Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2008, 19:27
Loessie112
Loessie112 is offline
Hoii,
Ik heb een aantal vraagjes over Australie,
Ik ben van plan om samen met een vriend voor een aantal maanden (ongeveer 5) naar Australie te gaan. Het plan was om daar op avontuur te gaan en om te werken.
Het probleem is, deze vriend is als we weg gaan nog maar 17 jaar, en ik las dat je dat nog geen Working Holiday visum mag hebben. Zijn er nog andere opties?
Ook kan ik nergens vinden wat de minimum leeftijd is voor een toeristenvisum en of je dan ook ergens kan werken voor een paar uurtjes per dag.
En hoeveel geld zijn we ongeveer kwijt per persoon?
Heel erg bedankt alvast als iemand tips of info voor ons heeft
Advertentie
Oud 17-01-2008, 00:02
Breg
Breg is offline
Citaat:
Hoii,
Ik heb een aantal vraagjes over Australie,
Ik ben van plan om samen met een vriend voor een aantal maanden (ongeveer 5) naar Australie te gaan. Het plan was om daar op avontuur te gaan en om te werken.
Het probleem is, deze vriend is als we weg gaan nog maar 17 jaar, en ik las dat je dat nog geen Working Holiday visum mag hebben. Zijn er nog andere opties?
Ook kan ik nergens vinden wat de minimum leeftijd is voor een toeristenvisum en of je dan ook ergens kan werken voor een paar uurtjes per dag.
En hoeveel geld zijn we ongeveer kwijt per persoon?
Heel erg bedankt alvast als iemand tips of info voor ons heeft
Er is een toeristen-visum dat 6 maanden geldig is wat volgens mij op de site van de Australische immigratie dienst is aan te vragen, maar weet niet zeker of dit ook kan als je nog geen 18 bent, zal vast wel op hun site te vinden zijn.
Officieel mag je op een toeristenvisum niet werken, afgezien van vrijwilligerswerk. Met alleen een toeristenvisum zou je dus wel ergens tegen kost en inwoning mogen werken, wat je misschien geen geld oplevert, maar wel geld bespaart. Of je moet ergens zwart gaan werken, maar is officieel natuurlijk ook niet toegestaan.

Hoeveel je uitgeeft kan ik niet zeggen. Bedenk wat je ongeveer per dag/week/maand uit zal geven (dus: veel goedkope pasta koken of 3 maaltijden per dag buiten de deur/kamperen of 2 persoons-kamer in een hostel/1x per week een avond uit/de gewone bus of een backpackerstour/activiteiten waarvan je nu al weet dat je ze wilt doen), die minimum-uitgaven bij elkaar, dat x2 en dan heb je een redelijk budget.

Regels voor berichten