Bij mij zijn albums soms over twee mapjes verdeeld, omdat ze een andere albumnaam hebben op de één of andere manier, terwijl ze op m'n pc wel in één mapje staan. En ik weet dat dat verholpen kan worden met zo'n programmaatje, maar dat werkt bij mij niet.
Dan verschillen de tags van de nummers; ik heb ook een creative (een zen v plus, 8gb, dus een kleintje) en ik zorg altijd dat de tags goed zijn voor ik nummers op m'n speler zet; dan werken die menu'tjes echt perfect.

Ik ben vooral heel erg tevreden over de batterij van m'n creative, die is écht heel goed.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2008, 21:08
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
Ik zou dan gewoon zorgen dat je ergens goedkoop een iPod Video 30G (5th gen) of zelfs nieuwe generatie kunt kopen.. Weinig alternatieven tegenwoordig, vroeger was er nog iRiver maar die zijn een beetje doodgebloed. 2e hands brengen iRiver's nog meer op dan nieuwe iPods
Ja, echt jammer dat iRiver niet meer verder dan 8 GB gaat tegenwoordig. Ik was laatst een beetje aan checken wat het aanbod tegenwoordig is omdat ik een beetje uitgekeken ben op mijn H320 die ik nu al meer dan drie jaar heb. Maar helaas heeft de concurrentie het qua harddisc spelers blijkbaar opgegeven. Alleen Creative doet nog wat maar dat heb ik altijd een beetje iPod aftreksels gevonden. Het verbaast me weinig, het was vechten tegen de spreekwoordelijke bierkaai. En als ik zie dat zo'n iPod Classic 60 GB tegenwoordig rond de 230 doet ga ik zelf bijna overwegen om er een te kopen. Maar alleen al de aanblik van vrienden die bezig zijn met iTunes doen me van gedachten veranderen.
Oud 05-01-2008, 22:40
ybadeendje
ybadeendje is offline
Een tijdje geleden is door Samsung een nieuwe mp3 uitgebracht:
- Samsung YP-P2

Er is ook nog een s5 en een t10 variant, al vind ik persoonlijk die YP-P2 toch mooier/leuker
S5 & T10

Ik denk dat die wel een beetje voldoet aan je eisen.(al zijn die nieuwe zen creative's ook mooi)

Al denk ik dat je voor een >20gb met een flink scherm voor de overzichtelijkheid wel meer moet neerleggen dan 150.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2008, 12:06
Verwijderd
ik zou ook voor de zen gaan.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2008, 17:37
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Ja, echt jammer dat iRiver niet meer verder dan 8 GB gaat tegenwoordig. Ik was laatst een beetje aan checken wat het aanbod tegenwoordig is omdat ik een beetje uitgekeken ben op mijn H320 die ik nu al meer dan drie jaar heb. Maar helaas heeft de concurrentie het qua harddisc spelers blijkbaar opgegeven. Alleen Creative doet nog wat maar dat heb ik altijd een beetje iPod aftreksels gevonden. Het verbaast me weinig, het was vechten tegen de spreekwoordelijke bierkaai. En als ik zie dat zo'n iPod Classic 60 GB tegenwoordig rond de 230 doet ga ik zelf bijna overwegen om er een te kopen. Maar alleen al de aanblik van vrienden die bezig zijn met iTunes doen me van gedachten veranderen.
Ik zou een H340 willen, daar een 80 of zelfs 160 gig disk inzetten, en een nieuwe accu. Dan is ie helemaal perfect. Helaas eindigen ze op Ebay alleen op 250 euro of meer, tweedehands.

Erg jammer dat iRiver er niet aan gedacht heeft de H3x0 serie te upgraden. Ik had graag een groter scherm, betere video support (minimaal zo goed als iPod video), een SD of CF slot en een optische uitgang. Natuurlijk nog andere dingen, maar dit zou al mooi zijn. Even groot/dik maakt me dan niet meer uit. De line in maakt een aparte recorder voor mij overbodig.

Ik heb een Apple iPod 30G naast mn H320. Als je winamp gebruikt om de iPod te managen is er niks aan de hand. Video maken doe ik met ImToo ipod movie maker, welliswaar shareware..
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 10:38
Roxy
Roxy is offline
Ik ben ook nog niet uitgekeken op mn iriver h320, misschien is het voor de topicstarter nog een optie om zoiets tweedehands te kopen. De enige andere waar ik toen over getwijfeld heb was de iAudio x5, vind dat een zeer mooi apparaatje. Nu zou ik mijn h320 alleen inruilen voor iets met een groter schermpje.
Oud 09-01-2008, 08:06
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Ik ben ook nog niet uitgekeken op mn iriver h320, misschien is het voor de topicstarter nog een optie om zoiets tweedehands te kopen. De enige andere waar ik toen over getwijfeld heb was de iAudio x5, vind dat een zeer mooi apparaatje. Nu zou ik mijn h320 alleen inruilen voor iets met een groter schermpje.
De iAudio heeft wel zwakkere bediening, lijkt op een joystick zoals SE ze gebruikt. Helaas eindigen H3x0's op ebay echt op hoge bedragen, 260 euro ex vz voor een 2e hands speler (met waarschijnlijk een versleten accu en risico op andere schade)
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 00:03
Crimson
Crimson is offline
ipod werkt toch maar op 1 pc? dan zou ik liever voor een andere gaan, zodat je eventueel ook nog vanaf pcs van anderen muziek erop kan zetten
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 10:30
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
ipod werkt toch maar op 1 pc? dan zou ik liever voor een andere gaan, zodat je eventueel ook nog vanaf pcs van anderen muziek erop kan zetten
iTunes werkt alleen goed met een systeem..
Gebruik je bijv Winamp dan is er geen enkel probleem.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 11:01
Paniccore
Paniccore is offline
Citaat:
Deze week heeft Iriver veel nieuwe modellen aangekondigd. Oa de P-10 met 33 GB.

en de Phototank met 80 en 160 GB

Oud 11-01-2008, 13:53
]{ing
]{ing is offline

Iriver has one of its trademark teaser sites up for CES 2008, and the P10 is up in all its glory. Among other interesting specs, the player runs on a 1.3-inch hard disk drive, sports T-DMB digital TV, a 800 x 480 4-inch LCD, 600Mhz processor and TV out.

33GB
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 00:55
Verwijderd
Ik heb nog een Creative Zen: Vision M (30 gig) liggen waar ik vanaf moet. Heel goed ding en werkt nog perfect maar de iphone gaat hem nu toch echt vervangen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 18:31
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Die nieuwe iRiver lijkt me wel interessant, maar zal wel weer flink aan de prijs worden met zo'n groot scherm.
Oud 22-01-2008, 19:38
martijn1985
martijn1985 is offline
Is een tweedehands iPod geen optie? Ik heb ooit een 2ehands iPod Video (30Gb) gekocht, voor 150 euro. In de winkel kost die minimaal 100 euro meer.
Reageren

Regels voor berichten