Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Bekijk resultaten poll: S&M chatkanaal?
Ik vind het een leuk idee want... 6 50.00%
Ik vind het een slecht idee want... 3 25.00%
Geen mening 3 25.00%
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2008, 18:52
freyk
freyk is offline
Sinds enige tijd vertoef ik veel op bepaalde kanalen op verschillende irc.servers.
Ik chat nu regelmatig op een kanaal waar iedereen technische vragen stellen en andere mensen meteen deze beantwoorden.
(zie bijvoorbeeld de live- stream van Chris pirillo en zijn youtube kanaal
Nu ben ik op het idee gekomen om voor te stellen om zo'n kanaal op te zetten, speciaal voor alle geregistreerde leden van dit forum met technische vragen.
En dat het een uurtje per dag (bv rond 19.00) bemand word door een paar vaste posters/beheerders, die andere mensen kunnen helpen.

Voordelen:
  • Mensen kunnen elkaar helpen.
  • Meteen een antwoord op vragen.
  • Geen extra registraties voor forumleden.
  • Alle voordelen wat irc ook heeft: beheerders, privechats, bots, enz
  • Een kanaal is snel opgezet, want s.com heeft een irc servertje (met een paar kanalen) en een flash/java chat-applet.

Ik ben nieuwsgierig naar jullie antwoord.
Dus zouden jullie ff het bovenstaande poll ff invullen en ff een post achterlaten wat jullie er van vinden?

Offtopic:
Kan ff een beheerder ff een poll toevoegen, met keuzes:
" Ik vind het een leuk idee!" "Ik vind het een slecht idee, want...." "Geen mening."

Laatst gewijzigd op 05-01-2008 om 18:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2008, 13:33
DJ Inpossible
DJ Inpossible is offline
Opzich een leuk idee, maar ik denk dat er te weinig animo voor is op scholieren.com.
De meeste komen hier wel om te slowchatten in onzin enzo, niet veel komen voor computer problemen.
Misschien kan je zo'n voorstel beter doen op een computerforum o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 14:07
Verwijderd
De poll is er, was even aan het zoeken naar de knop
Wat mij betreft is het een leuk idee maar niet erg levensvatbaar. Voor zo ver ik weet zijn de S.com irc servers niet bepaald drukbezocht en of het bij de doelgroep past zou ik om eerlijk te zijn niet weten.

Edit: Topic verplaatst naar BZ.

Laatst gewijzigd op 07-01-2008 om 14:29.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2008, 19:39
ILUsion
ILUsion is offline
Het idee is wel leuk; maar sowieso moet er dan ook een mogelijkheid zijn om via een applet toegang te krijgen; vermits ik gok dat de meeste mensen niet met IRC overweg kunnen...

Ik ben ook best bereid om daar soms op aanwezig te zijn
Oud 07-01-2008, 20:35
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Ik ben voor, maar toen ik las SM-kanaal dacht ik aan het erotische aspect en stemde ik per ongeluk tegen
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 09:18
T_ID
T_ID is offline
Voorstander, mits men dat SM chatkanaal onder subforum Seksualiteit plaatst.
Oud 11-01-2008, 09:13
Verwijderd
Er wordt niet eens meer gelinkt naar de IRC server van s.com vanaf welk punt van s.com dan ook en er hangen 6 idioten
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 17:40
Bloem
Bloem is offline
Het lijkt me dat het hele doel van het S&M subforum dan een beetje verdwijnt, het is nu al geen forum dat massaal bezocht wordt, laat staan als je het nog verder af gaat splitsen. Bovendien verdwijnt gegeven informatie dan, terwijl het forum over een zoekfunctie beschikt en het dus handig is al vragen en antwoorden blijven bestaan voor andere mensen met hetzelfde probleem. Daarnaast denk ik dat er in de praktijk weinig mensen zijn die de weg naar IRC zullen vinden (zoals ik al zei, het is geen forum dat storm loopt) en ik denk ook dat er weinig mensen zijn die op vaste basis een IRC kanaal willen bezetten voor zo'n relatief kleine doelgroep.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten