Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2008, 17:45
Duitsers
Duitsers is offline
Ik ben dus een computer aan het bouwen, en in afwachting van de videokaart (het is alsof er geen videokaarten meer leverbaar zijn in Nederland of zo) heb ik alles er al in gezet en geprobeerd te booten, zij het zonder beeld, want bij de P5K zit dat niet onboard. Elk keer als ik probeerde te booten gingen alle fans en de harde schijf draaien en hoorde ik de BIOS biepen en dat pleef zo tot ik de voeding uitzette.
Tot ik de processor installeerde. Ik zat waanzinnig te kloten met de heatsink en die pasta zit er niet goed egaal meer op, maar uiteindelijk heb ik hem er wel goed op gekregen, maar als ik nu wil booten gaat hij een halve seconde aan en dan direct weer uit. De fans draaien en de lichtjes staan misschien een halve seconde aan.
Er is me verteld dat dit ligt aan de videokaart die ik er nog niet in heb gezet maar zou ik het moederbord dan niet op zijn minst horen piepen? En waarom gaat hij niet direct uit zonder processor er in? Ik vermoed dat het een hitteprobleem of zo maar ik heb geen idee hoe ik het zou moeten maken.

De specs zijn:
Antec Sonata III
Asus P5K-e
Intel Core 2 Duo 2.66 Ghz met AC Freezer Pro 7
2x GeIL DDR2, 1 GB, 800Mhz

Bedankt voor de hulp en groetjes!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2008, 17:55
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Waarom zou je willen booten zonder videokaart

Warmteprobleem lijkt me uitgesloten, niet na een halve seconde al; als er al iets mis mee is dan zou ik eerder zeggen dat er iets sluiting veroorzaakt (los schroefje ergens ofzo?) en dat de voeding daarom uitschakelt. Ik zou eerst maar gewoon eens afwachten tot je een videokaart hebt, eerder is er denk ik toch niet veel zinnigs over te zeggen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 21:31
Duitsers
Duitsers is offline
Om te zien of het systeem werkt. Maar wat ik niet begrijp is dat iedereen me vertelt dat er iets mis is met de voeding, terwijl ik alsmaar blijf zeggen dat hij zonder processor wel aan gaat en ook aan blijft. Ik heb ook gelezen dat die Dual Cores in een halve seconde al aardig warm kunnen worden, maar misschien heb ik wel verkeerd gelezen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 22:24
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Meestal als je een systeem nieuw koopt, werkt het niet. Altijd even checken voordat je een videokaart erin stopt

Oh ja.. iedereen zegt dat er iets mis is met je voeding. Dat is de standaard kreet als het niet duidelijk wat er aan de hand is. Ik zou me er niet te druk om maken, en even afwachten.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 13:10
Verwijderd
Je mobo piept dan ook wel en dat zou net zo goed voor het ontbreken van je videokaart kunnen zijn. Wat betreft je cpu:
Je hoeft er sowieso niet veel koelpasta op te doen (1 dropje is echt wel genoeg) en het installeren ervan zou juist makkelijk moeten gaan. Weet je absoluut zeker dat het ding correct geïnstalleerd is?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2008, 10:29
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Ja, het ontbreken van je videokaart geeft dit signaal. (standaard).

Ook als deze niet geheel goed is aansluit op de sleuf gaat hij al piepen..
Succes met de wachttijd
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Tweede monitor - systeemeisen?
Verwijderd
3 26-03-2009 16:20
Software & Hardware Oke het is weer zo ver.. Ik wil een nieuwe PC.
freakinaround
131 20-03-2008 17:18
Software & Hardware [WinXP] Pc valt spontaan uit
Verwijderd
33 07-12-2007 18:43
Software & Hardware Nieuwe PC
Verwijderd
36 03-09-2007 03:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.