Wat mij tegenwoordig telkens meer opvalt is de grote groep slechte 'artiesten' die muziek als middel gebruikt met als doel veel geld te verdienen of gemakkelijk chicks te scoren.
Denk dan aan commerciele hiphop, emo shit (my chemical romance..wtfuckk??), de britpop bandjes die letterlijk met legioenen tegelijk worden aangevoerd and so on.
Ik vraag me af wat jou ambitie / reden is dat je muziek maakt.
ts begint
Ambitie:
Mijn ambitie is om als 'amateur' (geen consevatorium) zo goed mogelijk te worden in het bespelen van piano specifiek gericht op jazz/blues/funk & alle stylen daartussen. Met 'goed' doel ik op muziek kennis, het ter plekke maken van eigen harmonisaties / improvisaties & het begeleiden van anderen.
Het echte muzikanten leven spreekt mij niet zo aan, omdat er gewoon heel erg veel mensen zijn die meer talent hebben / meer oefenen. En dat zodra ik verplicht 8 uur per dag moet oefenen ik bang ben dat de plezier er gewoon af gaat en mijn plezier word omgezet in frustratie & irritatie.
Wel wil in mn volgende studie (pedagogiek) muziek erbij kiezen als subvak.
Reden:
De reden dat ik 'ooit' begonnen ben is omdat mijn ouders het als een verrijking zagen voor me. Tegenwoordig is muziek een hele relaxe uitlaatklep, ik kan er goed bepaalde emoties in kwijt, ik maak er veel vrienden door en het geeft erg veel voldoening op het moment dat iets lukt.
...ik ben benieuwd