Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2008, 09:31
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
Wat mij tegenwoordig telkens meer opvalt is de grote groep slechte 'artiesten' die muziek als middel gebruikt met als doel veel geld te verdienen of gemakkelijk chicks te scoren.

Denk dan aan commerciele hiphop, emo shit (my chemical romance..wtfuckk??), de britpop bandjes die letterlijk met legioenen tegelijk worden aangevoerd and so on.

Ik vraag me af wat jou ambitie / reden is dat je muziek maakt.

ts begint

Ambitie:
Mijn ambitie is om als 'amateur' (geen consevatorium) zo goed mogelijk te worden in het bespelen van piano specifiek gericht op jazz/blues/funk & alle stylen daartussen. Met 'goed' doel ik op muziek kennis, het ter plekke maken van eigen harmonisaties / improvisaties & het begeleiden van anderen.

Het echte muzikanten leven spreekt mij niet zo aan, omdat er gewoon heel erg veel mensen zijn die meer talent hebben / meer oefenen. En dat zodra ik verplicht 8 uur per dag moet oefenen ik bang ben dat de plezier er gewoon af gaat en mijn plezier word omgezet in frustratie & irritatie.

Wel wil in mn volgende studie (pedagogiek) muziek erbij kiezen als subvak.

Reden:
De reden dat ik 'ooit' begonnen ben is omdat mijn ouders het als een verrijking zagen voor me. Tegenwoordig is muziek een hele relaxe uitlaatklep, ik kan er goed bepaalde emoties in kwijt, ik maak er veel vrienden door en het geeft erg veel voldoening op het moment dat iets lukt.

...ik ben benieuwd
Oud 17-01-2008, 14:36
Carn
Carn is offline
om dat te kunnen spelen wat ik in mijn hoofd hoor.
Oud 17-01-2008, 14:44
Freek
Freek is offline
Citaat:
om dat te kunnen spelen wat ik in mijn hoofd hoor.
http://www.youtube.com/watch?v=K595edJ4-VE
Oud 17-01-2008, 14:53
Carn
Carn is offline
Grappig, maar ik speel niet in (the) Missing Coins
Oud 18-01-2008, 10:17
DeadNation
DeadNation is offline
Ik heb nooit echt een doel gehad, ik ben gewoon gaan spelen. Lol maken is prioriteit. Simpel hehe.
Oud 20-01-2008, 21:55
botulismf
botulismf is offline
Ik heb nooit echt het doel gehad om de beste te worden in mijn instrument. Vrij snel nadat ik met keyboard begon - een jaar of 13 geleden - en vlak daarna met gitaar, werd me duidelijk dat het zelf schrijven van muziek me veel meer aansprak dan het technisch extreem goed worden in een instrument. En dat is eigenlijk nog steeds zo. Dat wil overigens niet zeggen dat ik techniek en virtuositeit onbelangrijk vind, ik wil een redelijk niveau bereiken met ieder instrument dat ik speel. Liever dus dan mijn energie te stoppen in een al bekend instrument om daar echt belachelijk goed in te worden, pik ik een nieuw instrument op. Mijn doel is dus niet om in 1 instrument zo goed mogelijk te worden, maar eerder om zoveel mogelijk instrumenten goed genoeg te kunnen bespelen om dat te kunnen gebruiken in het schrijfproces.
En na jarenlang schrijven ben ik nu eindelijk op het punt beland waarop ik begin met het opnemen ervan. En het doel daarvan is om zelf een compleet album te maken waar ik tevreden over ben, wat ik in de kast kan zetten tussen alle andere cd's en wat ik kan beluisteren wanneer ik wil. Ik heb er verder geen ambities mee, maar als ik er wat voor kan vangen dan ga ik dat zeker wel proberen, want veel liever hiermee mijn brood verdienen dan met iets anders.
Oud 20-01-2008, 22:02
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ehm nou zingen doe ik puur voor mijn eigen lol en ik leen mijn stem uit aan bovengenoemde maar verder doe ik daar niks mee. en ik ben net begonnen met viool spelen, zonder les en ik zal het vast verkeerd doen maar het gaat me er alleen om dat ik dingen die ik tof vind mee kan spelen en later misschien wat zelf te componeren. En als ik het een beetje onder de knie heb ga ik wat meespelen met een klasgenoot maar dat zal alleen voor de lol zijn. ik ga later mijn geld verdienen met een ander soort creativiteit dus hoef ik dat niet perse in de muziek. als ik het al zou willen, dan in opera.
Oud 21-01-2008, 12:11
Verwijderd
Mooi topic

Ik ben dus wel beroepsmusicus. Dat was ook het doel van de opleiding. Wat is je doel als beroepsmusicus? Je brood ermee verdienen. Maar vooral ook: mensen die naar je komen luisteren iets meegeven: een mooie avond met goeie muziek.

Andere kant: kinderen leren muziek maken: kinderen iets meegeven waarin ze uiting kunnen geven aan hun gevoel. Cultureel bewust maken enzo.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 12:57
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
Citaat:
Mooi topic

Ik ben dus wel beroepsmusicus. Dat was ook het doel van de opleiding. Wat is je doel als beroepsmusicus? Je brood ermee verdienen. Maar vooral ook: mensen die naar je komen luisteren iets meegeven: een mooie avond met goeie muziek.

Andere kant: kinderen leren muziek maken: kinderen iets meegeven waarin ze uiting kunnen geven aan hun gevoel. Cultureel bewust maken enzo.
aha een beroeps, intressant! je geeft ook aan dat je muziekleraar bent, doe je dit bij een muziekschool, prive of op bijvoorbeeld een middelbare school? (dit laatste lijkt me verschrikkelijk..)

En is dit omdat je het zelf leuk vind, of heeft het ook een grote financiele reden?

offtopic: wat voor een soort muziek maak je zelf zoal?
Oud 21-01-2008, 13:03
Verwijderd
Citaat:
aha een beroeps, intressant! je geeft ook aan dat je muziekleraar bent, doe je dit bij een muziekschool, prive of op bijvoorbeeld een middelbare school? (dit laatste lijkt me verschrikkelijk..)

En is dit omdat je het zelf leuk vind, of heeft het ook een grote financiele reden?

offtopic: wat voor een soort muziek maak je zelf zoal?
Ik geef priveles en muziekschool. In eerste instantie, voor dat ik begon zag ik er heel erg tegenop, maar ik vind het helemaal geweldig, om problemen op te lossen, zowel muzikaal, technisch, maar je bent soms ook een soort van psycholoog. Het is heel mooi om te zien dat kinderen achter hun instrument opbloeien, en hun best doen om het op te pikken.

Zelf speel ik in een van de defensie-orkesten waarin alle stijlen ( van klassiek tot pop ) wel aan bod komen, en daarnaast werk ik als freelancer, hoofdzakelijk in de barok en klassieke muziek.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2008, 20:29
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
Ik was eigenlijk ook erg benieuwd naar het doel van metallicat...
Oud 22-01-2008, 21:21
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Dingeses.
Met je naam en sig lijkt het me vrij duidelijk, maar misschien toch even handig om te vermelden voor de onoplettenden: welk instrument speel je?
Oud 23-01-2008, 08:48
Verwijderd
trompet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten