Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik zit met een gelijkaardig probleem. Ik wil een netwerk op poten zetten. Internet is aangesloten aan een linksys kabel/DSL-router (wat dat ook moge betekenen, ik ken er nietr zoveel van
![]() De pc met xp ziet de laptop wel staan, maar de laptop de pc niet. Die ziet enkel de router en dat die aan een lokaal netwerk is aangesloten. Ik kan dus ook nog geen bestandsoverdrachten uitvoeren of de printer van de pc gebruiken. Beiden zitten ook heel zeker in dezelfde werkgroep. Suggesties ![]() |
![]() |
|
Proberen op allebei de netwerkwizard uit te voeren en dan hopen dat ze elkaar wel zien. Als extra middeltje: in de firewall van XP en Vista zeker nakijken dat bestand- en printerdeling toegelaten staat.
En anders is het werkend krijgen van dergelijke verbinding een pain in the ass (zelfs XP <> XP heeft hier vaak genoeg niet gewerkt).
|
Ik heb slechte ervaringen met firewalls en bestanden delen in windows. Het eerste wat ik altijd check als het niet werkt is of de firewalls niet in de weg zitten en eventueel helemaal uitschakelen om het te testen.
Verder moet je ook zorgen dat je op beide pc's tenminste 1 map hebt gedeeld. Ik heb me ook weleens wezeloos gezocht naar het probleem, maar na het aanmaken van 1 gedeelde map werkte opeens alles weer. Als het eerst wel werkte, en vervolgens opeens niet meer, wil het ook weleens helpen om beide pc's helemaal opnieuw op te starten. Je kunt ook het interne ip van de ene computer opzoeken en in de adresbalk van verkenner van de andere pc intypen. Dus zoiets als \\192.168.1.10 ofzo. Soms zie je pc's niet bij netwerklocaties, maar werkt dit wel gewoon. Vreemd, maar het blijft windows. Een van de laatste redmiddelen is misschien het resetten van je router of eventueel de laatste firmware op je router installeren.
|
Wat zijn trouwens andere opties om bestanden (lokaal) over te zetten?
Bestanden delen schijnt niet bepaald veilig te zijn. Ik heb een paar dagen geleden gespeeld met de filezilla ftp server en client. Werkt best goed. Maar ik ben wel benieuwd of er nog andere alternatieven zijn? En welke het snelst/veiligst is.
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |