Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2002, 07:03
Verwijderd
..in verband met de relatie, zeggen jullie het dan meteen? Op welke manier dan ook. Of wachten jullie tot je hem/haar weer ziet, om het rustig IRL uit te praten of op te lossen?

Ik was in het begin zo dat ik het op elke mogelijke manier probeerde om het hem duidelijk te maken. Dit kwam ook omdat ik hem sowieso alleen in het weekend zag, dus als mij maandag iets dwarszat moest ik weer een week wachten, dat is erg moeilijk. Ik moest het dan gewoon kwijt, het moest meteen opgelost worden, anders liep ik de hele dag door met een klote gevoel..
Hij werd hier ziek van, omdat we via Msn elkaar alleen maar verkeerd begrepen, en ook over de telefoon mist er iets; je ziet geen lichaamsstaal en je mist daarbij sowieso het gevoel van 'samenzijn'.

Omdat het dus op die manier niet werkte heb ik besloten om geen mailtjes meer te sturen als ik ergens mee zit, omdat dit altijd verkeerd afliep, ik ga hier over Msn of de telefoon ook niet meer over beginnen; Ik ben nu gewend aan de week die ertussen zit.

Nu echter, is hij weg (vakantie) en ik zie hem pas 3 Augustus weer Maar ik kan hem vanaf 30 juli weer spreken, en ik zit echt ergens heel erg mee (meerdere dingen zelfs). Hmmz, dit is moeilijk, erg moeilijk. Omdat ik heel erg de neiging heb om een mailtje te sturen, maar dat zou toch verkeerd vallen, en smsjes ga ik ook niet sturen, dat is gemeen want hij zou niet eens kunnen reageren (wegens omstandigheden).

Hmm, en ik ben zo'n gevoelsmens, ik voel me nu al 3 dagen klote (hij is al een week weg), en ik kan het niet uit mijn hoofd zetten..
Wat doe ik hieraan?

En herkent iemand dit? Of hoe gaan jullie ermee om? Als je iets dwarszit, wanneer vertel je het dan aan je vriend/in?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2002, 07:35
Verwijderd
Hmmz, communicatie via MSN en de telefoon mist inderaad wel iets. Anderzijds heb je dat probleem voornamelijk als er iets niet goed zit.

Na ja, als ik echt ergens mee zou zitten in een relatie, dan meld ik het wel. Je komt er dan gewoon niet omheen, aangezien het aan je blijft knagen .. daarbij komt dat hoe langer jij het voor jezelf houdt, des te erger het lijkt te worden, dat vermoed ik althans :/

Ik denk dat het beter is om even kort te confronteren. Op die manier hangt er minder onnodige spanning tussen jullie en is de kans uiteindelijk kleiner dat het echt fout gaat, dan wanneer ieder zijn problemen voor zich houdt, aangezien deze zich dan opstapelen.

Maar ja, ik weet niet hoe het tussen jullie zit en waar je precies mee zit. Je kunt immers verschillende problemen hebben .. van heel klein naar erg groot :/

Sterkte iig.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 08:31
sas_andrea
sas_andrea is offline
Als ik ergens mee zit, zeg ik t ook gewoon. Maar ik zie mn vriend dan ook wel elke dag.
Maar als ik m dan een keer niet zie, zeg ik t zo'n beetje meteen. En tot die tijd probeer ik t dan wel een beetje uit mn hoofd te zetten. Anders word ik chagrijnig. En das natuurlijk niet zo leuk!
Oud 23-07-2002, 08:49
de goeie fee
de goeie fee is offline
Hmm...
Ik zou het dan toch probere te zegge irl, maar misschien kan je al euh...beetje voorbereiden wat je precies wilt vertelle... Kweetet klinkt dom, ma dan vertelt ge het misschien niet zo impulsief en kan je het met meer tact aanbrengen....
tjah..twas maar een ID
Oud 23-07-2002, 10:39
Tactic
Tactic is offline
Eerlijkheid boven alles bij mij. Ik wil het meestal ook z.s.m. zeggen, zodat alle onduidelijkheid de wereld uit is.

Tot nu toe is dat goed bevallen, want anders blijft het maar malen in je hoofd.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 12:56
Piccola
Piccola is offline
Ik krijg meestal niet eens de kans om het voor me te houden ofzo. Mijn vriend merkt altijd meteen dat er iets aan de hand is! Maar als ie het eens niet doorheeft dan hou ik het meestal een tijdje voor me.. Net zolang tot ik er echt gek van word!

Maar problemen over MSN oplossen werkt inderdaad voor geen meter, want je begrijpt elkaar daar vaak verkeerd enzo.
Meestal lossen wij gewoon alles irl op, maar ook soms over de telefoon.

In ieder geval sterkte meis.. Ik hoop dat het snel opgelost kan worden!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 16:51
DEChengst
DEChengst is offline
Van de ene kant is het natuurlijk wel prettiger om dingen IRL te bespreken. Maar als het zolang duurt tot je hem weer ziet, ben je ook niet goed bezig als je dan maar al je gevoelens gaat zitten opkroppen.

Dus ik denk dat je hem gewoon het beste een mailtje kan sturen waarin je uitlegt wat je voelt. Maak dan ook gelijk duidelijk dat je hem hier zo snel mogelijk face to face over wil spreken. Als hij echt om je geeft, moet het niet zo moeilijk zijn om die ontmoeting van 3 augustus te vervroegen. Hij is tenslotte vanaf 30 juli weer terug.

Een mailtje sturen heeft ook nog eens als voordeel dat je beter na kan denken over wat je met hem wil bespreken. Ook voorkom je dat als hij boos wordt, danwel anderzins emotioneel gaat reageren, dat jij dan terug gaat krabbelen omdat je bang bent om hem kwijt te raken. Dan zou je alsnog met al die gevoelens blijven zitten, en daar wordt jij echt niet gelukkiger van.

-Desecrator

Laatst gewijzigd op 23-07-2002 om 16:53.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 17:18
miro
miro is offline
Ik zeg t meestal over msn ofzo.... gewoon omdat dat makkelijker is. Maar daar komt meestal ruzie uit. Daarom had ik t me voorgenomen om het irl te zeggen. Maar das moeilijk, als je zon sentimentele doos als ik ben.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 18:02
Verwijderd
is wle beetje makkelijk om via msn of sms te doen, real life is wel lastiger maar werkt wel beter als je t mij vraagt
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:
Van de ene kant is het natuurlijk wel prettiger om dingen IRL te bespreken. Maar als het zolang duurt tot je hem weer ziet, ben je ook niet goed bezig als je dan maar al je gevoelens gaat zitten opkroppen.

Dus ik denk dat je hem gewoon het beste een mailtje kan sturen waarin je uitlegt wat je voelt. Maak dan ook gelijk duidelijk dat je hem hier zo snel mogelijk face to face over wil spreken. Als hij echt om je geeft, moet het niet zo moeilijk zijn om die ontmoeting van 3 augustus te vervroegen. Hij is tenslotte vanaf 30 juli weer terug.

Een mailtje sturen heeft ook nog eens als voordeel dat je beter na kan denken over wat je met hem wil bespreken. Ook voorkom je dat als hij boos wordt, danwel anderzins emotioneel gaat reageren, dat jij dan terug gaat krabbelen omdat je bang bent om hem kwijt te raken. Dan zou je alsnog met al die gevoelens blijven zitten, en daar wordt jij echt niet gelukkiger van.

-Desecrator
Ja, maar in een mailtje word ik altijd te emotioneel en hou ik het nooit kort, er komt dan een verhaal van hier tot Tokyo, en ik kan begrijpen dat ie daar niet op zit te wachten wanneer hij net terug is.
Ook vind ik een mailtje niet meer echt eerlijk, omdat hij dan geen enkele mogelijkheid heeft om te reageren, en ik vind het fijner om hem te zien (lichaamstaal enzow) dan tegen een muur praten.. Snapje?

En of ik hem nou eerder zie dan 2/3 augustus, of dat ik tot dan moet wachten maakt ook niets uit hoor, want ik moet er sowieso al te lang mee zitten. En wat zijn reactie ook mag zijn, en wat er ook mag gebeuren nadat ik het heb verteld, dit verandert niet als ik hem eerder zie, hoor.

Deze keer kan ik moeilijk terugkrabbelen, want ik denk dat er weinig tegenin te brengen is, ik wil gewoon zeker weten dat ie het niet verkeerd opvat Want ik heb geen zin meer in van die onnodige ruzies, om zoiets..

Citaat:
miro schreef:
Ik zeg t meestal over msn ofzo.... gewoon omdat dat makkelijker is. Maar daar komt meestal ruzie uit. Daarom had ik t me voorgenomen om het irl te zeggen. Maar das moeilijk, als je zon sentimentele doos als ik ben.

Dat heb ik me ook voorgenomen, ik ben namelijk net zo'n sentimentele doos als jij.. Ik moest het altijd meteen kwijt en riskeerde daarmee heel erg veel. Omdat kleine dingetjes al heel verkeerd overkwamen en daardoor kwam er vreselijke ruzie, terwijl dat helemaal niet nodig was geweest. Dat wil ik nu vermijden. Nu breng ik het sowieso allemaal heel anders. Ook over msn. Laatst heb ik ook verteld waar ik mee zat en er kwam een gesprek uit en dat voelt zoveel fijner...
Maar ik vind het van mezelf behoorlijk 'knap' dat ik het zo heb veranderd, want ik kan op zich best wel wachten tot ik hem weer zie, tegenwoordig..

Maargoed, deze keer duurt het inderdaad heel lang, en ik wil het zo snel mogelijk oplossen, maar dat lukt gewoon niet over Msn of telefoon Maar aan de andere kant wil ik het ook niet weer gaan verpesten als we eindelijk weer samen zijn Dilemma.

Ach wat ik te vertellen heb hoeft niet zo vreselijk te zijn dus ik hoop/denk dat het wel mee gaat vallen, en we gaan dan een fijne tijd hebben samen!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 19:05
TMLWKY
TMLWKY is offline
Als jij je kut voelt met deze situatie moet je het vertellen!

En ik wens je veel sterkte met de hele situatie meissie *kus*

Liefs,
F
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 19:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
tja, k heb hier ook wel eens last van gehad. k was altijd bang, dat als k vertelde waar k mee zat, dat hij vond dat k zeurde.
bij mijn ex bleek dat zo te zijn (tenminste, dat gevoel gaf ie me wel)... mijn huidige vriend zegt dat k absoluut moet zeggen wat k wil zeggen tegen hem.

tja, met die ex is het duidelijk misgelopen hierdoor (van mij kant)... k durfde dus niks te zeggen en raakte niet vertrouwd aan hem en begon hem steeds minder leuk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 20:33
casey
casey is offline
Jep, 'k herken dit wel een beetje.
Als i kergens mee zit zeg ik dat vaak op icq, omdat ik niet kan wachten tot 't weekend als we elkaar irl zien. En dan ben i ksoms boos of teleurgesteld en dan lees ik elke reactie van hem nogal overdreven... d'er komen misverstanden van zeg maar. En aan de telefoon is dat ook soms zo. We hebben 't daar effe moeilijk mee gehad, en toen stond ie es onverwacht voor m'n deur en vielen we elkaar in de armen. We wilden die onduidelijkheid helemaal niet, we zien elkaar graag.
Nu betert dat, soms doe ik nog es vervelend aan de tel of irl ook. Maar 't betert toch.
Nu vertel ik 't vaker irl, soms in een goed onderbouwd mailtje.
Moest ie zolang weg gaan op reis, dan zou'k hem veel te hard missen... ben blij dat we samen op reis gaan.
Mja, 'k denk da'k geen grote hulp ben hierbij
Oud 23-07-2002, 20:35
Verwijderd
Citaat:
*RainBow* schreef:
tja, k heb hier ook wel eens last van gehad. k was altijd bang, dat als k vertelde waar k mee zat, dat hij vond dat k zeurde.
bij mijn ex bleek dat zo te zijn (tenminste, dat gevoel gaf ie me wel)... mijn huidige vriend zegt dat k absoluut moet zeggen wat k wil zeggen tegen hem.

tja, met die ex is het duidelijk misgelopen hierdoor (van mij kant)... k durfde dus niks te zeggen en raakte niet vertrouwd aan hem en begon hem steeds minder leuk te vinden.
*Is hier ook bang voor*
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 20:51
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

of ik hem nou eerder zie dan 2/3 augustus, of dat ik tot dan moet wachten maakt ook niets uit hoor, want ik moet er sowieso al te lang mee zitten. En wat zijn reactie ook mag zijn, en wat er ook mag gebeuren nadat ik het heb verteld, dit verandert niet als ik hem eerder zie, hoor.
Juist als je te lang wacht maakt dat heel veel uit. Op het moment voel je rot en moet je nog anderhalve week wachten. Als er dan de mogelijkheid bestaat om hem eerder te zien moet je dat gewoon doen. Want waarom zou jij je nog een halve week onnodig ellendig gaan zitten voelen ? Omdat hij misschien boos wordt omdat jij hem nodig hebt ? Dat zou ik op zijn minst slap van hem vinden, aangezien er voor elkaar zijn in tijd van nood gewoon onderdeel uit maakt van een relatie.

Citaat:

Ach wat ik te vertellen heb hoeft niet zo vreselijk te zijn dus ik hoop/denk dat het wel mee gaat vallen, en we gaan dan een fijne tijd hebben samen!
Ga er dan voor en neem zodra hij terug is contact met hem op. En je kan het ook positief brengen, vertel hem dat je zo mist en dat je erg naar hem verlangt. Een beetje jongen smelt hier direct voor en komt gelijk naar je toe gerent

-Desecrator
Oud 23-07-2002, 21:12
Dminor
Dminor is offline
Er is nogal een verschil tussen problemen over de inhoud van jullie relatie of problemen buiten de relatie om... Waar gaat het hier eigenlijk om?

Relatieproblemen lijken mij sowieso niet handig om digitaal te zeggen. Ze moeten wel zo snel mogelijk opgelost worden, maar door het via mail of sms te doen, lost blijkbaar niets op. Dan zou je het beste kunnen wachten tot je hem ziet. (Niet zomaar na de vakantie overvallen met klachten over de relatie, dan voelt-ie zich waarschijnlijk aangevallen.)

Gaat het om problemen buitenom (oma dood, weet ik het) dan zou ik wel een mailtje sturen, omdat er minder vanaf hangt, je zet iig de relatie niet op het spel. Verwacht je dat hij een digitale boodschap zó verkeerd zou begrijpen dat er weer een fikse ruzie uit komt rollen, dan zou ik alsnog w88.
Maar dat kun jij het beste beoordelen.
Reageren

Regels voor berichten