Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2008, 17:14
FigenT
FigenT is offline
Hallo allemaal!!

Ik moet een werkstuk maken over een macro-economisch 'onderwerp' (Nederland), maar weet eigenlijk niet waar ik het over kan maken. De leraar zelf geeft geen voorbeelden. Zouden jullie een paar onderwerpen kunnen noemen waar ik uit zou kunnen kiezen?

Alvast heel erg bedankt!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2008, 18:39
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Enkele macro-economische begrippen zijn werkloosheid en -gelegenheid, inflatie, rente, wisselkoers
Oud 14-01-2008, 20:36
FigenT
FigenT is offline
Citaat:
Enkele macro-economische begrippen zijn werkloosheid en -gelegenheid, inflatie, rente, wisselkoers
Dus ik kan het bijv. over werkloosheid in Nederland houden?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 14:36
Verwijderd
jah, maar dat is wel wat breed lijkt me, ontwikkeling afgelopen 20 jaar ofzo, of werkloosheid en collectieve uitgaven enz enz
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 14:24
Verwijderd
Kijk maar even op www.wikibizz.biz. Dat is een site van een hoogleraar van mij. Staat nuttige info op wat je misschien kan helpen met het beantwoorden van je vraag.

(klik op "marketing" -> "macro,meso" -> "DESTEP")
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 18:28
Verwijderd
Een stukje gequote voor de luie mens onder ons.

Citaat:
Economische factoren: Macro-economische grootheden, zoals rentestand, inflatie, werkgelegenheid en verdeling van het nationaal inkomen, bepalen in hoge mate de koopkracht van de consument. Instellingen zoals het centraal plan bureau (CPB) geven in de macro-economische verkenningen een prognose van de belangrijkste macro-economische indicatoren die op meso-niveau worden uitgewerkt. Men berekent dan de consequenties van de macro-ontwikkelingen voor een bepaalde branche. De omzet in de autobranche zal bijvoorbeeld zeer gevoelig reageren op veranderingen in de hoogte van algemene rentevoet, vanwege de financieringsgewoontes van de consument. In de levensmiddelensector daarentegen, zal eenzelfde rentestandverhoging alleen de financieringskosten van de voorraden en investeringen beïnvloeden en niet het consumptiegedrag.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten