Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2008, 18:31
strontkind
strontkind is offline
hoi,

ik heb een vraagje.
de laatste tijd zijn mij best wel veel "kleine" vervelende rotdingen overkomen.
normaal ben ik vrij positief gestemd en zie ik van de naarste dingen nog wel de humor er van in.
maar de laatste weken "trek" ik het niet meer. ik kom uit mijn werk en plof neer op bed, en wordt wakker en zie dat het al 22.00 uur is. geen fut om te koken of op te ruimen, geen zin om mensen te bellen.

de aanleiding hiervoor zijn een grote reeks gebeurtenissen, die an sich niet veel voorstellen.
gewoon dingen die mis gaan, en dat zijn dan meteen veel dingen.

maar mijn vraag is dus, hoe kom ik hier weer overheen? ik weet dat goed eten en genoeg slaap belangrijk zijn, en ik eet ook gewoon net zo veel als anderen, maar soms ben ik zo moe dat ik het avondeten maar oversla.
maar hoe wordt ik weer happy? of heeft het gewoon tijd nodig???

lekker warrig, maar hoop dat jullie misschien tips hebben.
Oud 17-01-2008, 19:02
Sens.
Sens. is offline
Iedereen heeft zo dat wel eens alleen soms in mindere of in meerdere mate...

Het is heel normaal dat je dit af en toe eens hebt. Wanneer ik me zo voel, probeer ik even wat tijd voor mezelf te nemen en een aantal dingen te doen die ik graag doe. Gewoon proberen te genieten van kleine dingen die wel goed gaan...

Bij mij zijn het ook kleine dingen die me dan dwarszitten... en ook al besef je wel dat het iets kleins is... toch zit je ermee in... Dus je bent niet de enige

Of kun je de dingen die je dwarszitten niet aan iemand vertellen? Het zijn mss maar kleine dingen, maar het lucht toch altijd op om jouw zorgen te vertellen aan iemand...

Bij mij gaat dit na een tijdje weer over en voor ik het besef ben ik weer mijn vroljike zelf
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 10:30
Stefanie
Stefanie is offline
Als dit langer dan een aantal weken duurt en je merkt dat je er zelf niet meer uitkomt, is het misschien goed om in gesprek te gaan met een professioneel persoon.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 09:46
strontkind
strontkind is offline
hej, dank voor de reacties!
heb er ff met mijn ouders over gepraat, en dat hielp wel enorm.
het is niet zo schrijnend dat ik echt professionele hulp nodig heb hoor!
heb veel ergere dingen meegemaakt, die dingen zelf verwerkt en er sterker uit gekomen.
het gaat nu ook al wat beter, doe het gewoon rustiger aan en ga ook minder stijf en gestresst met het huishouden om.
ik woon nog niet zo heel lang op mezelf en ik had telkens als ik iets ontspannends deed, bijv. computeren of tv kijken, een schuldgevoel/stress want het huis moet "gedaan" worden zeg maar.
dat is nu wel minder gelukkig. en mn pa heeft aangeboden om als er iets "technisch" moet gebeuren, zoals bijv. dingen repareren of ophangen, hij wel even langs komt.
Oud 20-01-2008, 11:01
Stefanie
Stefanie is offline
Dat is mooi. Het is altijd fijn als je weet dat er iemand achter je staat. Dat maakt je sterker.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2008, 11:10
Sens.
Sens. is offline
Citaat:
Dat is mooi. Het is altijd fijn als je weet dat er iemand achter je staat. Dat maakt je sterker.
qft

Ik ben blij voor jou! Doe het nog even rustig aan en je voelt je terug zoals daarvoor
Met citaat reageren
Oud 25-01-2008, 20:44
Luki
Luki is offline
Ten 1e, mensen 'trekken' niets, want we zijn geen foking theezakjes. Dus hou aub op met die slappe uitdrukking

Verder jah, tis een kwestie van motivatie als je het mij vraagt.. Heb je geen 'fut' dan heb je geen motivatie. Het gevoel van doelloosheid, ligt er gewoon aan dat je doelloos bent. Dus get off your lazy ass! Niet om af te kraken ofz, want ik ben ook wel eens doelloos. En denk eens aan de consequenties van je doelloosheid, je bouwt je leven af en je staat eigenlijk in reverse.. Nogal sonde vind ik..

Verder moet je weten dat je nooit spijt moet hebben van je verleden, vooral kleine detailtjes niet.. En dat je het best gewoon het beste van het heden kan maken, en wel met een oog op de toekomst..
Reageren

Regels voor berichten